advies nodig

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamadk, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zeven weken zwanger van de tweede en werk in de gezondheidszorg met mensen met een lichamelijke handicap. Veel tillen en duwen en dus erg zwaar werk.
    Maar ik vind het nu te zwaar worden, ik heb steeds zo'n pijn in mijn rug en loop al twee weken misselijk rond.

De vk zegt dat ik naar mijn lichaam moet luisteren. Maar ik voel me zo'n aansteller , ook al doet het echt heel erg pijn, nu al om aangepast werk te vragen plus mijn contract loopt volgende maand af. Wat zouden jullie doen?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    hmm, lastig. Ik zou persoonlijk proberen uit te houden tot volgende maand en zien of je contract verlengd wordt. Dan kun je toch nog wat zekerder zijn van je maandelijks loon. En ik denk dat je bazen het op een latere termijn wel makkelijker kunnen begrijpen dat je aangepast werk vraagt of ziekteverlof neemt.

3. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie. Dat was ook wel mijn bedoeling maar ik merk helaas dat het toch teveel is. En er is niet echt ruimte om extra rust ofzo in te lassen. Erg lastig dit:(

4. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    ik zou het persoonlijk ook proberen uit te houden,
    Werk zelf met dementerende, veel liften trekken duwen etc, dus weet wat het is.
    Zelf zit ik nu wel 100% in de ziektewet ivm voorgeschiedenis, maar ik heb een contract voor onbepaalde tijd..

Heb je uitzicht op een vast contract?

5. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Zit een beetje in dezelfde situatie, werk ook met lichamelijk gehandicapten. Ik werk nu sinds een maand 50%, maar ook dat wordt te zwaar en ga morgen om aangepast werk vragen. Vind het ook heel lastig, maar je doet het niet alleen voor jezelf :).

6. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zal echt wachten tot volgende maand hoevaak hoor je wel niet dat iemand haar contract niet verlengd wordt als het duidelijk is dat diegene zwanger is en dan gooien ze het natuurlijk niet op zwangerschap maar een of andere rot smoes bijv personeel teveel blablabla dus even volhouden

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik werk zelf ook in de gehandicaptenzorg en heb een zwakke rug..
    Maar als ik de hulpmiddelen juist gebruik heb ik nergens last van. Dus krukjes gebruiken ipv krom gaan, tilliften op de juiste manier gebruiken.
    EN gaat niet lopen sjorren en trekken aan dingen! Vraag een collega dan om hulp!

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als je pril zwanger bent mag je niet met tilliften werken bij ons. Het maken van de draai met die lift is niet goed voor je buik...de zware mensen door collega's laten doen is dat geen optie?
    Ik doe op mijn werk de zware patiënten voor mn zwangere collega en zij doet dan mijn lopende patiënten die lichte ondersteuning nodig zijn.

9. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Tja wachten zou misschien leuk zijn maar wat niet kan dat kan niet. Dus als het niet gaat met je lichaam, luistert er dan naar. Je wilt natuurlijk wel je contact verlenging maar als je daarna instort is het ook niks

Deel Deze Pagina