Onrustig en huilen bij het opnieuw aanleggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fioon, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Sinds ongeveer 1 weekje heb ik het volgende 'probleem'

Jamie geeft aan als hij honger heeft en pakt (meestal) de borst in één keer.
    Na een minuut of 2 laat hij los en als ik hem dan weer aanleg (of ik nou wel of niet eerst een boertje met hem doe) wil hij de tepel niet meer pakken.
    Hij hapt wel, maar heel onrustig en huilt heel hard.
    Het huilen houdt op als ik hem tegen me aan hou, of zijn speentje geef.
    Als ik dan, na een paar minuten als hij weer rustig is, hem weer probeer aan te leggen, gaat hij weer huilen! Soms heeft hij de tepel dan ineens, maar neemt drie grote slokken (je hoort ook echt KLOK KLOK KLOK) trekt zijn hoofd weg en gaat weer huilen.
    's Nachts drinkt hij wel gewoon, maar wel minder lang dan normaal zo was (hij dronk altijd in totaal wel 10 minuten, nu maar 3 ongeveer)

Ik heb het volgende al bedacht:

- Spruw, maar daar heb ik verder geen tekenen van, geen pijn bij het drinken en Jamie heeft geen witte plekjes en 's nachts doet hij ook niet zo tijdens het drinken.

- Hij is moe, dit dacht ik soms omdat als ik hem zijn speentje geef, zijn oogjes soms dichtvallen. Maar dit is niet altijd zo

- Tepel/speen verwarring, maar waarom hapt hij wel gewoon goed de eerste keer?

- Krampjes, omdat ik ook vaak zijn darmpjes hoor en ik heb gehoord dat de darmpjes worden geactiveerd tijdens het drinken.

- De borstvoeding gaat te hard, omdat hij ook echt zo 'klokt'. Maar ook even afkolven heeft geen zin...

- Of hij heeft gewoon na 2 a 3 minuten drinken genoeg... Kan dat? Volgens mij krijgt hij dan toch nooit genoeg binnen?

Ik hoop dat iemand dit weet en mij hier meer over kan/wil vertellen.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Herkenbaar.... ik heb het ook een aantal dagen gehad. Maar het was maar 1 voeding per dag dat ie zo dwars deed. Het enige dat bij mij hielp was laten boeren, troosten, even tot rust komen door op de speen te sabbelen en dan weer aanleggen. Soms bleef hij weigeren en dan legde ik hem aan de andere borst. Dan kolfte ik de borst waar hij niet uit wilde drinken na.

Vanaf 9 weken was het ineens over. Ik ben er nog steeds niet achter waaraan het precies lag, maar het was wel tijdens de beruchte 'sprong' week. Kan toeval zijn, maar ik hoor dat toch vaker (heb op borstvoedingsforum.nl gezocht naar gelijksoortige ervaringen).

Ook ik heb trouwens getwijfeld over spruw (dat had hij al sinds de geboorte), maar dan zou hij er volgens mij bij bijna alle voedingen last van moeten hebben en niet maar bij 1 per dag.

Ik vind trouwens wel dat ie kort drinkt... volgens mij komt hij dan niet bij de achtermelk. Misschien iets langer proberen te laten drinken? Desnoods hem extra motiveren door borstcompressie toe te passen?

Sterkte!

Deel Deze Pagina