Dochter moet aankomen, maar hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door Moniki, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hoi meiden!

Mijn dochtertje is 10,5 maand, 75 cm en 7,7 kg. Nu moet ze van het CB en de ka aankomen (om evt. medische oorzaak uit te kunnen sluiten, lang verhaal ;)), alleen zijn ze vergeten te vermelden hoe ik dat voor mekaar zou moeten krijgen. Ze maakten grapjes over slagroom, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

Op het moment krijgt ze het volgende:
    ontbijt: papfles 210+7, 1 à 2 boterhammen
    lunch: fles 180+6, 1 à 2 boterhammen
    avondeten: 200-300 gram warm eten, yoghurt met fruit erdoor
    19.00 uur fles 180+6 of 210+7

tussendoor (als ze tenminste wakker is): rijstwafel, fruit, liga

Volgens mij eet ze toch wel genoeg of niet? Iemand nog ideeën hoe ik haar wat kan laten aankomen? Ik moet nu elke week met haar wegen en wordt er een beetje nerveus van :)

2. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    iig volle yoghurt en misschien roomboter op haar boterhammetjes?

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou even een doorverwijzing naar het dietiste vragen? Die kunnen je misschien wel tips geven.

Ik weet niet waar je woont? In groningen is Stefan Kleintjes wel een aanrader. Ik zou in ieder geval even kijken naar een dietist die ervaring heeft met kinderen.

Succes!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou iig zoals Mikos ook aangeeft volle yoghurt gaan geven en roomboter op brood. En tja, verder zou ik het ook niet weten. Ze eet toch genoeg lijkt me.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het lijkt mij al een heel stevige hoeveelheid en kan inderdaad alleen maar de tip geven om volle producten te gebruiken maar waarom moet je kindje meer aangekomen? En als ze vergeten zijn om het te vertellen.. dan bel je ze op om te vragen hoe ze dit in gedachten hebben. Als ze willen dat ze aankomt dan hebben ze vast ook een idee hoe ze meer kan aankomen...

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ze eet voldoende zo te zien. Ze eet meer dan mijn dochtertje van 11 maanden. Volgt ze haar eigen lijntje? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken.
    Anders volle producten gebruiken met goede vetten. Roomboter en volle yoghurt.

7. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Ze krijgt volle yoghurt. Roomboter niet, maar dat is inderdaad ook nog wel een optie.

@Cygnet heb het ook wel gevraagd, maar behalve het antwoord van slagroom en haar zoveel mogelijk laten eten (dus de hele dag eten aanbieden, lijkt me overigens ook niet echt goed maar oké) kreeg ik niet. En bij mij duurt het dan wat langer voordat er verdere vragen bij me opkomen :(. Was ook wel benieuwd wat voor ideeën jullie er verder over hadden. Ik begin onderhand aan van alles te twijfelen :)

Ik ga eerst met haar wegen en dan kan ik meteen het een en ander vragen. Volgende week sowieso weer naar de ka, dus dan mogen ze het me ook even haarfijn uitleggen hoe ze dit denken voor elkaar te krijgen. Vorige week in het ziekenhuis kreeg ze per dag 1 liter opvolgmelk in overleg met de diëtiste. Een soort spoedcursus aankomen of zo ;) En volgende week krijg ik als het goed is ook meer advies van haar. Nou ja, ik word er gewoon nerveus van. Weer iets wat niet zo lekker gaat bij m'n dochtertje.....

@Line ze weegt nog hetzelfde als half oktober, dus dat gaat niet zoals het hoort. Ze heeft een nierafwijking (mogelijk verzoorzaakt door een stofwisselingsziekte) waardoor ik er nogal van schrok dat ze helemaal niet aangekomen is, terwijl ze wel gewoon goed eet.

8. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Jeetje meid, jouw meiske eet als een bouwvakker vergeleken met die van mij (bijna 19 maand) en de mijne weegt 8,6kg. Klein ding dus. Dan zou ik me dus helemaal zorgen moeten maken, en dat doe ik lekker niet. Ik snap dat je dat wel doet hoor, heb ik ook lange tijd gedaan. Maar ze eet super goed, meer kan je toch ook niet doen? Je moet haar toch ook niet allerlei (te) vette producten aanbieden om dat gewicht maar op te krikken, en dat bedoel ik niet om jóu aan te vallen hoor maar meer om te zeggen van, joh je doet het hartstikke goed. Gewoon zo doorgaan. Je kunt haar slecht een trechter in de keel zetten en opvullen maar.

Overigens hoop ik natuurlijk niet voor je dat er een andere reden is dat ze zo weinig weegt. Maar je kan jezelf en je meisje in ieder geval niets verwijten. Jullie doen het keigoed!

9. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @Duimelijn thanx voor je lieve reactie meid!

Je hebt ook wel gelijk hoor; ze eet goed, maar toch...Ergens weet ik dat ook wel en toch word ik weer onzeker gemaakt. Komt ook doordat het allemaal niet echt lekker gaat met Romée; vaak ziek, veel ziekenhuis, nierafwijking etc etc, waardoor je onderhand helemaal aan jezelf begint te twijfelen.

En dan nu dit er nog weer bij van haar gewicht, pfff... Er hoeft maar iets te zijn met haar en ik schiet in de stress door alles wat er gebeurd is en nog steeds speelt.

Weet je, ik ga gewoon proberen het weer een beetje los te laten. Eerst maar eens kijken wat ze straks weegt en als ze weer niet genoeg is aangekomen, dan mogen de artsen me vertellen wat zíj gaan doen om erachter te komen waarom ze niet aankomt. Ik heb de afgelopen tijd in ieder geval bijgehouden wat ze eet en drinkt...

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Jouw dochter eet meer en soms evenveel dan die van mij en mijn dochter is bijna 1,5 jaar!
    Eventueel kun je een second opinion aanvragen bij de huisarts.
    Is je dochter verder vrolijk en gezond? Dan zou ik me niet veel zorgen maken, maar... ik ben geen deskundige dus aan mijn mening/gevoel heb je misschien niet zoveel?

11. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier ook 2 kleine mannetjes ( met 1 jaar Stan 7,6 kg en Wessel 8,0 kg bij een lengte van 74 cm) die in 2 maanden tijd heel erg weinig aangekomen waren (300 gram) en ik kreeg ook het advies volle produkten; volle melk, volle yoghurt, scheutje jus over de aardappetjes. Verder doe ik er tussen de middag nu standaard een boterham met pindakaas bij en geef ik ze 's middags samen 1 pakje wicky. Ook maak ik 's ochtends 2 stuks fruit klaar en doe ik daar een liga doorheen. Toevallig moesten we gisteren met stan ook op controle bij de nefroloog (nierendokter) en die was 400 gram aangekomen in 2 weken tijd, hij was nu ook 8 kg :). En ik weet niet hoe het bij jouw kleintje was, maar die van mij waren in die twee maanden allebei ook nog 's veel verkouden geweest ( Stan zelfs een dubbele oorontsteking) dus was dat op zich ook te verklaren, dat ze weinig aangekomen waren.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Jullie zitten in een onzekere tijd dus. Vervelend zeg. Wij hebben ook een slopende tijd achter de rug. Ik wens jullie daar veel sterkte mee. Het is vreselijk het idee dat er iets met je kleintje is. Maar als ik naar het dagschema van jou kindje kijk verbaas ik wat jou dochtertje allemaal eet. Dat is al behoorlijk veel !
    Ik ben al blij als mijn zoontje 1/4 boterham op eet. Je zou nog roomboter kunnen proberen. Ik doe hier weleens een extra schepje jus over zijn warm eten.

Deel Deze Pagina