goed en begrijpelijk sprookjesboek voor peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annetske, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zoek zoals de titel zegt een begrijpelijk sprookjesboek voor mijn zoon. Hij vind sprookjes nl heel leuk, alleen de sprookjes boeken die ik heb zijn best moeilijk te begrijpen voor hem en de verhalen zijn vrij lang. Nu zoek ik een goed sprookjesboek met kleinere verhaaltjes en die begrijpelijk zijn voor hem. Vooral met sneeuwitje en hans en grietje, hij kan zo genieten van deze verhalen :) wie weet een goed boek?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik lees mee! Al meerdere keren heb ik in de bieb gezocht maar ik vind ze nog erg moeilijk of er is een enorme eigen draai aan gegeven. Ik ben benieuwd naar de tips.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    heb nu een bod op marktplaats gedaan op disney club boeken, deze had mijn oma vroeger ook ;) en deze zijn heel leuk zitten ook sprookjes tussen :) maar ik hoop dat iemand een leuk en goed sprookjes boek weet voor een peuter/kleuter.

4. adi

adi Niet meer actief

Bekende Grimm sprookjes hebben ze ook bij de Action. Veel als korte verhaaltjes met veel plaatjes. Laatst hadden ze ook versies met legpuzzels op elke blz. Echt heel leuk!

Je probleem heb ik ook. Ik vertel nu het verhaal van roodkapje een beetje in eigen woorden. Zodat ze er iets van snappen. Alleen vinden ze nu slechts het gedeelte van 'wat heb je grote oren/ogen/neus/mond' heel leuk, en de rest luisteren ze maar half.
    Komt vanzelf hoop ik :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan ligt hier een prima boek...
    De enge delen zijn eruit en het is makkelijk voorleesbaar.
    Geen idee of ze kort genoeg zijn maar het is in ieder geval een heel stuk korter dan de sprookjesboeken die ik vroeger had.

Isbn: 978-946033161-9

Mijn onvergetelijke sprookjes.
    169 pagina's met 8 sprookjes en veel grote platen.
    Grote letters ook dus tekst per verhaal valt mee.

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
  7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    bedankt voor de tips! ik kijk even bij bol.com. Heb net een stapeltje disney club boekjes in huis gekregen, die zijn ook heel leuk voor kleine kinderen om voor te lezen.

Deel Deze Pagina