Vanaf welke week kregen jullie geen inwendige echo's meer, maar buik echo's ( geen idee of dit de officiële naam is) Of verschilt dit per persoon/ zkh/VK?
Ik heb nooit een inwendige echo gehad. De eerste was met 7+2 en die was al uitwendig. Was wel gewaarschuwd dat als het niet lukte het alsnog inwendig moet maar dat was niet nodig
Verschilt echt per vk/gyn en de aanwezige apparatuur. In het ziekenhuis bij onze eerste (2007) zou ik met 13 weken nog een inwendige echo krijgen, bij onze 3e (2012) kreeg ik met 6 weken al een uitwendige echo waarop het prachtig te zien was allemaal (echobureau met de nieuwste apparatuur).
7+1 inwendig 10+5 uitwendig. Alleen inwendig om de kleine op te meten aangezien dit uitwendig niet wilde lukken.
Ik kreeg met 9w3d inwendig voor een beter beeld. Deed echt verschrikkelijk zeer, gelukkig met 13w lekker via mn buik
Met 9+5 een uitwendige termijnecho gehad, was op zich wel een mooi kindje al te zien maar niet helder genoeg om te meten. Hiervoor een inwendige echo gehad. Nog mooier beeld! En deed bij mij geen pijn hoor.
Onze eerste met 10 weken was inwendig. De gynaecoloog heeft het wel eerst uitwendig geprobeerd, maar daarop was nog niets te zien. Inwendig zagen we een klein mensje "huppen". Inwendig mag overigens geen pijn doen! Met 14 weken (en alle echo's daarna) had ik wel gewoon de echo uitwendig.
Inwendige echo heeft te maken met de ligging van de bmm, de hoeveelheid aanwezige buikvet en de termijn. Hier een absoluut gebrek aan buikvet en dus nooit inwendige echo gehad, want met krap 6 wk ofzo destijds haarscherp beeld (en dat zelfs met lege blaas haha)
De mw die bij mij inwendige echo deed zei dat 't absoluut geen zeer mocht doen? Wel vervelend dat je zo'n pijn had.. Ik had er geen last van
Mijn echo met 6w1d was inwendig. Volgende keer was met 11w2d en dat was uitwendig. Kreeg toen wel de 'waarschuwing' dat het misschien inwendig ging moeten als het beeld niet voldoende duidelijk was uitwendig. Maar dat viel erg goed mee hoor inwendig. Vond er niks eng of raar aan.
Nee mij was ook verteld dat t geen pijn zou doen maar t was een hele diepe pijn terwijl ze r maar een stukje inzat. Net alsof mn baarmoeder werd gesloopt maar moest van de vk maar even doorzetten. Ik vergat t natuurlijk wel toen ik mn kindje zag maartoch, was geen leuke ervaring. Maar t klopt dat t normaal geen zeer doet bij anderen! Was een uitzondering denk ik
met 20 weken nog een inwendige echo gehad omdat ze wilden weten hoe de placenta lag. want die lag vlak voor de uitgang
ik vond het ook wel even pijnlijk, maar ja het doet hooguit 10 seconden pijn. bevallen...dat doet pas pijn