Gister in de auto ineens last van een heftige paniek aanval na dat ik vreselijke buikpijn kreeg (denk iets verkeerd gegeten, want enorme diarree) . Dacht dat ik de controle over mezelf zou verliezen, duizelig,misselijk, hartkloppingen . Vond dit echt eng! Ben in t verleden wel bekend geweest met paniek aanvallen, maar heb dit toch zeker een jaar niet meer gehad. Nu willen man en ik volgend jaar op vakantie met de auto buiten NL en nu zie ik ineens allemaal beren op de weg.... bang dat ik weer zulke aanvallen ga krijgen. Net in de auto ging t weer verkeerd... pfffff Jullie ook weleens last gehad van een paniekaanval? En was je dan daarna ook bang voor herhaling. Weet wel dat t vermijden van dingen juist niet goed is, maarja als t eenmaal in je hoofd zit...
Ik heb jaren terug regelmatig paniek aanvallen gehad nadat ik als 22 jarige in Duitsland ging wonen. Werd dan draaierig, misselijk en zweten. Bij mij werd het heel erg getriggerd bij sociale interacties zoals bijv. uit eten gaan. Ik werd dan heel bang om dan flauw te vallen of te gaan overgeven en mijzelf “voor paal te zetten”. Ik kneep, als ik het voelde opkomen, dan heel hard in mijn hand.... niet gezond gedrag dus. Ik heb uiteindelijk EMDR therapie gehad en daar veel baat bij gehad. Nu heb ik geen last meer van paniekaanvallen. Soms voel ik het enigszins opkomen maar kan er nu zo mee omgaan dat het niet doorzet zeg maar. succes!