advies nodig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by angela1986, Nov 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    IK heb even wat afvies nodig.

Ons dochter is nu 6 weken en 2 dagen en vanaf de 2e week al een hele slechte slapen overdag.
    Ze is bijna iedere dag van 06.30 uur in de ochtend tot 19.00 uur in de avond wakker, op af en toe een kort slaapje na in de auto of draagdoek.
    Heel soms als we veel geluk hebben krijgen wij overdag tussen 2 flessen in slaap en dan slaapt ze ook met gemak 4 uur achter elkaar, helaas zijn de keren dat dat is gelukt op 1 hand te tellen.
    's avonds gaat het gelukkig wel goed ze krijgt rond 19.00 uur een fles en slaapt dan meestal meteen of we moeten een paar keer naar boven voor der speen en te troosten maar valt dan uiteindelijk binnen een half uur in slaap.
    Om 23.00 uur maken wij haar altijd wakker voor een flesje, dit is ook zoiets ze is dan in z'n diepe slaap dat ze in haar slaap drinkt, het duurt dan erg lang dik een half uur soms langer voor ze klaar is ze laat dan ook vaak 50 staan van een fles van 120.
    Haar schema is/was ongeveer 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en in de nacht kwam ze ergens tussen 3.00 en 4.30 uur.

Wij hebben gister het schema een beetje omgegooid zodat ze om 20.00 een fles krijgt dan naar bed gaat en haar niet meer wakker maken.
    Ze kwam vannacht om 00.45 heeft toen bijna haar fles leeg gedronken en weer meteen naar bed tot vanmorgen 06.30 uur best netjes dus.
    We willen dit vannacht weer proberen om het probleem van het niet drinken van de laatste fles op te lossen.
    Ze komt met dit schema wel maar op 5 flessen. flessen ophogen is nu nog geen optie omdat ze bijna van iedere fles wel een bodempje laat staan.

Het slapen overdag we hebben al van alles geprobeerd. de bekende regel slapen eten spelen en weer terug naar bed, meteen na de fles naar bed. pas na 2 uur na haar fles naar bed niks werkt.
    zelfs in de kinderwagen slaapt ze niet. en ook op schoot doet ze geen oog dicht.
    De enige manier om haar overdag te laten slapen is in de draagdoek.
    Maar ik zou haar ook zo graag in haar bedje leggen.

Hebben jullie voor mij nog tips.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    lange middagslaapjes kwamen hier pas rond de 3mnd.
    daarvoor ook op schoot, aan de borst, in de draagdoek, in de wandelwagen, in de box en dan hazeslaapjes. Alleen inslapen kon hij nog niet met 6 weken, had daar echt contact met mama/papa voor nodig. Heel normaal ook hoor, komt echt allemaal goed.

(en dan stel je je verlof voor als uren tijd voor jezelf als je kindje slaapt ...niet dus ;))

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier was zl ook een slechte slaper overdag op die leeftijd. Rond de 15/16 weken had hij door dat slapen toch wel fijn is en ging toen een stuk beter slapen. Hier heb ik veel met hem op bed gelegen. Ik dacht maar zo; met 6 weken zijn ze nog zo klein, 9 maanden samen en opeens niet meer. Dat kan erg raar zijn. Met 6 weken lekker veel bij papa of mama, dat slapen in bed overdag komt echt wel maar ik snap dat je het lastig vind....

Hier maakten we hem niet meer wakker om 23:00/00:00. Weet niet meer precies wanneer maar hij sliep ook zo vast. Rond 20:00 fles en dan zagen we wel wanneer hij zich melde...meestal rond een uur of 3:00...

4. Naomi26

Naomi26 Lid

Oct 26, 2015
    80
    53
    18
    Is ze tevreden als ze wakker is of veel aan het huilen?

Als ze tevreden is zou ik het niet teveel pushen. Het komt vanzelf. Als ze snachts lekker slaapt heeft ze het overdag misschien minder nodig. Ik heb met 6 weken ook de laatste fles niet meer gedaan. Ik wachtte totdat hij zelf kwam. En dan werd steeds later. Gewoon lekker laten slapen snachts. Ze meld zich vanzelf wel als ze honger heeft

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Op die leeftijd is het in mijn ogen belangrijker dat ze slapen, dan waar ze slapen. Er zijn kinderen die vanaf het begin prima in hun bedje kunnen slapen, maar ook genoeg kinderen die mama inderdaad in hun nabijheid nodig hebben om in slaap te komen. Werkt een draagdoek op dit moment als enige, gebruik die dan gewoon de komende periode, als ze niet slapen heb je kans op een oververmoeid kind en wordt het in slaap komen nog lastiger. Als de slaapjes in de draagdoek goed gaan, kun je langzaam gaan oefenen om een slaapje per dag in haar bedje te kunnen doen. Lukt het niet, gewoon weer in de draagdoek en de volgende dag weer proberen.
    Mijn dochter is ook een slechte (overdag) slaper geweest, langer dan 45 min. per keer sliep ze niet. Echter functioneerde ze hier prima op, ze deed alleen meer slaapjes per dag als langere slaapjes. Het lange slapen is naarmate ze ouder werd goed gekomen, nu slaapt ze 1 x per dag 2 tot 3 uur. Wat mijn dochter in het begin wel heeft geholpen om in haar bedje te slapen is de puckababy. Mijn dochter was wild met haar handjes, maar vooral hielp het om haar geborgenheid te geven. Wellicht dat je de puckababy of inbakeren ook eens kan proberen, wellicht dat het jou dochter ook geborgenheid geeft.

6. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female
    Alsof ik mijn eigen verhaal lees :). Mijn meisje is vrijdag 6 weken en slaapt ook super slecht overdag. Eigenlijk bijna niet. Van oververmoeidheid sliep ze dan wel in de nacht.
    Sinds gisteren zijn we gaan inbakeren, op advies van kinderarts.
    Dit lijkt (even afkloppen) tot nu toe te werken. Vannacht sliep ze veel rustiger en vanochtend heeft ze tussen 2 voedingen gewoon geslapen!
    Ik weet niet wat me overkomt.

Misschien ook de gouden tip voor jullie?

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De oudste sliep ook steeds maar een kwartiertje. Rond die tijd een puckababy gekocht en toen sliep ze gelijk echt een stuk beter. Misschien het proberen waard?

8. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    Bedank voor jullie reacties.

Ze heeft 2 weken in en pacco bakerdoek gelegen dit werkte alleen totaal niet. En omdat wij nog zitten te wachten op en echo voor haar heupen zijn we er weer mee gestopt aangezien het toch niet werkte bij haar.

Als ze overdag wakker is heeft ze periodes van jengelen maar ze kan ook heel rustig zijn.

Waar ik zo bang voor ben is dat ze dit gaat doorzetten naar de nacht. Waarom slaapt ze de nacht wel zo goed. Denk soms serieus dat ze kan klok kijken en dat ze weet oh nu is hey avond nu moet ik slapen:).
    Net heeft ze en fles gehad em zonder te mopperen is ze gaan slapen in haar eigen bed.

9. Lauren1984

Lauren1984 Bekend lid

Feb 15, 2014
    563
    0
    16
    Overijssel
    De eerste 8 weken wilde mijn zoon overdag alleen maar op mij slapen, daarna kon hij z'n hazenslaapjes van overdag ook in z'n wieg. Hij sliep overdag ook weinig en s nachts heel goed. Het komt vanzelf goed, de eerste weken hebben ze nog veel behoefte aan het bij mama zijn.

de hazenslaapjes zijn bij mijn zoontje helaas wel hetzelfde gebleven (hij slaapt nu ook maar 2x drie kwartier per dag). Het ene kind heeft gewoon behoefte aan veel slaap, het andere gewoon wat minder.

10. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    Nou mevrouw is weer helemaal omgedraaid.
    Al weken slaapt ze bijna niet overdag.
    Sinds afgelopen donderdag slaapt ze perfect overdag. ik leg haar wakker in bed en soms moet ik 1 keer naar boven voor een speen maar valt daarna als een blok ik slaap voor een paar uur :)
    Gister avond 19.30 uur laatste fles gegeven om 20.00 sliep ze al, tot ik vanmorgen op 06.00 wakker schrok en mijn vriend wakker maakte of hij haar vannacht een fles had gegeven nee dus.
    Ik meteen naar haar kamer om te kijken of er niks mis was maar mevrouw sliep nog heerlijk.
    Ik heb haar toen wel wakker gemaakt voor een fles het was tenslotte al 10 uur geleden dat ze die had gehad.

Dit lange slapen heeft er wel voor gezorgd dat ze gister maar 4 flessen heeft gehad van 120, veel te weinig dus.
    Ik ga haar vandaag maar eerder iedere 3,5 uur een fles geven zodat ze om 20.00 uur vanavond 5 flessen op heeft en komt ze dan 's nachts dan is dat een extra 6de fles.

Ik hoor zo dat dit zo blijft. vooral het overdag slapen is een hele verbetering.

Share This Page