Draagdoek mei tai advies

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bouwer, Nov 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bouwer

Bouwer Nieuw lid

Nov 13, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij zijn net ouders geworden van een 2e meid, nu gaat de oudste net naar school en wij wonen op de 3e etage zonder lift dus een draagdoek /mei tai lijkt ons erg handig voor het korte stukje naar school.
    Iedergeval een stuk makkelijker dan de maxicosi op en neer te tillen.

Wat is een prettige draagdoek? Ik zie er zoveel.
    Moet ook straks in de winter te gebruiken zijn

En zijn er misschien mensen hier die hem niet meer gebruiken die eventueel overgekocht kan worden?:)

Bouwer

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Qua draagdoek vind ik zelf een rekbare het fijnst maar is niet langer dan 4 maanden te gebruiken door de rek die er in zit, een geweven word aangeraden voor langer gebruik, hoe dat zit heb ik verder geen v verstand van want met een geweven kon ik geen vriendjes worden,

Zelf gebruik ik nu een kodaki Flip, ik vind hem geweldig, hij draagt fijn en heb hem letterlijk in 20 seconden om.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Is net een beetje wat je ermee wil :)
    Heb zelf een geweven doek genomen, hiermee kun je een pasgeborene dragen, maar ook een flinke peuter. Even oefenen met knopen maar dan kun je op veel verschillende manieren op buik/heup/rug dragen. Heb zelf een little frog, was goedkoopste ongeveer die ik kon vinden, bevalt erg goed en heeft mooie kleurtjes. Maat 6 is vrij standaard, als je erg smal of wat breder bent dan 5/7.
    Dragers heb ik geen ervaring mee (behalve zeer slechte met babybjörn...) maar zijn makkelijker/sneller om te doen, maar duurder en je hebt een andere maat nodig als je kindje groeiten je wil nog langer dragen.

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb een Hop-Tye (een mei tai dus). Lekker zacht, makkelijk te knopen en vanaf geboorte te gebruiken. Ik heb een zwarte maar je hebt ze ook in veel andere kleuren

Op babybij.nl kun je er eentje lenen maar ze hebben ook andere dragers te leen voor klein prijsje

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Evt een draagconsulent boeken? Dan kan je verschillende soorten uitproberen

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    welk budget wil je uitgeven? Emeibaby en Kokadi (flip of tai-tai) zijn vanaf de geboorte zonder insert te gebruiken en dan heb je een draagzak. Zelf heb ik zowel een Ergobaby als Beco Soleil, maar bij een pasgeborene heb je een insert nodig. Zonder insert zitten die pas vanaf maat 68 goed. Pas bij 2e hands wel op bij de Ergobaby. Er staat een hoop namaak op marktplaats en die zijn niet veilig.
    Er zijn een heleboel ergonomische dragers, dus een consult bij een consulent is geen overbodige luxe. Dan kun je passen en kiezen wat je het fijnst zit (ik heb pas later gepast en had anders waarschijnlijk voor een bondolino gekozen. Die vond ik heel fijn zitten)

Als je voor een (geweven) doek kiest, zijn de goedkopere merken Little Frog, Yaro en Hoppediz leuke doeken om mee te beginnen. Dan kun je kijken hoe het bevalt. Het is wel verslavend, want veel hebben een hele stapel doeken liggen! Gewoon katoen is prima en sterk. Zelf heb ik alleen een ringsling (een doek die je schuin over je schouder draagt en doormiddel van ringen glijdt die niet af) van Girasol (type Filemon Diamond). Deze was meteen soepel uit de verpakking. Sommige doeken, vooral de wat dikkere, zijn aan het begin wat stug en worden pas makkelijker te knopen als je ze een tijdje gebruikt. Daardoor kost tweedehands vaak net zoveel als nieuw.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik had een draagzak van mini monkey, toen was ze al wat ouder maar hij kan gebruikt worden vanaf de geboorte. Ik vond hem makkelijk in het gebruik, je draagt wat lager zodat het gewicht meer op je heup komt, je kunt hem dus ook lang gebruiken.
    Ik gebruik hem overigens nu niet meer dus als je belangstelling hebt; stuur een PB :).

8. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

Dec 9, 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou allereert voor een ergonomische drager gaan! Dus geen baby bjorn, lodger etc! Een rekbare is voor de eerste maanden fijn, ik heb een leuke unieke zelfgemaakte te koop. Ik heb na 4 maanden in een geweven gedragen. Nu draag ik dl op mijn rug in een ergonomische mei tai

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Inderdaad voor ergonomisch gaan, geen mini monkey baby Björn lodger stokke chicco Tomy premaxx e.d

Draagzakken vanaf de geboorte zonder Insert zijn
    Kodaki
    Storchenwieger
    Emeibaby
    Marsupi

Manduca en mucibi hebben een "ingebouwde " Insert

Andere merken zijn tula rose and rebellion Lenny lamb boba beco ergobaby amazonas

Mucibi is de goedkoopste ergonomisch is de mucibi voor 45 euro
    Persoonlijk vind ik het een fijne draagzak, ik heb hem gebruikt vanaf dat mijn derde 5 maanden was tot 13 maanden

Nu heb ik de kodaki Flip en die is echt helemaal super

10. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,030
    292
    83
    Female
    Ik zou je inderdaad aanraden om ergens te gaan proberen of te lenen ofzo voordat je wat aanschaft. Het is heel persoonlijk wat je lekker vindt zitten etc.
    Mocht je Facebook hebben, daar heb je een groep; draagpraat waar veel draagmama's zitten met veel ervaring die je evt vragen ook kunnen beantwoorden. Of zoek eens op een je eigen regio in op Facebook voor een lokale draaggroep. Daar worden regelmatig 'meets' georganiseerd om elkaars doeken en dragers te bekijken/ voelen/ proberen etc. Is erg laagdrempelig, gezellig en met andere ervaren mama's die je kunt uithoren voor advies etc.

Ik heb zelf een boba draagzak die we met veel plezier gebruiken, heb geen ervaring met doeken. Het beste advies is inderdaad om ergonomisch te dragen, gewoon even een beetje in verdiepen.

Veel succes!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb een bb tai. Maar ik heb nu liever de draagzak met kliksysteem. Nu heb ik voorlopig tricot slen.

12. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Voor een pasgeboren baby vond ik de draagdoek het fijnste, draagzakken zitten vaak pas echt lekker als ze wat groter en steviger zijn.
    Ik vind een rekbare doek erg prettig, makkelijker knopen en in de winter heerlijk warm (let wel op dat je je kleintje niet te warm aankleedt, zo'n doek en je lichaamswarmte doen al heel veel). Een geweven doek kon ik dan weer totaal niet fijn mee knopen. Ik heb in de winter een rekbare doek van je porte mon bebe gebruikt, heerlijk warm en zacht. Daarna over gegaan naar een bamboedoek van vipcarrier, maar die zijn wel heel dun.
    Verder heb ik ook een hop-tye, pas later aangeschaft maar zo'n vreselijk fijne doek!! Spijt van dat ik die niet eerder gekocht heb, is echt de fijnste van het hele stel (en ik heb 4 verschillende draagzakken, 3 draagdoeken, een ringsling en de hop tye gebruikt). Ik heb nu een mei tai gekocht, ben benieuwd of dat net zo fijn draagt.

Share This Page