advies nodig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanae28, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanae28

Sanae28 Lid

2 sep 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter wordt binnenkort 6 maanden geef haar alleen borstvoeding. Nu ben ik sindskort begonnen met rapley methode ze knabbelde zelfstandig aan gekookte wortel, banaan is glibbrrig. Ik zou graag willen weten of ieman ook bv geeft naast rapley. Ook ben ik benieuwd naar de eetgewoontes bij 6 maanden. Mijn dochter slaapt ook dagelijksrond 00.00-01.00 uur. Ze isdan nog hongerig. Ze wordt dan om 5uur -9uur wakker. Ze slaapt overdag ook.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Dit topic kan je beter verplaatsen naar het Borstvoedingsforum of het Voedingsforum:p

3. Sanae28

Sanae28 Lid

2 sep 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt ook liever bij ons dan in haar eigen bedje. Hoe kan ik haar het beste leren in dr eigen bedje te slapen. Vannacht gelukt, maar ze werd om 5uur wakker. Ze sliep rond 1uur.

Bij ons in bed slaapt ze door.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Met 6 maanden geef je in principe nog net zoveel voedingen als voorheen, maar je bidet een paar keer per dag een stuk groente of fruit aan, ze mag zelf zien hoe ver ze ermee komt (helemaal niets eten is ook goed, komt vanzelf). als ze de smaak te pakken krijgt zal ze zelf meer vast eten en minder drinken.

success!

5. Sanae28

Sanae28 Lid

2 sep 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

6. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Het boek Eten voor de Kleintjes van Stefan Kleintjes sluit precies op jouw vraag aan! :)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden a la rapley naast borstvoeding. De eerste weken kwam ze wat vaker drinken (vooral in de avond), daar heb ik aan toegegeven en dat werd weer minder.
    Rond 6 maanden kwam er bij ons ook een periode dat ze in de nacht wakker werd terwijl ze voorheen doorsliep (begon net voordat we gingen starten met vast voedsel). Die periode was bij ons even wat rommelig met borstvoeding en slapen maar na een paar weken ging dat weer beter.

8. Sanae28

Sanae28 Lid

2 sep 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te weten lezen dat het tijdelijk is. Ben ben blij voor je dat het beter gaat. Wat heb je haar als eerst gegeven om te eten? Voor de bv of erna?

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb de borstvoedingstijden (ze kwam meestal zelf rond dezelfde tijden) een beetje hetzelfde gehouden en haar eerst eten aangeboden op de tijd dat we zelf warm eten (dat viel tussen 2 voedingen in). Ik bood dan alleen groenten aan en later wat aardappel daarbij. Kort daarna in de ochtend fruit aan gaan bieden en met 7 maanden brood (ik vond groenten en fruit wel even genoeg om aan te wennen, ze kreeg wel wat krampjes). Het was bij ons echt tijdelijk. Ik heb haar vaker laten drinken die periode, ik ga er vanuit dat ze dat zelf heel goed kan regelen.

10. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier ook rapley naast bv. Ik geef haar eten op de momenten dat ik zelf ook eet, ontbijt, lunch, avondeten. Daartussen bv wanneer ze wil, ze gaat stress meer eten en steeds minder drinken. Geef nu ook water en groene thee en nu drinkt ze overdag nog minder bv, s ochtends en s avonds wel gewoon. En soms s nachts ook nog weleens. Gaat dus helemaal vanzelf!

Deel Deze Pagina