Vanmorgen zijn we naar de kinderarts geweest omdat ons zoontje van 5 maanden een behoorlijke afplatting heeft, de kinderarts zou beoordelen of hij een helmpje moet.. Na wat onderzoeken zijn we doorgestuurd naar de rontgenafdeling omdat de arts een kans ziet dat het niet om een afplatting gaat, maar om craniosynostose. Ik heb hier wel eens iets over gelezen, maar weet alleen in grote lijnen wat dit inhoud (schedelnaden die te vroeg gesloten zijn). We hopen dat het meevalt natuurlijk, volgende week woensdag horen we meer, maar wil me toch graag voorbereiden. Kan heel weinig vinden op internet hierover. Iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer over? Alvast heel erg bedankt.
ik ken iemand via via via en bij dat kindje groeide ook zijn schedeltje te snel dicht. Ik heb geen idee of dit dat was. Hebben ze geopereerd volgens mij (wat precies weet ik ook niet) maar dat kindje is nu helemaal gezond . kan je verder niet helpen
en stel dat het dat toch niet is en je kindje krijgt een helmpje.. heeft mijn petekindje gehad, is ook weer helemaal goed gekomen. Had een mooie bob de bouwer helm!
Dank je wel. Ik hoop ook vurig dat hij 'gewoon' een helmpje krijgt. Is ook vervelend, maar schijnt hij zelf niet zo'n last van te hebben. Haha, een Bob de Bouwer helm is ook heel stoer.