Hey meiden. Ik zit even ergens mee. Mijn vriend heeft een broer en die woont in het buitenland. Hij komt elk half jaar 2 weken naar NL. Nu is het zo dat mijn schoonouders dan allemaal leuke dingen met mijn zwager gaan doen, dagjes weg enzo. Mijn vriend zou dit ook wel graag willen maar ze vragen hem nooit mee. Als zijn broer er is is zogenaamd de auto vol en als zijn broer weer in het buitenland zit dan hebben mijn schoonouders ineens nooit tijd of geld alsof ze met ons/mijn vriend niet weg willen. Nou zat ik eraan te denken om het hier over te hebben met mijn schoonmoeder. Mijn vriend heeft zelf ook al een paar keer aangegeven waar hij mee zit maar daar wordt niks mee gedaan. Het doet mij pijn om hem verdrietig te zien dus ik zou er graag wat aan willen doen. Is dit slim of juist niet? Ik ben niet van plan om ruzie te maken oid maar gewoon er rustig met mijn schoonmoeder over praten. Mijn zwager werd altijd al voorgetrokken en als ik die verhalen dan hoor van mijn vriend dan kan ik wel janken. Dus zal ik met mijn schoonmoeder gaan praten of is het beter van niet? En zou ik dit dan ook aan mijn vriend moeten vertellen of niet? Ik vind het erg lastig en ik denk er al een paar dagen over na maar ik kom er niet uit..
Ja ik zou het wel doen.. Dat je je niet wilt opdringen oid maar dat je in de gaten hebt dat je vriend het hier moeilijk mee heeft en dat je graag wilt dat je schoonmoeder dat weet.
Zou ik zeker niet doen. Je man is oud en wijs genoeg om dat zelf te doen. Jij bent de schoondochter, het zal absoluut niet op prijs gesteld worden als je je hierin gaat mengen. Praat erover met je man, als hij er geen actie op wil ondernemen, dan zou ik tegen hem zeggen dat hij de keus heeft: of het er met zijn ouders over hebben, of er niet meer over zeuren.
Ik zou het ook niet doen als ik jou was. Ik weet niet hoe je band met je smoe is maar hij kan toch ook samen met zijn broer wat ondernemen zonder zijn ouders?
Ik zou het wel doen op een rustige manier. Komt het niet goed aan dan zou ik er niet op doorgaan en het dan maar laten. En achteraf zou ik pas mijn man vertellen hoe en wat.
Bah, ouders die voortrekken! Ik zou het echt niet doen. Ze gaan toch ontkennen en 'JIJ bent de stoker die zich ermee bemoeit en allerlei rare dingen in haar hoofd haalt'. Neh, ik zou het laten. Ouders aanspreken op hun manier van doen en/of opvoeden is sowieso nooit een good idea, want ze doen toch alleen maar hun best (volgens de ouders dan)
Ik zou BIJ VRIEND oplossingen aankaarten zoals inderdaad zelf iets met zijn broer gaan doen of zelf zijn ouders uitnodigen om wat leuks te gaan doen en hem zelf LEREN te confronteren met zijn verdriet. Anders zal hij altijd in hetzelfde patroon blijven hangen. Dat je je achtergesteld voelt is hartstikke rot - echt ongelooflijk rot - maar dat je zelf bewust in die rol blijft zitten door je mond niet open te trekken en jezelf wél op de voorgrond te blijven is mijn inziens veel rotter. Ik zou er dus voor kiezen om VRIEND mondiger te maken. En niet schoonouders de gelegenheid geven om zichzelf beter in te dekken tegenover hem en jou/hem benadelen.
Je kunt je vriend nog eens met zijn ouders laten praten maar of dat echt effect gaat hebben. Als hij al achter gesteld werd nu en toen. Vaak veranderd dat niet. Alleen kun je je zelf veranderen door je minder kwetsbaar op te stellen. In deze jou vriend dus. Zou mijn zelf als schoondochter niet mee gaan bemoeien. Je kunt wel misschien iets leuks plannen en hun dan mee vragen. Dat het jou idee was en dat je iets leuks met je vriend en zijn ouders gaat doen.
ik zou me er niet mee bemoeien. zoals gezegd je vent is volwassen dus ka wel voor zichzelf opkomen. wil of durft hij dat niet, pech gehad maar dan moet je niet klagen. ik denk niet dat schoonouders gaan veranderen omdat jij er wat van zegt ze zullen je eerder een stoker vinden die hun hun tijd niet gunt met zoon die ze niet vaak zien. en ouders die kinderen achterstellen veranderen echt niet meer. dat zit er zo ingeslepen. maar je vriend kan wel voor zichzelf opkomen. misschien kun je zwager vragen om te opperen dat hij zijn broer mee wil. ik zou nog eerder hiermee naar hem gaan dan schoonouders. maar ook dat kan je vriend zelf bij hem aankaarten.