Dit is de 2e keer dat ik volledig bv geef. Bij de eerste ging het na wat opstart probleempjes prima. Maar bij de 2e weet ik even niet wat ik moet doen. Hebben jullie advies voor mij? J. is nu anderhalve week en eigenlijk sinds het begin komt hij heel erg vaak om een voeding. Vooral overdag zit er maar 1 keer 3uur tussen en de rest komt hij vaker. Vaak al na een uur/ anderhalf uur. Ook kan hij uren clusteren. Wel tot 7uur achter elkaar. Op een gegeven moment is hij dan te moe om goed te drinken en te hongerig om lekker te slapen. Het is heel lastig om daaruit te komen. Ook krijgt hij na al die uren krampjes van alle melk die in zijn buikje zit. Snachts heeft hij vaak wel (minimaal) 1 blok van 3 á 4uur ertussen zitten. Dus hij kan het wel. Verder komt zijn voeding vaak en lang terug. Dan slaapt hij en leg ik hem weg en binnen een kwartier hoor ik hem slikken. Hij spuugt haast niet maar slikt alles door. Het komt regelmatig bij zijn neusje eruit. Ik vind het echt sneu. Ik krijg hem hierdoor ook niet goed in slaap. Als hij dan weer wakker wordt wil hij aan de borst om in slaap te vallen. Hij heeft erg veel zuigbehoefte. We hebben al een pink en een speentje geprobeerd, maar zonder resultaat. Ook ben ik bang dat hij straks niet goed meer wil drinken als hij een speentje krijgt. Maar omdat ik even niet meer wist wat ik moest toch geprobeerd. Vanmiddag is het cb geweest. Hij groeit prima. Is sinds zaterdag 200 gram aangekomen De mw die hier geweest is zei dat ik hem maar 1x in de 3uur mag voeden omdat hij anders teveel suikers (?) binnenkrijgt en te weinig vette melk. Dus ik moet het rekken. Verder moet ik hem leren zelf in slaap te vallen omdat hij dan dieper slaapt en wat langer tussen de voedingen laat. Nu valt hij alleen aan de borst in slaap. IK moet hem volgens haar laten huilen in bed en dan na 10 minuten naar hem toe. Kan wel 2 uur duren zei ze. Maar ik ga een ventje van nog geen 2 weken niet laten huilen in bed. Ik vind dat echt zielig. Maar wat moet ik nu? Het vele voeden begint me een beetje op te breken, vooral omdat ik nog een dreumes heb lopen. Heb dit ook niet gehad bij de oudste, dus weet niet zo goed meer wat ik ermee moet Hebben jullie tips voor mij?
Heb je een draakdoek dat je hem na de voeding erin kan doen en dan slaapt die lekker tegen je aan en heb je je handen vrij Ik heb er toen eentje van bamboe tricot aangeschafd heel makkelijk te knopen een zwarte ideaal eerste maanden ik kon niet eens koken of opruimen toen met de kleine
Tjonge wat een adviezen van het cb... Ik zou een lactatiekundige bellen! Rekken en laten huilen is echt nergens voor nodig! Borstvoeding kan je niet teveel geven en er hoeft echt geen 3 uur tussen te zitten. Wel kun je misschien blokvoeden/minder vaak van kant wisselen, maar zou dat in overleg met lactatiekundige doen. Draagdoek is goed idee om je handen vrij te hebben voor je dreumes en als t goed is slaapt de baby daar heerlijk in. En komt de voeding ook minder omhoog. Slaaptraining op deze leeftijd door laten huilen is echt geen goed advies...
Herkenbaar wat betreft het vele drinken, inderdaad elk uur en terugkomen van voeding. Ik ga morgen naar de huisarts om spruw te checken. Mijn dochtertje is nu 3 weken. Ze huilt vandaag ook veel en ze slaapt met moeite bij mij. Zodra ik haar wegleg gaat ze huilen. Zoontje had verborgen reflux rn de symptomen die jij beschrijft lijken daarop. Bij mijn dochtertje denk ik eerder aan heftige krampjes waardoor er ook melk omhoog komt. Ken je het boek 'baby reflux of darmkrampjes', staat veel info in en tips. Sterkte en zeker niet laten huilen hoor. Mijn dochtertje zit nu in de draagzak (marsupi) om even te rekken tot de volgende voeding. Ze is gelukkig nu even stil maar haar oogjes blijven open
Ja ik zie het nu staan had te snel gelezen Vind het ook absurd van het cb mijn zoontje is 14mnd en valt nog steeds alleen aan de borst in slaap is nu eenmaal zo gaat ooit wel over
Dankjulliewel! Ja het cb had ik nu niet zoveel aan jammer genoeg. Gelukkig weet ik nu wel dat hij het goed doet op de bv Ik heb een draagdoek maar hij is dan alleen stil als ik loop. En dat hou ik nog niet zolang vol Het lastige is dat hij steeds in slaap valt aan de borst. En dan drinkt hij lang niet genoeg. Als ik hem dan weg leg wordt hij weer wakker. Vaak van voeding die omhoog komt. Dan merkt hij dat hij nog honger heeft en begint het riedeltje overnieuw
Borstvoedingsondermijnende flauwekul. Borstvoeding is speciaal ontworpen voor mensenbaby's. Je kunt een baby niet overvoeden aan de borst. De suikers die erin zitten zijn hard nodig voor de groei en ontwikkeling. De voormelk/achtermelk-fabel is helaas hardnekkig. Zolang de baby effectief drinkt zou hij beide moeten krijgen. Nog meer flauwekul. Aan de borst in slaap vallen is biologisch gezien normaal. Een kind van 2 weken dat zelf in slaap valt kan gebeuren, maar is in principe niet de norm. Laten huilen is met name onder de 6 maanden schadelijk en over de hele linie een tactiek waar stapels wetenschappelijk bewijs tegen ligt. Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is, zeker met nog een dreumes erbij. Vaak drinken (8 à 15 keer per etmaal of zelfs vaker) is normaal voor pasgeboren kindjes. Clusteren is dè manier om de productie te verhogen, dus daar is je kindje momenteel druk mee. 7 Uur is erg heftig natuurlijk. Het kan heel goed zijn dat alles wat er nu gebeurt in principe normaal is en met de tijd verbetert. Maar wat je omschrijft doet me enigszins denken aan (verborgen) reflux en/of mogelijk lichte overproductie bij jou. Wees echter voorzichtig met blokvoeden, dat kan de productie om zeep helpen als het niet goed wordt aangepakt. Een lactatiekundige is een aanrader, kan jou vast veel beter helpen dan die idioot bij het CB. Want die weet echt niks van normaal babygedrag. Draagdoek/zak/ringsling kan in veel gevallen een uitkomst zijn. Is ook een handig attribuut als je met een baby achter een dreumes moet aansjouwen!
Ach... Het cb weer jn de bocht Genoeg over gezegd door de anderen. Ik word er vooral heel kwaad om dus reageer daar maar even niet op . Heb je wel eens gedacht aan verborgen reflux? Klinkt namelijk erg als wat mijn dochter had. Zijligging bood bij haar uitkomst en gaf rust
Raket, dankjewel voor je reactie. Ik denk er hetzelfde over maar begon een beetje aan mezelf te twijfelen. Madelein, ik had al aan verborgen reflux gedacht. Maar die vrouw van het cb zei dat dat het niet was. Ik leg hem al regelmatig op zijn zij, hij slaapt dan vaak beter. Vanavond heb ik hem op ons bed aan mijn borst diep in slaap gekregen en heeft hij 4uur geslapen. Erg fijn voor ons allebei hopelijk vannacht een goede nacht en dan is er morgen weer een dag. Ben benieuwd hoe het dan gaat.