Dank je wel dat zijn grote verschillen idd Als de Gyn geen kwaad ziet in nog meer prikken dan nog maar f doorzetten T is immers niet de eerste x dat ik in zo n periode zit met af en aan afvallen Wordt alleen elke x meer bang voor de gevolgen
Ik ben 2 x eerder ingeleid omdat ik echt niet meer verder kon. Bij 36.0 en 37.0 beide keren was het te vroeg, ondanks goed op gewicht hadden ze beide nog natte longetjes en dysmatuur gedrag. Nu ben ik 35 weken en sinds een week is het van goed naar minder goed met mij gegaan. Toch wil ik mits medisch verantwoord voor mij volhouden tot week 39 of 38.
Sterkte meid.. balen dat je zo achteruit bent gegaan Heb vandaag n betere dag dan gister al startte ik niet zo goed op Wil t heel graag volhouden tot 12 dec
12 december zou heel mooi zijn! (Ik wordt ip 13 december geholpen omdat 12e vol zit ) en wie weet hoop je gewoon dat je kindje zichzelf aandient Dat het zwaar is zal niemand ontkennen, een gewone zwangerschap is al pittig, laat staan als het niet allemaal vlekkeloos gaat! Hopelijk kan je met voldoende hulp nog elke dag door... Elke dag is er een. Nog 15 nachtjes slapen! ( Aftelkalender ivm verjaardagen, haha, ik kan heel makkelijk rekenen tot mijn uitgerekende datum door die kalender! )
Nog heel veel sterkte even! Je kan dit! Het is nu heel zwaar, heel moeilijk en uitzichtloos, maar zometeen ben je denk ik blij dat je het nog even uitgezeten hebt. Iedere dag is er eentje extra voor je baby in de buik, en die hebben ze op dit termijn nog zo hard nodig. Ik ben met 36 weken bevallen (ingeleid) met ernstige zwangerschapsvergiftiging, en zelfs toen wilden ze het echt zo lang mogelijk uit zingen. Baby gaat echt voor moeder mits er een levensgevaarlijke situatie ontstaat of je boven een bepaald termijn bent. Nogmaals veel sterkte nog even!
Allemaal moeilijke situaties voorbij zien komen en heel sterke vrouwen! Bedankt voor jullie advies en zo fijn om me begrepen te voelen en gesteund Suusjeuh dan schelen we maar n dag 😬 Sterkte nog even! Ik ga met je mee af tellen
Ja we zijn er bijna! Ik kijk er erg naar uit maar het komt ook wel dichtbij, spannend! Wanneer heb je afspraak bij de gyn?
Morgen heb ik de laatste groei echo n erna n gesprek bij de verloskundige maar eigenlijk moest dit bij de Gyn zijn dus ga ik morgen meteen f laten plannen Denk de week erop zwz want ze zouden week coor de inleiding n inwendig onderzoek plannen om te kijken hoe t staat met de bmm n ontsluiting Nou wilde ik op voorhand weer iets homeopathisch slikken ter bevordering Bij de tweede ook gedaan maar deze is denk ik sterker dus durf t niet zo omdat ik nu beetje bang ben geworden eerder te bevallen.. gek eigenlijk dat ze zeggen t mag vanaf 37 wk.. je hoopt er dan bijna op n vergeet of staat dan niet stil bij de risico's (al zijn die er ntl altijd wel) maar als je t mij vraagt kunnen ze dat beter trekken dan naar 38 wk gezien jullie ervaringen
Oh ik kom niet op de naam grrr! Maar mijn vk (die ik naast mijn gyn had) gaf mij een olie om in een voetenbadje te doen. Het was om los te laten. Ik had onbewust toch ook veel angst voor de gezondheid van mijn baby. Ik was 3 keer gestript en had verdorie 5cm ontsluiting en een week later was meneertje koekepeertje er nog niet! De olie leek mij onzin maar op een gegeven moment doe je alles. De bevalling begon niet veel later. Zo bizar! Ik weet niet of het geholpen heeft maar het was wel erg toevallig. Ik ga eens kijken of ik de olie kan vinden voor je.
Ah ja kijk eens aub De pilletjes die ik nu heb heten caulophylum D6 En die ik toen had heette pulsatilla
Die ken ik niet. Het was vd oerbron maar zie niets wat me bekend voorkomt. Balen! Want ik wil het zelf tzt ook gebruiken. Ik ga mijn vk van 4.5 jaar geleden gewoon een berichtje sturen
Ja, beetje jammer. Ik merk dat mentaal de dingen op een rijtje zetten als het lichamelijk niet meer gaat erg belangrijk is. Mijn gedachten moeten af van het gaat niet meer, naar dit ga ik volhouden en positief bekijken. Ik wil het volhouden tot minimaal 24 december, ivm eerdere ervaringen met die natte longetjes. Mijn gyn gaf aan dat 39 weken de voorkeur heeft gezien de rijpheid. Het zou niet eens zozeer het gewicht zijn, maar de rijpheid. Uiteraard mag ze gewoon zelf komen. Dat zou het beste zijn! Ik heb drie kids en merk dat het ritme vasthouden het beste werkt. Hoe deel jij je dag nou in?
Overigens herken ik je medicatie verhaal heel goed. 8@ gebruik af en toe fentanyl. Voor de kenners ( 80 x zwaarder als morfine per kilo lichaamsgewicht) . Hier ook enorm dubbel.
Even n update van eerder inleiden is iig zwz geen sprake meer voor nu Ben zelf beetje van slag na de echo vandaag Mn eerste was lang en zwaar n de tweede leek ook zo groot te worden en op basis van de groei echo's ook eerder gehaald Nu groeide ondanks de injecties en migraine deze ook zo lekker boven gemiddeld waardoor ik er opgelucht was Iig geen groei achterstand ondanks alles Met 32 wk 2243 gram geschat gewicht en als ie dat lijntje zou voortzetten zou ik weer boven de 4kg komen met 40 wk dus afgesproken met 38 wk in te leiden ook wel beetje ivm m'n migraine aanvallen en medicatie Maar nu is ie vandaag met 36 wk dus 4 wk later geschat op 2760 gram en is ie van de p95 lijn naar p70-p76 lijn gegaan.. Nu maakt t ziekenhuis zich geen zorgen omdat ie nog steeds iets boven gemiddeld is maar je ziet wel duidelijk n afdalende lijn tov van vorige x maar als de meting van vorig x foutief zou zijn is t weer een kwestie van z'n lijntje van alle voorgaande keren voortzetten Dus of vorige x is verkeerd gemeten of hij heeft toen n spurt gehad Of ze hebben m vandaag verkeerd gemeten Wat ntl mijn grootste angst is n wat ook kan is dat de injecties ed toch invloed hebben op de werking vd placenta en navelstreng en hij gwn minder goed aan t groeien is Ik krijg over 10 dg op mijn verzoek nog n groei echo(anders had ik t particulier ergens gedaan) want wil dat ze m weer meten En dan kunnen we n beslissing maken; of inleiden uitstellen zodat ie nog kan groeien of juist halen omdat ie dus niet goed groeit door m'n medicatie maar dat is dus iets wat n gevoelskwestie zal zijn want de doorbloeding vd placenta en doorbloeding vd navelstreng meten ze pas als ze zich zorgen zouden maken bij bijv ineens een heel groot afwijkend verschil maar m'n gevoel zegt toch dat t Nie helemaal oke is Ze kunnen wel zeggen hij is iets boven gemiddeld n hij groeit goed, als vorige x WEL goed is gemeten is ie in deze vier wk maar 400-450 gram aangekomen ipv minstens 800 gram.. Naja goed jullie snappen wel dat k me zorgen maak nu n van slag ben Van eerder inleiden is voor alsnog helemaal geen sprake, dat was iets wat dit weekend door m'n hoofd ging van hij is miss wel beter af buiten m'n buik met al die prikken weer.... Hij is iig wel ingedaald dus dat waren duidelijke indalingsweeen die dag en avond En ze zag veel haartjes Maar maak me serieus zorgen over z'n gezondheid en alles dat dat er niet eens toe doet nu.. Feit dat ie wel beweeglijk is is positief maar daar is ook alles mee gezegd voor mij
Helemaal gelijk in.. toen ik me de dag erna beter voelde had ik zoiets van we gaan dit gwn uitzingen Maar nu na m'n echo vandaag heb ik weer andere zorgen Z'n groei.. Bedankt voor je berichtje
Wat zei de gyn over je zorgen? Ik vind p70 ook mooi maar ik zou ook biet gerust zijn als het eerst p95 was. Ook ik heb een extra groei echo gehad en toen was het p50 ipv p95. Ik was ook niet echt gerust meer maar later bleek gewoon dat een verkeerde meting was. Het is ook afhankelijk van apparatuur en wie het doet denk ik.
Lastig. Wat zei de gyn zelf dan? Hier heb ik echt tientallen echo's gehad ivm gedeelde placenta en echt, de ene keer kreeg ik bovengemiddelde kinderen en dan weer mini's, dan weer liep er één 3 weken achter op de ander. Uiteindelijk werden ze wat kleiner dan gemiddeld geboren met 40 gram verschil. Blijven toch schattingen.
Heb je je nek wel eens laten masseren of kraken? Door stress trek je je schouders onbewust meer op waardoor de migraine erger wordt.. heb er helaas ervaring mee.. heb het hormonaal, maar het masseren werkt bij mij wel. Onze 1e kwam spontaan met 37 weken en had echt nergens last van, de tweede werd gehaald met 38+3 I.v.m zwangerschapsvergiftiging. Zij had echt veel meer kleine opstartproblemen. Ik ben het niet eens dat een kind altijd beter af is in de buik, ik las ook ergens dat het kind altijd voorgaat. Toen ik met 32 wk zwangerschapsvergiftiging kreeg was mijn gyn heel duidelijk, ik ging voor. Vond het een verschrikkelijk idee en was heel bang dat ik haar kwijt zou raken. Gelukkig liep het bij mij net met een sisser af. Goed dat je over 10 dagen weer een echo krijgt, ik kan me voorstellen dat je dat iets steun geeft.. hier zaten ze trouwens met de eerste 600 gram naast. Had 's morgens een echo en ze was volgens de gyn zo'n 2700 gram en ze zou nog wel even blijven zitten... 's avonds was ze er met 37 wk en ze woog dus bijna 3300.. Heel veel succes de komende tijd, migraine is niet zo maar hoofdpijn, het legt gewoon je hele leven stil... lig nu ook al bijna de hele dag op bed 🤒😷
T is wel zo dat t een ander was ook dan anders die de echo deed en ze kon omdat ie ingedaald was niet de omtrek van z'n hoofd meten alleen dia nog iets weet t f Nie meer 🙈 Dat kon ook nog invloed hebben Had eigenlijk vandaag n Gyn moeten zien maar ze hadden me per ongeluk toch ingepland bij n verloskundige(wel n klinische zijn heeft de eerste op de wereld geholpen in t Zhuis) Zij maakt zich iig geen zorgen omdat ie dus nog steeds iets bovengemiddeld is maar ik weet gwn zelf egt Nie wat ik moet denken was die meting toen omhoog geschoten door n spurt of n verkeerde meting op dat moment en is ie nu minder gegroeid als gevolg van de medicatie of lijkt t maar zo door n eventjele verkeerde meting vorige x Fijn dat bij jou wel bleek dat t aan de apparatuur lag! Ik zit zelfs te overwegen in de tussentijd nog particulier n meting te laten doen bij de echopiste van t pret echo buro hier Zij heeft egt super apparatuur en veel ervaring maar anderzijds geeft t miss nog meer onrust juist omdat t weer n ander is en andere apparatuur En wat er al eerder is gezegd t blijven ntl ook schattingen.. pfff lastig Probeer voor Nu iig maar op m'n intuïtie te vertrouwen n op wat ik voel in m'n buik.. vind jullie betrokkenheid zo lief en egt heel fijn dat jullie meedenken Moontje; beterschap! Je weet Hoe t is.. hoef je niks uit te leggen Heb idd heel veel baat bij de osteopaat Is nu weer even geleden maar zat er al aan te denken dat als t zo zou blijven nog n x te gaan Miss dat ik dat zwz maar gwn moet doen want hij heeft ook veel betekent wbt m'n bekken en banden