Hallo allemaal, Ik hebt een vraag over het gebruik van ovulatietest ovulady en over progesteronbolletjes. Voor alle duidelijkheid: ik doe geen ivf of, deze bolletjes moet ik van mijn fertiliteitsarts in mijn eigen cyclus gebruiken om zo doende hopelijk mn progesteronwaarde (die onder de 20 ligt) te verhogen. Ik moet ovulatietest's gebruiken en dan als mn ei gesprongen is moet ik progesteronbolletjes gaan inbrengen. Ik zit nu op dag 9 en heb normaal meestal op dag 10 of 11 mn eisprong. Ik ben op dag 7 begonnen met de test (ovulady) en toen was er een heel licht streepje. Gisteren op dag 8 weer een heel licht streepje en vandaag (dag 9) weer een heel licht streepje. Ik kan niet echt zien welk streepje nou het duidelijkst is. Ik denk dan ook dat ik of morgen een positieve moet hebben en dan mn ei op dag 11 zal gaan hebben, of dat ik mijn positieve test heb gemist omdat ik op dag 6 al had moeten beginnen... Of zou ik eigenlijk 2 keer per dag moeten testen omdat ovulady misschien maar heel kort een piek aangeeft? Dit is voor mij de eerste keer dat ik van dit merk de test gebruik. Vaak voel ik trouwens wel mn eisprong, maar niet altijd. Heb ook een darmafwijking dus dan is het zowieso lastig om te voelen of het nu mn darmen zijn of mn eisprong... Heb ook nog geen duidelijke eisprong gevoeld. Verder heb ik wel eens ovulatietest's van Kruidvat gebruikt, en die gaf heel duidelijk mijn eisprong aan. Ik had dan echt elke dag een meer dikkere streep. Maar ik lees ook vaak dat die test's vaak vals positief aan geven.... Ik heb deze ronde geen kruidvattest gebruikt, dus ik weet ook niet wat die nu zou gaan aangeven.... Ik moet van de arts dus bolletjes gaan gebruiken. Maar ik weet het ff niet: Heb ik morgen mn ei of heb ik hem pas overmorgen? Ik weet dat jullie daar vast niet 1 2 3 antwoord op kunnen geven, maar hoe weet ik nou wanneer ik nu precies moet gaan starten met die bolletjes? Als ik nu denk dat ik morgen mn eisprong heb en daarom begin met die bolletjes, kan het geval dan zijn dat mijn ei nog helemaal niet gesprongen is en dat mn ei dan ook niet meer gaat springen/niet meer bevrucht kan worden doordat ik dan te vroeg die bolletjes ben gaan gebruiken? Ik wil niet dat ik te enthousiast met die dingen begin en dan juist een bevruchting tegenhou. Maar mocht ik pas overmorgen (dag 11) gaan beginnen en mn ei is al wel op dag 10 geweest. Is het dan al te laat? Ik bedoel, heeft het gebruik van die bolletjes dan nog wel nut? Sorry voor de stormvloed aan vragen... Maar ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen en willen geven. Groetjes en iedereen heel veel succes met zwanger worden/zijn!
Als je ovu test positief is is het ook nog maar afwachten wanneer je eisprong plaats vindt. De enige manier om precies te weten of je ei is geweest is tempen. Misschien zou je dat kunnen gaan doen? Heb je nu waarschijnlijk niks meer aan omdat het te laat is voor deze ronde, maar alvast voor een volgende ronde mocht die er komen. Ik heb van deze testen nog nooit gehoord, dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar al je echt je ei moet vinden, dan zou ik vanaf nu toch 2x er dag testen. Beter te vaak dan te weinig! Succes!
Bedankt voor je antwoord dreamer! Ik wist trouwens wel dat die test's 24 tot 48 uur van te voren de eisprong aan geven. Fertiliteitsarts vond het niet nodig dat ik ging tempen. Want dan zie je alleen achteraf dat je je ei hebt gehad... Inmiddels ben ik bij oktober 2007 aangekomen: zit dit hele topicgebeuren te doorspitten om antwoord te krijgen op mijn vragen tav mijn vraag of iets te vroeg of te laat starten met de bolletjes kwaad kan. Kan iemand mij dat please vertellen?
Kun je de gyn niet bellen of het kwaad kan en wanneer je moet beginnen? Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Succes!
Over die bolletjes kan ik je helaas niks zeggen, maar ik wilde wel even vertellen dat ik goede ervaringen heb met de ovu testen van matcare, die cassettes (niet die dipsticks, die heb ik nooit gehad). Ik heb deze cyclus van een collega wat testen van predictor gekregen, maar die vond ik minder duidelijk. De controlestreep was daarbij vrij licht.
Je ziet met tempen direct smorgens of je ei is geweest de dag ervoor. Zodoende kan je nooit te laat starten met de bolletjes. En of het kwaad kan .. ja denk het wel. Maar dat weet ik niet zeker. Enkel je gyn zal hierop antwoord kunnen geven. Heb je inmiddels al antwoord?
Bedankt meiden Dreamer, ik denk dat ik als het deze maand niet raak is, maar weer ff een nieuwe termometer ga aanschaffen Inmiddels contact met de fertiliteitsarts gehad. Te vroeg starten moet ik abosluut niet gaan doen, want dat spring mn ei wss niet. En dat willen we natuurlijk niet hebben! Iets te laat (1 of 2 dagen) beginnen is in zo'n situatie dan een stuk beter. Mijn ovulatietest heeft trouwens nog geen positieve uitslag gegeven... Maar denk vandaag wel mn ei te hebben gevoelt... Weet iemand of de ovulady slechts heel kort positief aangeeft? Misschien dat ik doordat ik slechts 1 keer per dag test, mn piek gemist? Ik heb voor de zekerheid ook een kruidvat ovulatietest gehaald, omdat ik al bekend was met die test. Heb die gisteravond gedaan en zal die straks ook nog een keer doen. Hopelijk krijg ik dan wat meer zekerheid. Wss ga ik dan morgen beginnen met de medicatie. Ik heb gelezen dat je veel afscheiding krijgt van die bolletjes. Gaat je afscheiding er ook onaangenaam van ruiken? Weet iemand dit toevallig?
Je LH-piek kan inderdaad erg kort zijn. Als je maar een keer op een dag test, dan kun je hem missen. De afscheiding door de progesteron-bolletjes stinkt niet. Het is alleen vrij dik en wit, doordat het omhulsel van de bolletjes weer naar buiten komt. Ook kan het voor zwangerschapskwalen zorgen en je menstruatie uitstellen, terwijl je misschien niet zwanger bent. Sommigen worden pas ongesteld als ze al een paar dagen met de progesteron gestopt zijn. Maar het kan ook zijn dat je gewoon rond je testdatum ongi wordt. Het is maar net hoe je lichaam erop reageert. Ik hoop natuurlijk dat je niet ongi wordt door een zwangerschap. Succes de komende weken!
Hoi, ik test ook met ovulady die heb ik meegekregen uit het ziekenhuis. Had 3 dagen achter elkaar een heel erg lichtstreepje die wel met de dag donkerder werd. Toen na 3 dagen had ik een vrij donker streepje, 's middags moest ik opnieuw testen en toen was het streepje weer iets donkerder dan 's ochtends. De volgende ochtend weer getest en toen wastie weer lichter heb toen het zh gebeld en hun zeiden dat ik (ivm de IUI) gelijk moest komen, want ik had dus mijn eisprong..
De test van ovulady is positief als beide streepjes gelijk aan kleur zijn. Als de test streep lichter is is er geen eisprong in aantocht. Dit staat duidelijk op de verpakking