Advies nodig!

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Fleur81, Oct 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur81

Fleur81 Actief lid

May 2, 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Mijn ex en ik hebben geen co ouderschap, maar van mij mag hij onze dochter zo vaak zien als hij wil. Ze slaapt alleen (nog) niet bij mijn ex en hij heeft dus ook niet echt een idee wat haar verzorging inhoudt. Nu liet hij van de week vallen dat hij met zijn familie in januari een midweek naar centerparks wil gaan met onze dochter. Ze is dan pas 8 maanden en niet gewend om zo lang van mij weg te zijn. Wat moet ik nou doen? Dit toestaan, of tegen mijn ex zeggen dat ik dit pas wil als ze wat ouder is :(

Ik vind het heel logisch dat ze straks wel nachtjes bij mijn ex gaat slapen (als hij zich wat verantwoordelijker gaat gedragen) en mee op vakantie gaat etc. Maar met een baby is het toch een hele andere situatie.... Weet het ff niet meer hoor!

2. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    nja het is toch een keuze die je zelf moet maken en waar jij je goed bij voelt..
    ik kan alleen maar zeggen eigenlijk

als je er voor kiest om het wel te doen en haar mee te laten gaan dan zou ik maar vast beginnen met dat ze een paar keer daar gaat slapen want anders word dat helemaal niks!

ik denk dat ik zelf de keus zou maken dat hij de kleine niet mee zou mogen nemen maar bijwijze van jij de kleine 1 dagje brengt ofzo maar dan savonds weer gewoon mee neemt. (weet niet of dat mogelijk is)

je moet toch zelf de keuze maken

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

met fje eens

ik zou het persoonlijk ook niet doen zo jong een midweek mee met mensen die ze niet dagelijks ziet en dan ook nog in onbekende ruimte met meerdere en zonder mama

echter het is idd een keuze die je zelf moet maken.

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ook met fje eens!

Als je er voor kiest om je dochter wel mee te geven naar centerparcs lijkt het mij ook belangerijk dat je ex eerst maar laat zien dat hij de verzorging aan kan. Laat je dochter eens een nacht vantevoren bij hem slapen, gaat dit goed dan eens wat vaker... ik denk als het dan goed gaat dat je dochter wel mee kan.

Of idd je dochter 1 dag meegeven en dan 's avonds weer terug brengen.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Januari duurt nog lang, laat haar af en toe eens een nachtje bij papa slapen zodat hij eraan kan wennen. Papa's leren voornamelijk door doen en als je hem die mogelijkheid niet bied, kan hij het ook niet leren. Je kunt aangeven dat als diet goed gaat hij haar mee kan nemen of eventueel 2 dagen oid. Zijn familie is erbij dus kan hem eventueel ondersteunen. Ik kan me wel erg goed voorstellen dat als hij met familie weg gaat, hij zijn dochter er ook bij wil hebben.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik ben het met de anderen eens.
    Het is wel heel druk en heftig voor de kleine, zo'n hele week.
    Hoe zit het met de familie, hebben zij ervaring met de verzorging? Kun je een schriftje maken waar hij zich aan houdt?

Ik vind het wel heel fijn voor je dat jullie het zo kunnen oplossen.

Share This Page