Hai allemaal. Als ik nu zeg dat ik 6 weken van te voren wil stoppen met werken en het gaat allemaal heel goed, mag ik dan alsnog doorgaan tot de 4 weken of mag dat alleen andersom? Anders zeg ik nu namelijk 6 weken, want dan weet ik zeker dat ik goed zit. Heb een stressvolle baan waarbij je heel veel moet lopen...vandaar. Bedankt allemaal
Geen idee eigenlijk. Ik kies voor 4 weken en heb afgesproken dat als ik toch 6 weken wil dat ik dat gewoon aangeef. Hiermee gingen ze akkoord. Was geen probleem.
Ik zou ook gaan voor 4 weken... Als het voor die tijd te zwaar word en je komt in de ziektewet moet je toch 6 weken van te voren met verlof. Dat geld ook als je gedeeltelijk ziekgemeld staat.
In eerste instantie had ik 4 weken gezegd. Toen ik 20 weken was heb ik besloten om toch 6 weken van de tevoren te nemen. Daarna begon de twijfel weer een beetje en onze P&O gaf aan dat ik zelf maar moest kijken. Op de eerste dag dat je niet meer aanwezig bent melden we je pas aan bij het UWV. Uiteindelijk toch voor 6 gekozen, want mijn baan is behoorlijk stressvol en nu kan ik lekker genieten van mijn vrije tijd.
als je aangeeft 6 weken, dan zal je werkgever vanaf die week een vervanger hebben aangenomen misschien?
Hier ook zo gedaan, ik heb over 3,5 week 6 weken vrij, daarna 7 weken werken en dan 4 weken verlof. Als ik nou toch na die 6 weken vrij merk dat het allemaal te zwaar wordt, vraag ik alsnog om 6 weken, dat was oke.
Mijn manager heeft het zo gezegd dat ik maar beter 6 weken van tevoren aan kon vragen. Als ik dan langer door kan gaan word dat aangepast naar 5 of 4 weken van tevoren.
Hmm, ik ga wel even op internet kijken hihi. In ieder geval bedankt! Weet echt niet wat nou het handigst is. Mn baas wist niet uit dr hoofd of ik dus eerst 6 weken kan zeggen en dan evt toch doorgaan.
Je baas krijgt geld van het uwv om jou te vervangen dus hij kan zonder extra kosten iemand anders aannemen.
Volgens mij kun je dan beter inderdaad 4 weken van te voren aanvragen. Op het moment dat het dan niet meer gaat kun je per direct met verlof en dus ook eerder bijvoorbeeld vijf of zes weken vantevoren. Ik hebt het ok zo gedaan. Wilde graag tot vier weken werken, maar omdat het erg druk was op mijn werk en het allemaal niet zo lekker meer ging met mijn gezondheid ben ik een weekje eerder met verlof gegaan. Dat was geen enkel probleem op mijn werk. Ik heb er wel voor gezorgd dat het voor mijn werk kon. Dus alles overgedragen of opgeschreven waar ik mee bezig was zodat een collega redelijk makkelijk mij kan vervangen.
ja snap ik, maar er mag sowieso niemand aangenomen worden. Aan tijdelijk aannemen doen ze bij ons niet. We hebben van de week te horen gekregen dat de weg vallende uren niet aangevuld mogen worden Dus komende maanden nog meer stress dan we nu al hadden
Inderdaad zitten er geen extra kosten aan maar mijn collega's moeten diegene wel inwerken en dat kost toch tijd (dus geld, om zo maar even te zeggen). Bij ons worden de tijdelijke contracten niet verlengd of omgezet. En een aantal vaste krachten zijn boventallig geworden. Er komt nu een boventallige collega van een andere afdeling (zelfde soort functie) mij vervangen. Hij komt volgende maand al zodat ik hem een beetje wegwijs kan maken (andere collega moet dan helaas weg omdat jaarcontract niet verlengd wordt).