Volgende week gaan we naar centerparcs en willen we met de oudste 2 gaan zwemmen. De jongste van 3 maanden heeft alleen eczeem. Kan ze mee en kan ik ook met haar zwemmen?
Over het algemeen heeft het beslist geen positief effect op de eczeem, zwemmen in chloorwater. Wij hebben het in een weekend Landal wel een keer gedaan met Thirza, (ze vindt zwemmen namelijk fantastisch), maar het dus bij 1 keer gehouden. 's Ochtends goed gesmeerd met de triamcinolon en een uur voor we gingen met de vettende zalf goed gesmeerd. Na het zwemmen goed gedoucht en toen direct weer met vettende zalf en 's avonds weer: alles even extra dus. op die manier bleef de schade wat beperkt.
Nivea heeft zo'n body milk die je kunt aanbrengen onder de douche, word het huidje minder droog van! Ik heb zelf ook vaak uitslag/eczeem en als ik me daar eerst mee insmeer, droger die plekken iig niet zo snel uit! Ideaal!
Zou ik bij zo'n kleintje echt niet doen: dat spul is ws geparfumeerd (en daardoor echt niet goed voor een eczeemhuidje) en goede vettende zalf die TS ws wel heeft voor haar dochtertje, werkt veel beter.