Hallo allemaal, Ik heb hier al eerder een bericht geplaatst over mijn onverwachtte zwangerschap en het contact met de vader van mijn aanstaande kleintje maar zie tot mijn verbazing dat dit onderwerp gesloten is. Op dit moment ben ik 31 weken en 4 dagen zwanger, ik ben erg blij dat ik besloten heb dat ik géén abortus heb laten doen en dat ik sterk genoeg ben om dit zelf aan te kunnen. Dan kan mijn ex-verloofde wel uit mijn leven gestapt zijn ik krijg er een andere vent voor terug die mij zeker weten veel meer liefde gaat geven dan hij ooit gekunt heeft. Ik werk nu nog 35uur per week en probeer door te werken tot 4 weken voor mijn uitgerekende datum zodat ik daarna langer met verlof kan. Dit kan nu allemaal nog omdat ik haast geen kwaaltjes heb gelukkig (Ja, ik moet wat vaker naar de wc maar dat is het wel)! Fiets zelfs nog elke dag een half uur heen en een half uur terug na mijn werk. Sinds 2 weken volg ik nu ook een zwangerschapscursus en vind het echt fantastische om met deze vrouwen te praten over hun aanstaande wonder en mijn aanstaande wonder. Nu al 12 weken niets meer gehoord van de papa in spé ik heb hem afgelopen 5 weken 2x gemaild aangezien ik toestemming heb gegeven voor zijn achternaam en ik dit niet meer alleen kan wijzigen (al verzoek gedaan bij de gemeente en een verzoek bij de burgemeester). De burgemeester gaf aan dat de enigste mogelijkheid is dat wij samen een verzoek indienen dan wilt hij er over nadenken.. Krijg hier helaas geen reactie op..Want wil gewoon niet dat het zijn achternaam krijgt!! Ik kan mij ook gewoon niet voorstellen dat je, je helemaal kan afsluiten voor je eigen kind waar je een echo van hebt gezien en ook een filmpje dit doet mijn zeer want ben bang dat de kleine straks iets mist.. Ik hoop zo dat dit niet het geval gaat zijn.. Zijn er andere vrouwen die het ook moeten doen zonder mannelijke partner en heeft jullie kleinte het idee dat hij iets mist? Liefs, Dafne
Wat een verhaal Dafne! Wat een gedoe dat je nu niet 'zomaar' die achternaam kan terug draaien. Ik ben blij dat mijn kindje nog niet erkend is, ik wil namelijk ook niet dat het zijn naam krijgt. Fijn dat het zo goed gaat!! Hoop dat je veel steun krijgt van anderen en veel hulp. Alleen is ook maar zo alleen.
hallo, ik heb je vorige verhaal gevolgt maar verder niet op gereageerd omdat "mijn adviezen" ook door anderen werden gegeven. Ik vind het wel leuk om te lezen dat ondanks het verdriet en de tegenslagen, je er aardig sterk doorheen hebt geslagen. Waarschijnlijk een retorische vraag maar heb je al op deze site gekeken? Wanneer kan ik de achternaam van mijn minderjarige kind wijzigen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Misschien heb je er wat aan? Heel veel succes de komende periode. Dikke knuf
Maar jouw kindje is nog niet geboren toch? En niet aangegeven bij de burgelijke stand? Dan 'bestaat' die achternaam toch ook niet en hoef je niks te wijzigen? Ben je verplicht zijn achternaam te geven omdat hij het erkend heeft? Ik dacht dat het zo zit (maar heb er geen juridisch verstand van en kan het mis hebben): op de erkenning geef je toestemming aan de vader dat wanneer hij het kindje aan komt geven hij ZIJN achternaam MAG geven. Maar, als niet HIJ maar JIJ aangifte gaat doen, dan sta jij als moeder altijd in je recht om jouw achternaam te geven aan jouw kindje. Toch?
@female81 Bij onze erkenning moesten wij al aangeven welke achternaam wij willen gebruiken voor ons kindje, dit staat gelijk vast. Ook alle kindjes die erna mogen komen zullen de achternaam van de vader krijgen. (mits het dezelfde vader is)
En wat als je nou stiekum het formulier voor erkenning 'vergeet' en bij aangifte gewoon jouw achternaam opgeeft? Je hoort wel eens van spelfoutjes in namen die niet of nauwelijks meer aan te passen zijn. Zo ook bij achternaam? Anders moet je 5 jaar wachten en mag er 5 jaar geen contact zijn. Dan kun je via de rechtbank nog een naamswijziging doen (hebben wij in de familie meegemaakt). Maar zolang 'vader' niet moeilijk gaat doen over de achternaam...waarom zou de gemeente dat dan wel doen? Zo'n erkenning wordt niet ingeschreven bij de rechtbank....
Ik heb erg veel steun van andere mijn ouders helpen mij met alles, mijn broertje (jonger dan mij) zegt ik weet hoe je staand moet plassen dus dat leer ik hem wel zo schattig
Ik wil de erkenning niet vernietigen hoe raar het ook klinkt maar nu staat er wel ergens geregistreerd wie zijn vader is en bij zijn vader staat het ook op zijn GBA.
Dit is dus het nadeel, het is een blancho stukje wet, wat ik wel en niet mag maar grote kans dat het dus strafbaar is als ik een andere naam gebruik.. Dan op de erkenning staat, en ik wil niets strafbaar doen want hoor zijn ouders al "zie je wel zei kan geen moeder zijn niet helemaal in orde blabla.." en dat ze zo mijn zoon afpakken. Ik heb op dit moment 3 advocaten in de hand genomen (ja schijnbaar is blancho wet een intressant iets en willen ze dit graag uitzoeken/onderzoeken) waarvan 1 via de tennisclub van mijn moeder advocaat van het hoger gerechtshof is. Ik heb morgenmiddag een belafspraak met hun dan komen hun met zijn 3en bij elkaar en bellen mij. In mijn voordeel spreekt dat ze dit zo intressant vinden dat ze het pro deo willen doen dus kost alleen mijn eigen risico want geen idee hoe ik het anders moest betalen..
Oh wauw Daphne, dat is geweldig! Nou, dan heb je alles al gedaan wat je kunt doen en moet je het verder aan hun overlaten. Ik hoop dat het te regelen valt! Succes
Ik hoop het ook, hoorde dus vandaag dat er aan naamswijziging na de erkenning voor de geboorte toen de wet werd gemaakt de weinig aandacht aan is besteed in Nederland. Maar dat in Europa de bescherming van een kind erg goed geregeld is dus dat ik grote kans heb. Vandaag ook een afspraak gemaakt bij een notaris voor de voogdij vast te leggen.. Ik moet helaas zoveel dingen doen die je niet verwacht te moeten doen in een zwangerschap.
Hey, sorry voor de late reactie... Testament is vast gelegd, en vrijdag is mijn verzoek naar de rechtbank in Amstersdam gedaan gelukkig!! Nu hopen dat alles lukt