tweede kind anders mooi dan 1e??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    #1 Hope87, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt: 19 mei 2014
    hai

lelijk is misschien heel lelijk gezegd natuurlijk maar
    de vraag voor mama's met 2 of meer kindjes

is het zo dat je je eerste kind altijd de mooiste vind?
    of vind je echt dat al je kinderen even mooi zijn?

het belangrijkste is natuurlijk. het karakter en wat is lelijk maar
    voor je eigen begrip bedoel ik het.

ik heb nu een meisske en daar ben ik nu nog moederverliefd op:D en me andere meiske of zoontje wordt binnenkort verwacht maar zal ik deze dan net zo mooi,knap,leuk,lief vinden?

ik wil het namelijk erg graag!! :)
    graag ervaringen gezocht!! en ieder mens is mooi van zichzelf ookal staat je neus scheef natuurlijk en houden van is het belangrijkste maar toch blijft deze vraag terug komen in me hoofd ;)

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Beide kindjes zijn absoluut even mooi!!
    Nu heb ik natuurlijk ook uitzonderlijk knappe kindjes, haha :p

Ze zijn totaal anders qua uiterlijk (de een is blond de ander donker) en karakter, maar kan echt uit de grond van mijn hart zeggen dat ik ze beiden even prachtig, lief en leuk vind!!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Al mijn kindjes vind ik even mooi, iedereen op hun eigen manier.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik vind het denk ik lastiger om mn zoontje straks 'knap' aan te kleden dan mn dochtertje, die speldjes en jurkjes enzo, ik vind jongenskleertjes snel zo grauw.. maar dat heeft geen bal te maken met het gezichtje natuurlijk..

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dat dacht ik ook, maar ik heb zulke schattige en vooral stoere kleertjes gevonden. Ik is verliefd :D.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb twee dochters en mijn jongste dochter is echt een plaatje om te zien. De oudste is ook mooi natuurlijk, maar minder klassiek mooi dan mijn jongste. Dus nee, hier geldt dat niet.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sorry hoor maar pas aub je titel aan... Lelijker??? Dan lees ik dus "de eerste was al lelijk maar deze wordt nog lelijker". Vind dit echt heel raar sorry...

Ik heb mij weleens afgevraagd of ik dit kindje wat ik nu draag net zoveel liefde zou kunnen geven als mijn eerste dochter. Maar dat komt gewoon omdat je het nog niet hebt ontmoet, gezien, vastgehouden etc. Maar lelijker??? Bijzonder...

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Moet goedkomen dus! :D

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dacht ik ook! Maar een jongen aankleden is ook zoooo leuk!!

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaha aparte omschrijving 😉😉😉😉😉😉☺😊;)
    Maar om antwoord te geven : nee dat is niet zo. Hier 2 jongens met knappe koppies (nee dat zeg ik niet omdat ik hun moeder ben haha :D) als ik moet kiezen dan is onze jongste nog net even iets meer 'handsome' ;) hoeft later niet om de aandacht verlegen te zitten iig.

12. dekilene

dekilene Niet meer actief

Absoluut allebei even mooi.

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat een apart topic, waarom maak je je daar druk om? Ik was zelf de tweede en een zeer aantrekkelijke baby haha :p

14. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    sjonge jonge wat een zeikerd ben je zeg.. (dit ook niet zo letterlijk nemen..) ;). heb het aangepast hoor!
    en ps. stel ik zou mijn kind lelijk vinden dan nog.. haha

15. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    waarschijnlijk vind je je kinderen altijd wel mooi denk ik maar omdat je als je een eerste hebt toch zo iets hebt van die is echt perfect kan de tweede dan ook net zo perfect zijn :p

16. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb een jongen en een meid en toen ik zwanger was van dochter heb ik me weleens afgevraagd of het houden van en verliefd zijn op dochter ook zo zou zijn als bij zoon. Daar ben ik zooo verliefd op en ik kon me niet voorstellen hoe het dan met dochter zou gaan.
    Mijn moeder herkende dat nog van toen ze zwanger was van mij (ik ben ook de tweede) en ze zei dat het allemaal helemaal vanzelf ging. Toen ik werd geboren kon ze zich niet voorstellen dat ze dat ooit gedacht had. En toen werd dochter geboren en verhip; daar ben ik net zoooooo verliefd op als zoon en vind ik haar het knapste meisje van de hele wereld en mijn zoon de knapste jongen van de hele wereld. :D het is dus helemaal goed gekomen. Mijn moeder had dus gelijk. :D

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Zo je hebt je mening snel klaar over me zeg. Vind gewoon dat je het heel slecht formuleert. Bij jou is het glas zeker ook half leeg of niet?

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Haha
    Ik denk dat het hangt af van kind en moeder of ze zich daar indd druk om maakt of niet. Musschien onzekere gevoel?

Mijn dochter ook mooi maar dan wel erg aparte ogen etc ze is super leuk en ik verwacht nu ook kindje en we denken dat die anders wordt maar net zo mooi.
    Je heb uiteraad echt lelijk kinderen en erg mooie kinderen en normale kinderen etc maar ook is je kind lelijk zal je zelf toch mooi vinden denk ik op andere manier maar gaat indd misschien niet zo snel zeggen dat het mooi kind is.

Ik ken wel totaal normale stel ze hebben echt prachtige meisje baby gehad zoo mooi echt. Nu ze is 4 en wel okey maat minder uitgesproken dan ze baby was. Ze hebben ook andere dochter van 1 jaar en die is nou ja indd niet erg mooi niet lelijk maar nou ja ik zou niet zeggen hun soort van o wat een mooie kind. Toen we daar op kraambezoek waren de moeder zei zelf dat 2e dochter wel leuk is maar al lang niet zo mooi is en iets aan lelijke kant ;)) vond bizare opmerking maar ik snap het wel.
    Ik ben ook vrij realistisch ermee ik ga niet aan iemand zeggen dat kind mooi is terwijl ik hem dat niet zo is. Tegen mijn dochter ben ik ook realistisch dus stel komt hier "lelijkere " of "mooiere" kind zal ik dat ook zo vinden ik ga niet zeg maar in roze wolk leven dat alle kinderen mooi. Ik vind het ook niet erg niet elk kind of men kan mooi zijn maar vind belaagrijk zelf om goede realistische kijk nemen op kinderen niet alleen ivm mooi of niet maar ook over ontwikkeling etc.

Ik snap dus gedachten van ts wel maar indd ik zoi ipv lelijk het "minder mooi" gebruiken ;)

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Onze meisjes lijken als 2 druppels op elkaar en ik krijg toch vaak complimentjes dat het mooie meisjes zijn (maar ja, wie zal er zeggen dat je kinderen lelijk zijn…).
    Al is onze jongste wel wat fijner en schattiger, maar dat zal ook de leeftijd zijn (ze is nu 2,5 de oudste meer een dametje van 4,5).

Maar ik moet wel toegeven: we vonden onze kindjes van dag 1 steeds de mooisten (ook al had de oudste een scheve neus bij de geboorte en was de eerste reactie toen ik haar zag "o jee", maar het is allemaal goedgekomen). Maar als we nu foto’s zien van de oudste haar 1e jaar, moet ik toch wel toegeven dat opgroeien haar goed gedaan heeft :p;)

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Piccolina zou dat zeggen, zegt ze in haar reactie hierboven......:$

Deel Deze Pagina