Van 4 naar 3 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door famke89, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hallo dames,

Er zullen ongetwijfeld meer topics zijn over deze vraag ;) maar vind het wel prettig mijn eigen verhaal even op te schrijven!

Ons dagschema is nu als volgt, voor onze meid van bijna 5 maand:

7.00 uur 180 + 6 en 2 schepjes rijstbloem.. ze is geen 'ontbijter' en zonder wil ze absoluut de fles niet.. dus voor de smaakt er 2 schepjes door heen..
    11.30 180 + 6
    13.30 halve stuk fruit
    15.30 180 + 6
    17.00 paar hapjes groente
    19.00 180 + 6 + 4 schepjes rijstbloem

Echter sinds twee weken krijgt ze de 11.30 fles lang niet leeg, laat zo 50-70 cc staan.. daarbij spuugt ze ook veel mee.. (komt misschien door meer bewegen?) Naar mijn idee zit ze niet in die "4 maanden flow" want ze kijkt naar mij tijdens het voeden en niet naar de omgeving

Op heb CB zeiden ze dat we best met wat brood mochten beginnen :)?).. Ik ben bang dat ik meer bijhapjes aan ga bieden dat ze helemaal geen 4 flessen meer weg krijgt op een dag.. en ze lijkt me nog (veel) te jong voor 3 flessen..

Of zijn hier meer meiden die dit wel gedaan hebben? Ze groeit goed, ze is vrolijk en actief.. moet ik me dan maar laten leiden door mijn meisje?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nou ik zou zeker nog niet met brood beginnen. Bij mijn weten mogen ze dit pas vanaf 6 maanden ivm gluten. Ik zou gewoon doorgaan zoals je nu doet. Laat haar die 50-70cc maar staan. Blijkbaar heeft ze er genoeg aan. En terug naar 3 flessen zou ik ook nog niet doen hoor, bijvoeding levert nu qua hoeveelheid nog onvoldoende voedingsstoffen op. Dit is pas vanaf 6 maanden wanneer ze meer gaat eten van het vaste voedsel... Bovendien moet ze ook voldoende vocht binnenkrijgen.

Deel Deze Pagina