Advies over babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marleen3, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo alLemaal,

    De week gaan we beginnen met verven en laminaat leggen voor in de babykamer, alleen ik kan nog geen besluit nemen.

    Ik zit te denken aan 2 kleuren, creme en zacht blauw kleur.
    Met deze 2 kleuren heb ik 2 voorkeuren.
    1e voorkeur: ene muur blauw de andere muur creme
    2e voorkeur: de helft van de muur blauw en de andere helft van de muur creme.
    Welke voorkeur is volgens jullie beter? Zie ook mijn album voor de voorbeeld van mijn babykamermeubels.
    Of hebben jullie wat betere voorkeuren?

    Voor de laminaat kan ik geen keuze maken, zal ik wat donkere nemen of wat lichtere kleur nemen dan mijn meubelkleur?

    Ik wacht graag op goeie adviezen van jullie, ben benieuwd :)

    Groetjes Marleen
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou een zachte kleur laminaat nemen

    die strepen op de muur van de foto vindt ik erg mooi
    dan zou ik baby blauw met creme doen

    ik heb ook strepen met kleuren groen en kleuren rose
    moet je maar ff kijken
     
  3. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Bedankt voor de tip,

    Die muur op de foto, is geloof ik een behang, die foto is een foto van mijn meubel, geen voorbeeld over de keuzes.

    met zacht kleurige laminaat, bedoel je lichte kleur?

    wat vind je van mijn 2 keuzes over de muur?
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja een lichtere kleur laminaat

    dan zou ik de 1e voorkeur doen 1 muur zacht blauw
    en 1 muur creme
     
  5. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het zo afhankelijk is van smaak...ik zou wel ene muur blauw doen en andere creme, maar ik zou persoonlijk juist weer voor een donkere laminaat gaan....steekt mooi af (en dan echt donkerbruin).

    Veel succes met je keuze, Eva.
     
  6. Diaantje78

    Diaantje78 Niet meer actief

    Ik denk er hetzelfde over als aldonza. Als je donkerder laminaat neemt dan komen je meubels er mooier uit. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
     
  7. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Marleen,

    Ik zou het laten afhangen van hoe groot je kamer is. Hoe kleiner de kamer, hoe lichter. Dat oogt groter.

    Daarbij vind ik je meubels lastig te combineren met laminaat omdat het een heel uitgesproken soort hout is. Is zeil geen betere optie?

    Groetjes
    en succes!
    Maris
     
  8. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik zou ook zeker donkerdere laminaat nemen, anders wordt het allemaal zo flets. Lichte meubels, lichte kleur verf en dan ook lichte laminaat. Donkere laminaat geeft wat meer warmte. Heb je al nagedacht over: 1 blauwe muur, de rest creme en dan het blauw laten terugkomen op 1 creme muur dmv blokken verven? Of horizontale brede streep blauw? Succes, laat ff foto's zien van resultaat!
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben licht laminaat en de kamer is meteen veel frisser en lijkt ook veel groter.
     
  10. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Zo te lezen, zie ik verschillende soorten meningen.

    Maar ik ben er nog niet uitgekomen, ik heb wel op dit moment een zijl in de kamer, maar het is lichte kleur. De kamer zelf is niet te klein en ook niet groot.

    Zelf wil ik de ene muur blauw en de andere creme, maar mijn man wilt de helft van de muur blauw en de andere helft creme.

    Ik heb nog geen besluit kunnen nemen :(
     
  11. Carmen11

    Carmen11 Niet meer actief

    ik zou ook donker laminaat nemen (niet TE donker maar in iedergeval donkerder dan de meubeltjes..)

    en dan 1 muur blauw en de ander creme
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tis bij mij nog niet af, maar ik heb dus de muren half wit en de onderste helft blauw en op de scheiding heb ik een sierband,......
    hierbij heb ik toen witte laminaat genomen, omdat ik ook witte meubels heb,.......
    de rest wil ik dus met blauw (hoofdzakelijk) gaan aankleden,..
    haha in mijn koppie denk ik wordt wel wat, maar ja, nog ff afwachten ,......

    maar vond het eerst ook heel moeilijk kiezen met het laminaat, ging toen voor zeil kijken, maar vond niet echt iets waarvan ik dacht , die wil ik, tevens, is het een beetje klungelen met de maten, wou ik geen los stuk dan moest ik 5 meter breed nemen en geloof me de prijzen waren er ook echt naar,.....

    nu wit laminaat voor een prikkie ;)

    maar ja jouw meubels zijn van kleur anders, dus ik zou als ik jou was, of je laminaat het kleurtje van je meubels geven en dan een mooi creme kleed als deco, en dan zou ik half creme half blauwe muren nemen

    of je neemt een muur creme en 1 muur blauw, maar ja dan zou ik idd weer niet die kleur laminaat nemen, maar een cremeachtige, dan kun je weer een kleed nemen met jouw kleur vd meubels ;)
     
  13. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik zie wel veel verschillende adviezen.

    Maar de beste advies, vind ik van hope.
    Ik neem dan toch een laminaat, maar qua kleur moet ik nog even in de winkel kijken of ik donkere neem of niet..

    De muur hebben we besloten dat de helft blauw wordt en de andere helft creme.

    binnekort zien we vanzelf wel hoe de kamer eruit ziet. Ik ben wel erg benieuwd, maar ik hou jullie wel op de hoogte.

    marleen
     
  14. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Zo nu eindelijk de eindresultaat van de babykamer.
    Deze 2 kleuren heb ik gebruikt dus de ene helft blauw de andere helft creme kleur.
    En de vinyl stond er al eerst, we hebben besloten de vinyl te laten staan, omdat het bij de kleuren past, dus geen laminaat.

    Over 2 weken, komt de babykamer.

    En wat vinden jullie van de eindresultaat?

    Groetjes marleen
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou je muren zijn zo ook mooi, die 2 kleuren,...
    de grond is wel oke, alleen ben ik bang, dat wanneer je daar de meubles op doet, en dan ook nog eens je meubels aankleden moet, je keuze in het aankleden wel wordt beperkt, omdat daar een drukker patroon in zit en weer andere kleuren,...
    maar ja zoiets kun je pas echt zien wanneer het er staat,......en dan moet je anders maar ERNA je aankleding hier op af stemmen.
    ik had gordijnen gekocht, die oke waren , en op zich bij mijn muren etc pastte, maar helaas, moetik mij nu beperken in de aankleding,,,,wat ik erg jammer vind, dus hebben we besloten andere gordijnen te gaan nemen en de andere te bewaren voor als mijn kereltje iets groter is,,....

    in het geval je het toch als eindresultaat minder zal vinden, kun je altijd nog een laminaatje eroverheen gooien hoor,...... heb je ook geen andere ondergronden etc nodig ;)

    haha ennuh dat stukje onder je stopcontact, wel verbergen dmv er een meubel op te zetten he ? ;)
    haha want dat patroon is daar anders gelegd ;)

    succes
     
  16. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hoi Hope,

    bedankt voor je advies. Dat vinyl stond er al eerder, heeft wel een kleur van de meubel erin. ik ga eerst kijken of het bij de meubels past, als het niet past, kan ik altijd nog een laminaat eroverheen zetten. Over die ene stukje, moeten we nog bewerken :), heb je goed gezien.

    Bekleding, kom ik er wel uit denk ik. Want ik ga creme kleur bekleding gebruiken en de slaapset is zelfs creme en blauw.
    Nog 2 weken en dan komen de meubels.

    Grt. Marleen
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou marleen, nog een weekje ;)
     
  18. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hoi Hope,

    Vandaag is de dag, maar ik ben nog aan het wachten, tot 18.00 uur moet ik thuis blijven, ze kunnen niet zeggen hoe laat ongeveer ze bij de deur zijn, dat vind ik wel vervelend.

    Binnenkort laat ik de resultaat wel zien :)

    Grt. marleen
     
  19. marleen3

    marleen3 Actief lid

    27 mei 2006
    317
    0
    0
    hallo allemaal,

    Hier de resultaat van de babykamer, er moet nog kleine dingetjes gekocht worden, zoals gordijn, accesoires enz.

    zie foto's van de babykamer

    grt. marleen
     

Deel Deze Pagina