Afgelopen zondag hadden wij een verjaardag. Daar kwam te sprake dat ik graag een fietsstoeltje wil om zo heerlijk te kunnen gaan fietsen met dochterlief. De prijs vond ik wat aan de hoge kant ( 16,00) maar omdat iedereen dit echt een laag bedrag vond heb ik tegen manlief gezegd om het stoeltje toch maar te gaan halen. Kom ik vandaag dochterlief bij opa en oma ophalen. Ze zijn wezen fietsen. Mijn oog valt op het fietsstoeltje, het bleek dus degene te zijn die ik gezien had. Ik dacht nog dat is leuk een verrassing voor mij, maar nee. Mijn schoonouders zeiden letterlijk: "Wij hebben hem weggekaapt, nu moet je op zoek naar een andere stoeltje" . Ik ben boos en verdrietig. Heb zo goed en kwaad dit een beetje weggelachen onder het mom dit-is-hun-soort-humor. Maar ondertussen kook ik. Mag ik terecht boos zijn om deze actie?
Haha zou een typische actie zijn van mijn moeder! En ja, ik vind dat je boos mag zijn! Hun hadden net zo goed even een ander kunnen kopen toch?
kinderachtige actie van je schoonouders.. ik zou pissed zijn .. maar 16 euro vind ik ook niet veel hoor voor een stoeltje, als je ziet hoeveel plezier je er van hebt
Wat een flauwe streek van ze! Ik zou ook kokend van woede zijn geweest. En ik denk dat ik er niet om had kunnen lachen! Ik zou ze nooit meer iets vertellen wat betreft dit soort dingen, zijn ze nu helemaal betoeterd!
Je hebt zeker reden om boos te zijn. had dat toch ook echt niet tof gevonden. Is het een zitje voor voorop ? dan is 16 euro idd echt geen geld ( voor achterop trouwens ook niet ) Wat zegt je man er van?
Nou ik zou dat ook echt niet leuk vinden, en dat zou ik ook laten merken hoor! Wat zegt je man er van?
je hebt alleen recht om boos te zijn als je tegen je man had gezegt om hem maar te gaan halen waar ze bij waren. anders hebben ze alleen gehoord dat jij de prijs aan de hoge kant vond en zij blijkbaar niet.dat jij daarna van gedachten bent veranderd kunnen zij niet helpen. als ze wel op de hoogte waren van het feit dat je van gedachten was veranderd dan mag je inderdaad boos zijn.
bah wat een smerige actie.. is zeker terecht dat jij daar boos om bent.. ik zou ze zoiets ook nooit meer vertellen hoor.. wat vind je man hiervan?.. ik vind het echt geen humor hoor
en waarom moeten hun een fietsstoeltje daar hebben?.. ze is toch de meeste van de tijd bij jou.. en als hun eens willen fietsen, dan kun je dat stoeltje toch gewoon mee naar hun nemen.. echt dom dat ze je het niet gewoon hebben meegegeven.. bij hun ligt het toch maar wat als je kindje niet daar is
Ik kan niet uit je eerste bericht halen of hun het wisten dat je hem als nog ging kopen. Want als hun dit niet wisten dan vind ik dat je geen reden hebt om boos te worden. Als ze het wel wisten dan zou ik het ook niet leuk vinden. En er zeker wat van zeggen dat je het niet leuk vindt dat hun het stoeltje voor je neus hebben weg gekocht terwijl ze wisten dat jij deze graag zou willen hebben gekocht.
En als je zondag al hebt besloten dat je hem toch wil hebben. En er vandaag dus vrijdag achter komt dat iemand anders hem heeft gekocht. Vind ik dat jullie ook erg laat zijn met hem te willen kopen. Dan kan je verwachten dat iemand anders hem weg koop. Hoeven niet eens je schoonouders te zijn. Dit is niet aanvallend bedoelt hoor. Weet ook niet of je al was geweest en hij toen al weg was.
Mijn schoonouders hebben gehoord dat manlief dan alsnog het stoeltje zou gaan halen. @ klavertje4, ergens heb ik er meer vrede meegehad al had iemand anders het stoeltje gekocht. Dan was het gewoon pech. Maar nu hebben ze het erom gedaan. Misschien een btje vaag, maar mijn schoonouders hebben meer van dit soort acties ondernomen waar ik erg verdrietig van werd.
denk ook dat het nog niet eens zozeer alleen gaat om het feit dat haar schoonouders hem uiteindelijk hebben gekocht, denk dat het ook om de opmerking gaat die ze maken .. of zie ik het verkeerd ?
snap hun doel ervan niet zo.. ik bedoel ze hebben niet alleen jou, maar ook hun zoon en hun kleinkind ermee. moet zeggen vind 16 euro ook echt niet veel! ik heb dan wel een belachelijk duur stoeltje gekregen voor mijn verjaardag.. maar dat terzijde.. t is echt een rare, nare streek!
Beide. Ergens had ik het minder erg gevonden als iemand anders het stoeltje gekocht zou hebben. Daarnaast dan nog die opmerking, en ik voel me al zo klein in hun bijzijn.
Wat een goedkoop stoeltje zeg! Enne, vind het een erg vreemde manier van met elkaar omgaan moet ik zeggen Kinderachtig! Ik zou dat ze ook goed duidelijk maken.
Wat een nare actie zeg van ze. Ik zou het toch aankaarten want anders zullen ze er misschien mee door blijven gaan, met dit soort acties. 16 euro is trouwens niet duur hoor voor een fietsstoeltje. Nieuw zijn ze volgens mij wel 4x zo duur.
Ik ook. Ik had ook een opmerking terug gemaakt (weet zo niet wat, maar doe dat meestal op dat moment direct) Korte metten mee maken.. het lijkt wel of ze het bewust doen? Misschien kun je het stoeltje delen. Ik bedoel hoe vaak nemen zij hun kleinzoon nou mee?
ik had zo iets gezegd van: jammer, heb je een fietszitje en geen kleinkind dat er in kan, want opa's en oma's die zo kinderachtig doen moeten eerst maar is volwassen worden willen ze met hun kleinkind mogen fietsen. echt ongekend wat kunnen mensen zich toch laten kennen, ik denk altijd maar zo; mensen die doen zijn gewoon jaloers op andermans geluk, zielig gewoon. succes hellen ps goedkoop stoeltje hoor.