Als je schudt komen er allemaal kleine luchtbelletjes in de melk. Als de melk ingedikt is zorgt het verdikkingsmiddel ervoor dat de Uchtbelletjes langer blijven zitten (in die kant en klaar milkshakes die je kunt kopen bij o.a. Aldi zit een vergelijkbaar soort verdikkingsmiddel). De theorie zegt dat Feel kinderen van luchtbelletjes kramp krijgen...
Ik heb gelukkig nooit hoeven roeren, maar een goed schone vork (voor gebruik even net kokendwater afspoelen) mengt het beste, door de tanden krijg je klonten beter weg als met een es. De tip hierboven: kleine garde, in een kan, lijkt me nog klontvrijer!
Om te voorkomen dat er klonten door het verdikkingsmiddel in de melk komen doe ik dus eerst het JBPM in de fles met wat heter water en schud dit heel goed door tot alles compleet is opgelost (het moet dan ook nog even staan bij pure JBPM).... Daarna voeg ik de melk toe en "draai" de fles rond (dus niet schudden)... op deze manier is de melk goed opgelost en heb ik geen luchtbellen in de voeding. Als je alleen melkpoeder hebt lost het ook prima op als je het met een vork doorroert.
Dames, mag ik jullie nog even het volgende vragen: Lucas heeft sinds hij Pepti krijgt één keer per twee dagen een poepluier. Nu was deze steeds groen met gele pitjes en erg plakkerig! Maar dat komt blijkbaar door de hypo-allergene voeding. Sinds 2 dagen gebruiken we Nutriton bij de voeding (1 schepje per fles van 120 of 150). Vannacht had hij een poepluier, die was wat gelei-achtig. Daarvoor had de kinderarts ook gewaarschuwd, dat dit kon gebeuren. Maar wel groen van kleur. Maar nu heeft mijn moeder Lucas net de fles gegeven (en kon ik even douchen) en toen riep ze naar boven dat ALLES onder de poep zat (hihi).... ook dat kan gebeuren natuurlijk maar zijn poep was nu wel anders dan ik gewend was. Het was gele ontlasting die dunner was als de eerdere groene ontlasting....maar niet waterdun. Is dit van de Nutriton? En is dat erg? Want het is natuurlijk niet erg handig dat als hij poept, altijd alles helemaal onder zit. En we mogen er toch vanuit gaan dat een luier dit moet kunnen opvangen....
Kan absoluut geen kwaad hoor. De kleine moet wennen aan het veranderde voedsel en dat kan ervoor zorgen dat de dampjes gaan werken. Mijn kleine had ook de gele dunne ontlasting. Volgens de HA hoort dat bij de Nutriton... inmiddels is het nu alweer vaster.
Hoi Heppiedepeppie, Hier ook kanariegele luiers, eerste tijd na starten met jbpm ineens 3x per dag, nu weer 1 keer per 1 a 2 dagen. Niet heel dun, maar wel zoveel dat de pamper het af en toe niet houdt en mevrouwtje weer verkleed kan worden. Balen, maar het is niet anders! Op een maatje groter overstappen is nog geen optie, dus dan maar wat meer wassen tot haar darmpjes helemaal gewend zijn!
Welke luiers gebruiken jullie? Ik heb namelijk met de Kuidvat luiers helemaal geen last van "overlopen"... deze sluiten erg mooi aan op de rug.
Wij hebben ook kruidvat luiers, van Pampers kreeg Lucas uitslag en deze lekte bij ons juist wel door!! Fijn om even te horen dat het geen kwaad kan! Hij heeft dus vandaag al 2 volle luiers gehad. Het verschonen vind ik niet erg alleen krijg je niet altijd alle vlekken eruit! Heb net snel maar een was aangezet op 90 graden met al die vuile dingen! Maar broekjes en shirtjes mogen vaak maar op 40. Dus de pak biotex staat hier altijd in de aanslag! De ontlasting moet dus wel weer wat vaster gaan worden na verloop van tijd?
Ik heb nu pampers, had een pak kruidvat newborn, maar vond deze zo stug en papierachtig dat ik nu weer pampers heb (nr 2). Jullie wel tevreden over kruidvatluiers?
@ heppiedepeppie: ja hoor, ontlasting wordt weer vaster. @ M84: Ik heb de KV luiers en ben er echt blij mee. Ruiken niet chemisch en sluiten op de rug mooi aan. Hier lekten de Papmers zelfs met alleen urine al door en ik vind ze ook enorm chemisch ruiken... gelukkig waren het de luiers uit de gratis geschenken box, want anders had ik met een compleet pak pampers opgezadeld gezeten...
meiden even een spoed vraagje: Lucas is nu al een half uur onafgebroken weer aan het huilen, iets wat hij ook deed voor de opname (alleen dan 6 uur of zo achter elkaar). Het is weer hetzelfde huiltje alsof hij verschrikkelijke buikpijn heeft, trekt enorm met zijn beentjes en is bijna niet te troosten.. Kan dit van de Nutriton komen?? We zijn daar sinds dinsdag mee begonnen, dus 3 dagen nu. Of hadden we dan eerder moeten merken dat hij er last van zou hebben? Aangezien hij ook een liesbreukje heeft kan het ook daarvan zijn maar we zien niets aan de bult wat er anders uit ziet dan het eerst was.... Hij mag over 45 minuten zijn volgende fles alweer, maar ik twijfel nu of ik er wel of geen nutriton doorheen doe.... Wat denken jullie? Kan een kind na 3 dagen nog ineens last krijgen van de Nutriton?? Hier was ik al een beetje bang voor....
Het gaat beter, hij heeft toch soms nog wel ineens zo'n aanval van pijn (zo ziet het er in elk geval uit), maar dit is niet dagelijks of met bepaalde regelmaat. We durven niet meer dan 1 schepje nutriton te gebruiken.... Het gaat beter met spugen, opboeren, maar hij geeft overdag toch nog wel best wat terug. Ook soms na 45 minuten nog, of net voordat ik hem in bed leg.... Het lijkt dan heel veel, volgens mij valt het uiteindelijk wel mee.