2de kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nath1986, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    hallo,

Wij zijn sinds mei bezig voor een 2de kindje.

Op 11 mei is mijn spiraal verwijderd en op 16 juni heb ik mijn menstruatie gehad. (Voor de spiraal kon ik de klok op mijn cyclus zetten, erna precies niet)..

Op 29 juni kreeg ik plots weer een bloeding, bruin bloedverlies gedurende 2 dagen (was ook niet zoveel).

Sindsdien wat menstruatiekrampen en gerommel in mijn buik, ook voelde ik steken ter hoogte van eierstokken..

Ik weet niet wat te denken, vooral van die bloeding op 29 juni..

Iemand ervaring hiermee?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Wat voor een spiraaltje had je? En een bloeding kan vanalles zijn. Als de hormonen uit balans zijn kun je tussendoor bloed verliezen, kan ook ovulatiebloeding zijn, etc. Je bent net vd anticonceptie af, geef je lichaam even de tijd te herstellen.

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik had een mirena.. Jah het kan maar bij ons eerste nam ik de pil, gestopt en ik bleef mooi regelmatig.. ben ervan verschoten dat met mirena mijn lichaam heel van slag is.. met de pil had ik dat niet

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De mirena is een hormoon spiraal, en hier kan je cyclus enige tijd flink van slag door zijn. Je zou ovulatietesten kunnen gaan gebruiken, maar als je cyclus zich nog niet goed hersteld heeft kan dit een dure hobby worden. Zelf zou ik even 6 maanden afwachten. Bij de meeste is de cyclus na 6 maanden wel weer hersteld.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Volgens mij is het een van de grootste fabels ever. Namelijk; na de verwijdering van een hormoon spiraal is je cyclus direct weer op orde. Helaas denken veel vrouwen dat en dat is dus absoluut niet zo. Een spiraal is een vorm van anticonceptie en de mirena geeft net zo goed hormonen af. Net als wat de pil dat doet. Het zijn 2 hele verschillende manieren maar beide met hetzelfde doel en ze werken beide met hormonen. Jammer genoeg zorgt die onduidelijkheid vaak voor misverstanden en teleurstellingen. Je moet je lichaam dus echt even tijd geven om weer zelf in balans te komen.

Deel Deze Pagina