Dag dames, Wij zitten nu bijna een half jaar in de medische molen; we gebruiken nu clomid 100 mg en hoeven even een periode niet meer op controle te komen om de druk er af te halen. Door de clomid heb ik een goede eisprong en mijn vriend heeft 'superzaad' volgens onderzoeken. Toch wil het nog niet echt lukken. Nu ben ik erg ongelukkig op mijn werk op dit moment, het is erg hectisch en wil heel graag van wisselen van baan. Maar wat nou als ik in de eerste maanden van een nieuwe baan dan toch zwanger wordt? Ik weet niet zo goed wat ik moet. Wie heeft adviezen..
Dit wil je misschien niet horen, maar ik ben jaren in een baan blijven hangen vanwege onze kinderwens. Uiteindelijk toch de stap genomen. En na 5 jaar eindelijk zwanger en contract niet verlengd. Maarrr, was toch niet gelukkig in vorige baan. Met of zonder kind
Ik heb voor de eerste ook lang getwijfeld om van baan te wisselen met dezelfde reden, uiteindelijk duurde het wegens omstandigheden nog een tijdje voordat we er daadwerkelijk voor gingen en daarna nog een tijdje voordat ik zwanger was. Je kunt sommige dingen gewoon niet plannen, je weet niet hoe het gaat lopen, dus ik zou er vooral voor gaan en zien hoe het loopt.
Ik ben ook tijdens traject gewisseld van werk. Minder stress, naar mijn zin. Dat is belangrijkste voor nu. De wens is er .... maar zet je leven niet in de wacht wachtend op jullie wonder. Ga door met waar jij gelukkig van wordt en hopelijk volgt dat wondertje dan ook.
Twee maanden nadat ik met de pil gestopt was, zag ik mijn droombaam voorbij komen in een vacature. Ondanks dat ik met de pil gestopt was, heb ik direct gereageerd. Toen uiteindelijk bleek dat ze mij voor de baan wilde hebben, ben ik eerlijk geweest en heb ik aangegeven dat we een kinderwens hebben en dat we hoopten dat deze in de zeer nabije toekomst in vervulling zou gaan. Ik wilde hierin eerlijk zijn omdat ik liever had dat ze op dat moment voor hun tweede keus zouden gaan, dan dat ik binnen een paar maanden zwanger op straat zou staan. De reactie van mijn nieuwe werkgever? Dat ze er bij iemand van 31 altijd rekening mee houden dat die kinderwens er mogelijk is en dat ze niet voor iemand van mijn leeftijd hadden gekozen, als dit voor hen een probleem zou zijn. Daarnaast zei de dame aan de telefoon: "Soms is een kinderwens er, maar lukt het allemaal niet zo vlot. Dat heb ik zelf meegemaakt. Je weet nooit hoe het loopt, dus hoop ik dat je bij ons aan de slag wilt. En mocht je zwanger zijn, dan lossen we dat wel op!" Ik heb de baan vervolgens met beide handen aangegrepen en heb geen seconde spijt gehad. Achteraf had de dame aan de telefoon gelijk (nu één van mijn prettigste collega's, ze weet inmiddels ook dat het bij ons inderdaad anders loopt dan we hadden gehoopt), je weet niet hoe dingen lopen. Bijna een jaar verder is het nog altijd niet gelukt zwanger te worden. Hoe zonde was het geweest als ik mijn droombaan daarvoor had laten schieten? Mijn advies is dus: lekker op zoek gaan naar een andere baan en mocht je voor een baan worden uitgekozen, overwegen om eerlijk te zijn over je kinderwens.
Ik ben ook middenin het traject gewisseld, en heb mijn werkgever na de proeftijd op de hoogte gesteld van de ICSI en de miskraam die ik toen net had. En ook hier was de reactie hetzelfde als bij Djeuce, ze houden er bij een vrouw van begin 30 echt rekening mee dat er een kinderwens is. Ondertussen werk ik er nu een jaar en heb ik een topbaan! En ontzettend veel steun van collega's in ons traject . Mijn advies: Gewoon doen, als je nu niet op je plek zit, een nieuwe baan zoeken! Je leven gaat ondanks je kinderwens gewoon door.