Hallo meiden, Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen om zo hopelijk wat advies, tips of ervaringen van jullie te horen, Ik zal kort mijn situatie uitleggen. Ik ben moeder van een lieve meid van 2,5 jaar en ben bijna 30 weken zwanger van de 2e. Na een tijd waarin mijn man ernstig depressief was, ben ik er achter gekomen dat hij een affaire had, dit is hij begonnen al voordat we voor een 2e kindje gingen. Buiten de pijn en het enorme verdriet, kan ik hem nooit meer vertrouwen, ik ken hem niet meer, echt niet. We hebben besloten te gaan scheiden en hebben contact met een mediator. Nu heb ik wat vragen, misschien kunnen jullie met me meedenken?? 1) we hebben een koophuis met NHG dat in de verkoop staat. Ik wil het liefst zsm terug naar waar mijn familie woont, omdat het voor mij waarik nu ben haast ondraagelijk is geworden. Vooral nu ik zo kwetsbaar ben door zwangerschap en alles wat er is gebeurt. MIjn ex snapt dit. Nu hebben we tot dat het huis is verkocht natuurlijk gezamelijke lasten. Nu geloof ik dat we dit naar rato moeten gaan verdelen straks. Maar hoe ga ik dit in godsnaam opbrengen als ik ergens anders wil gaan huren? Mijn ex wil namelijk ook absoluut niet in dit huis blijven wonen. (ik kan als het moet bij mijn ouders tijdelijk terecht, maar echt wenselijk vind ik dit niet, ik wil ze ook niet tot last zijn met 2 kindjes..) 2) Mijn dochter zal om het weekend naar haar vader gaan, maar ik zit wel met de baby.. Ik had zelf gedacht na 3/4 maanden, dat de baby dan ook mee kan om het weekend. Maar ik vind het lastig. Wat vinden jullie? kan dat wel met zon kleintje? Of moet ik het gewoon bekijken tegen die tijd? het kan ook liggen aan wat voor een soort kind het is he,, Dit is geloof ik waar ik op dit moment het meest over nadenk.. Ik hoor graag jullie gedachten! Bedankt alvast
Meid wat erg allemaal, heel veel sterkte! Over de baby bekijk dat eerst ff tegen die tijd. Je weet niet hoe het allemaal gaat lopen. Qua huis kan ik niet veel zeggen dat is bij ons nog niet geregeld xxx
Over het samen betalen van lasten, als jij ergens gaat huren etc kan hij niet eisen dat je ook nog de lasten van jullie huis etc gaat betalen. Maar dat kun je beter aan een advocaat vragen.
Dat met het huis weet ik niet. Wel ben ik van mening dat je baby de eerste tijd 24/7 zn moeder nodig heeft! Zeker mocht je BV op verzoek gaan geven! En als je die mening deelt (hoeft natuurlijk niet) laat je dan door niemand van de wijs brengen! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!