wat gaat het toch lekker.

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Fje1, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    hoi meiden,

moet mijn verhaal weer even kwijt en een beetje advies.

op mijn werk gaat het momenteel niet goed! ik heb ruzie met een belangrijk persoon in de organisatie.. en ik weet nu al zeker dat ik in december mijn spullen kan pakken en kan gaan!
    maar ja ik heb dan wel zoiets van ik wil ander werk gaan zoeken.. maar een alleenstaande moeder komt niet zo makelijk aan werk. niet in de kinderopvang tenminste.. en dat is toch het gene wat ik eigenlijk wil blijven doen..

daar komt nu bij dat mijn kleine ventje ziek is op het moment. vorige week al.. huisarts gebeld en ik moest toen maar een soort hoestdrankje en luuf halen bij de drogist.. heb ik toen ook gedaan. het ging toen even beter.. maar nu dinsdag werd ie weer ziek.. hele tijd koorts dan niks en dan weer koorts constant op en af.. en heel erg huilerig en hangerig.. gister een hele tijd niks gegeten en niks gedronken dat wou hij niet.. verder drama drama drama.. want slapen wil hij ook niet.. alleen als ik hem vast hou..

nou is ie vandaag naar de dokter geweest met mijn moeder ( ik moest werken) en heeft ie flinke oorontsteking (ik dacht meteen aaah fijn dat had ie waarschijnlijk vorige week ook al) en nu krijgt hij daar medicijnen voor.. morgen moeten we weer terug..
    maar goed daar gaat het niet om..

ik vind het zo zwaar! ik moet het allemaal maar zien te regelen.. het is 1 grote ramp met dat kleine ventje van me en ik trek het gewoon niet.. de hele tijd huilen je kunt niks doen als er voor hem zijn! en dat wil ook echt wel voor hem doen.. maar het sloopt me gewoon.. slapeloze nachten de hele tijd bij hem zijn en overdag ook!
    nu ligt hij gelukkig sinds vanmorgen 11 uur te slapen! en ik ben op de bank geploft moet alles nog doen hier. en douche enzo.. maar ben blij da ik zit en ff niks hoef te doen..

hoe pakken jullie dit allemaal in godsnaam aan? ik weet niet hoelang dit nog gaat duuren en ik weet al helemaal nie hoelang ik het nog vol ga houden!

Sorry voor al het drama

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Wil je zoontje ook niet bij je in bed slapen? , mijn kids willen altijd graag bij mij slapen als ze ziek zijn en zo kom ik zelf ook tot mijn rust.

vervelend van je werk, maar een voordeel je hebt al opvang of mss wat anders zoeken in de kinderopvang gastouder ofzo?

3. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Oss
    ja da doet ie misschien ff maar dan gaat ie weer huilen na een tijdje.. hij heeft gewoon super veel pijn ook.. en ik geef hem al paracetemol maar dat lijkt niet te werken.. en als ie zo'n "aanval"heeft van pijn is hij de komende tijd ontroostbaar...

ene gastouder dan krijg je kinderen thuis toch? weet nie of da allemaal wel haalbaar is..

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon had laatst de 6e ziekte, ook slapeloze nachten gehad (gelukkig had ik vakantie) maar na 3 nachten kon ik niet meer heb mijn ouders gebeld of hij 1 nacht bij hun kon slapen en dit kon direct gelukkig. Ik kon even 1 nacht bijtanken en mijn ouders hebben toen op mijn zoon gepast (moesten er ook 2x uit) maar hij had hele hoge koorts toen. Dus misch kan je je zoontje even 1 nachtje bij je moeder/ouders brengen? je moet je niet schuldig voelen... je moet ook om jezelf denken. een goed uitgeruste moeder is een betere moeder en een goede nachtrust doet echt wonderen met je. ik kreeg kort daarop ook de 6e ziekte en dan weet je wat je kind moet doormaken, het is geen pretje ;) Ik denk dat 1 nacht goede nachtrust wonderen met je gaat doen, ik hoop dat je zoon 1 nacht uit logeren kan ergens dan kan je zelf even bijtanken. en een oorontsteking doet zo zeer... en paracetamol helpt idd niet weet het nog van mijzelf van vroeger. druppel je wel met neusdruppen? dit helpt nl ook goed. sterkte meid!!! ik weet hoe je je voelt nu en dan moet je het helemaal alleen doen... en geen nachtrust sloopt je op het laatst. o ja en een doorgesneden ui naast het bed, geeft meer lucht en de rommel komt los van binnen bij je zoon misch helpt dit ook ;)

5. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Oss
    thanx zal is ff kijken wat ik ermee kan..

mijn manneke gaat zoiezo morgen en overmorgen al bij opa en oma slapen want ik moet werken het hele weekend.. niet dat ik dan nachtrust krijg:S maarja..

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    kan je hem dan er 's nachts niet laten slapen? als jou ouders er mee acoord zijn? dan kan je even bijtanken nl. en echt het doet wonderen voor jezelf en voel je niet schuldig. voor jou ouders is het maar 1 nachtje en net dat ene nachtje kan jij even bijslapen en weer even tot jezelf komen. lekker vroeg op bed gaan zodat je slaap kan inhalen ;)

7. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Oss
    hij blijft daar al slapen.. ik werk dan snachts (themafeest) ben dan ong 4 uur thuis... (sochtens)

8. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Ach meid, dat klinkt zwaar! Ik voel me ook altijd zo beladen als mijn zoon ziek is, en ik moet werken. Dubbel stress als je er alleen voor staat. Ze kunnen ook zo'n pijn hebben als ze een oorontsteking hebben, vreselijk. (ik kan het me nog herinneren van toen ik vaak oor ontsteking had, gruwelijk)

Niet echt veel bruikbaars, maar ik wou je even succes wensen!

9. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi fje

snap wel wat je bedoelt hoor, ken het wel van als mijn zoon niet zo lekker is. Ik heb vandaag bruiloft, mijn zoontje naar opvang en vanavond passen mijn ouders op.
    Normaal werk ik 4 dagen en gaat hij naar de opvang maar heb hier ook al paar rommelige nachten achter de rug... zoonlief erg verkouden en hoesten.

Echter veel eraan doen kun je niet behalve idd neus sprayen, ui naast bed, luuf smeren, lekker in een stoombadje (met eucalyptus) voor het naar bed gaan enz.
    ik heb een campingbedje naast mijn bed gezet zodat hij mij wel in beeld heeft en dan rustiger slaapt en idd deels ook naast me genomen als hij daar behoefte aan had. Normaal slaapt hij ook op eigen kamer.

Verder las ik uit je eerdere verhalen dat je in de kinderopvang werkt 3 dagen en dan soms op themafeesten en nog iets....
    je maakt het jezelf ook wel zwaar op deze manier !! 3 verschillende jobs waarvan een deel niet altijd regelmatig en dat als alleenstaande mama.... hmmmm
    Als ik jou was zou ik kijken of je dan in de kinderopvang kan werken, desnoods een andere organisatie maar dan voor 3 of 4 dagen bijvoorbeeld (dus ipv allerlei extra 1 dag extra werken)
    ik weet natuurlijk niet hoe dat er financieel voor je uitziet maar ik werk ma,di, do vr. ik breek de week met de woensdag en al die regelmaat doen mij en mijn zoontje goed.

Alleenstaande mama in de kinderopvang .. tja snap je probleem ..dan zijn ze bang dat als kind ziek is jij altijd afwezig bent he... maar dat heb je overal wel hoor dus zou gewoon kijken of je wat anders kan vinden dan of dat je het e.e.a. met die persoon kunt uitpraten?

tja is lastig allemaal maar ik denk dat je voor jezelf gewoon even wat rust moet gaan inbouwen. hoe oud is jouw kleine ook weer, want zijn soms ook echt fases
    en misschien is je kleine ook echt gewoon van slag van die oorpijnen natuurlijk en gaat het straks wat beter

sterkte ermee !!

10. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Oss
    mijn manneke is 14 en een halve maand oud. en ik moet zeggen dat hij iedere keer weinig last heeft van de fases.. het is echt de oorontsteking waardoor hij zo van slag is...

en ja ik heb best veel verschillende banen dat klopt. maar ik denk dat je dat een beetje verkeerd ziet.

ik geef les in de sportschool.. maar die les volgde ik zelf ook al altijd.. dus veel veranderd is er niet... alleen dat in plaats dat ik mee doe met de les ik de les geef.. en verder heb ik het daar niet drukker door zeg maar..

en de themafeesten.. dat komt vrij weinig voor! of ja het is niet elk weekend. en ik heb nu een hele tijd geen themafeest meer gehad.. en nu toevallig dit weekend 2.. en de volgende is pas weer 6 nov..
    dus het is niet altijd zo zeg maar :)

en de themafeesten.. ja da was mijn hobby.. en toen ben ik in die wereld terecht gekomen en toen kon ik van mijn hobby mijn werk maken...

en ik heb altijd geroepen dat ik maar 2 dagen wil werken. daar sta ik eigenlijk nog steeds achter.. maar ik werk er nu 3.. maar dat bevalt me overgens ook wel goed hoor..

maar ja nu een hoop problemen op het werk. en ze vinden da ik mijn vent op de 2de plaats moet zetten.. ja sorry nee echt niet. mijn mannetje komt voor mij op de eerste plaats niet mijn werk!
    ik leef niet om te werken maar ik werk om te kunnen leven...

:)

11. Fje1

Fje1 Actief lid

Aug 10, 2010
    275
    0
    0
    Oss
    hij heeft overgens vanacht goed geslapen dus dat is wel erg fijn!

Share This Page