Wat ben ik trots en blij! 6 maanden geleden dit nooit verwacht. Een korte samenvatting om vele onzekere mama's een positieve boost te geven. Ja, ik wilde graag BV gaan geven. Zo'n 3 maanden had ik bedacht dan afbouwen en als ik aan het werk moest bij 5 maanden gestopt zijn, want kolven op het werk zag ik niet zitten. Helaas de informatie bijeenkomst moeten annuleren omdat ik al opgenomen lag met pre-eclampsie. Met 27 weken ingeleid wat na 17 uur uiteindelijk een keizersnede werd. Allemaal prima verlopen. De kleine meid deed goed haar best met drinken, maar achteraf kwam er weinig/niets. Ik wist niet waar ik op moest letten en het was druk op de afdeling dus de verpleegkundige was met 30seconde weer weg en ik moest maar bellen als er wat was. Dag 3 lekker naar huis maar ons meisje was wel ruim 11% afgevallen, dus voordeel van de twijfel van de kinderarts en gaan bijvoeden. Een super kraamhulp die er ook helemaal voor wou gaan. Bijvoeden (wel met KV, ik had nog niets) dus snel ook starten met kolven. Oh wat kwam het moeizaam op gang...5cc-10cc, en de kleine meid vond die flesjes wel heerlijk. Aan het einde van de kraamweek nog steeds aan het bijvoeden en kolven waarna de verloskundige tijdens de afsluiting vond dat ik/wij goed moesten nadenken of we zo nog door wilde gaan. Ons meisje begon aan te komen en plaste voldoende. Dus stoppen, NEE niet nu na al die investering. Liet steeds meer van de flesjes staan Op dag 12 contact gehad met een super dame van VBN. Advies: stop met de KV en laat de kleine meid het zelf regelen. Als ze honger heeft komt ze wel en bij voldoende plassen geen zorgen. Laat haar zelf de productie regelen. En oh wat werd deze mama daar onzeker van... Nu wist ik niet hoeveel ze dronk. Heb heel wat tranen gelaten, onzekere en twijfel momenten gehad. Op het punt gestaan te stoppen omdat ik niet meer kon genieten van de BV. Maar inmiddels is de 'kleine' meid ruim 6 maanden en krijgt ze nog steeds BV!! Ze weegt 6,5 kg (geb 3305gr) en volgt keurig het lijntje. Ze is ook nog een flessenweigeraar (gaan oefenen met 8 weken, maar het is nooit gelukt ondanks alles tips&trucs etc). Ben dus ook verplicht moeten doorgaan. Heb extra onbetaald verlof genomen en geniet op dit moment zo van de BV en ben zo blij dat we niet gestopt zijn. Volgende maand start ik weer met werken. De kleine meid drinkt nu nog 5-6 keer per dag BV. Eet 's ochtends ruim 1 stuk fruit en smult 's avonds van de warme hap. Om een lang verhaal (sorry) kort te maken, ik ben trots op mezelf. Afgelopen half jaar hooguit paar uurtjes zonder de kleine meid geweest. Maar het was het allemaal waard!! Volgende maand ga ik weer werken, de kolf gaat mee en tijdens mijn afwezigheid word het geen fles maar een papje. Ik hoop dat met gaan werken de productie niet te veel zal kelderen (toch weer een beetje onzekerheid) en zie wel hoelang we doorgaan en genieten. Volg je gevoel, geef niet snel op maar maak de keuze die bij jou past
Een compliment voor jou dat je doorgezet hebt!! En terecht trots!! En lijkt me heerlijk als je ziet hoe je meid het erop doet en geen fles wil maar alleen mama!!
Wat goed! Rond die leeftijd ben ik begonnen met het drinken uit een bekertje. Misschien wil ze de melk straks wel uit een (rietjes)beker?