Als ik snel een dipsaus in elkaar wil flansen neem ik yoghurt of crème fraîche met een beetje mayonaise en kruiden naar smaak (meestal bieslook, peterselie, knoflook, dille en peper en wat zout). Ook lekker met chips (maar niet erg gezond meer dan ). Dit is ook lekker: HEKSENKAAS® recept, zelf maken - EetPraat
Ik maak vaak sausjes op basis van Turkse yoghurt en dan allemaal kruiden erbij, zoals dille, bieslook, peterselie, net wat je lekker vindt. Je kan het naar wens scherp maken met harissa/sambal of hete peperpoeder. Groenten is ook lekker om te dippen in een mix van tahin en notenpasta.
Gezond is anders maar wel lekker: heksenkaas/witte wievenkaas (aldi). Of zelfgemaakt op yoghurt basis
Turkse yoghurt,geraspte komkommer,munt,beetje zout en een teentje knoflook. Turkse yoghurt,geraspte wortel,beetje zout,klein beetje mayonaise en teentje knoflook.
Ik maak altijd zelf knoflooksaus met: 1 pot magere kwark 4 knoflookteentjes (of meer) Bieslook erbij (mag best royaal) 1 a 2 eetlepels mayonaise En je kunt er wat suiker bij doen om t zoeter te maken maar ik hou er zelf niet zo van. Op de mayo na is het best gezond haha en je hebt een lekkere dikke saus 😊