hallo meiden, ik heb al een paar keer gelezen dat er meiden zijn die zelf bij een uitzendbureau werken, en ik heb een vraag. ik ben een uitzendkracht in fase c, dus een vaste dienst veband. nu hebben ze geen werk voor mij maar krijg toch betaald, dan geen 100% maar 90% van mijn salaris. nu ben ik ziek ten gevolge van de zwangerschap, en krijg nu van die 90% maar 91% uitbetaald. ik dacht altijd dat je 100% uitbetaald kreeg als je ziek bent tgv! wie kan mij uitleggen hoe dit zit, mijn bureau gaf niet echt duidelijk antwoord. is het dan ook zo dat ik als ik in mn verlof zit, dit bedrag ontvangt? ik heb nu een uurloon van 16,84 nu in de leegloop 15,15. en nu dat ik ziek ben 13,79. ik ging ervan uit dat als ik ziek (door zwangerschap) gewoon mn normale uurloon zou krijgen (16,84)? en in mijn verlof ook, anders loop ik wel heel veel mis! weet hier iemand meer van? alvast bedankt!
poeh... das een hele moeilijke vraag.. ik zit heel hard te denken... ben zelf intercedent maar ik kan je er geen kant en klaar antwoord op geven.. Het is zo dat als je ziek bent ten gevolge bent van zwangerschap je 100 % moet krijgen. Maar als je in de leegloop zit?!? Uhmm... weet het niet zeker... Ik zou zeggen bel de ABU even