broodbeleg met 1.5 jaar

Discussion in 'Voeding' started by demie, Aug 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Ik ben een beetje inspiratie loos.

Mijn meisje at eigenlijk meestal kaas, smeerkaas en vooral roomkaas op brood.

gesneden vleeswaren waren nooit zoon succes.

Maar volgens mij is ze hier een beetje op uit gekeken. Ze at altijd heel goed maar laat nu na een paar hapjes haar boterham staan.

Jam heb ik afgelopen week ook geprobeerd maar na 1 hap belande alles op de grond.

Ze heeft alleen nog maar 2 voortanden dus tomaat of komkommer plakjes gaan ook nog niet echt lekker en voor zoet beleg vind ik haar ook nog wel heel klein.

Wat doen jullie op brood voor je dreumes?

En filet American, tartaar of gerookte zalm mag toch ook nog niet of wel?

2. vd21

vd21 Niet meer actief

Wij wisselen af op brood: pindakaas, kipfilet, boterhamworst, gerookte zalm, chocopasta, appelstroop

Wat je ook nog kunt geven: groentespread, geprakte banaan, leverpastei, aardbeien...

Rauw vlees zou ik inderdaad niet doen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij de appie verkopen ze groentespread, met doperwten of pompoen of zoete parika. Dat eten ze hier veel.
    Verder smeerkaas, smeerworst, kipfilet, avocado, ei, pindakaas, appelstroop, chocopasta, jam, tosti, wentelteefjes..

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier eet hij smeerworst, paté, appelstroop, jam, sandwichspread, kruidenspread of kruidenboter en heel soms (sinds een paar maanden) chocopasta, hij is er dol op maar hij krijgt het alleen in het weekend en nu in de vakantie soms een keertje extra.
    Smeerkaas vond hij als baby niet lekker, dus eigenlijk nooit meer gekocht.
    Losse vleeswaren of kaas is hier ook niet zo'n succes, hij eet eerst alle vleeswaren op, maar sinds kort eet 'ie toch ook erna nog wel gewoon z'n kale brood met boter op, dus dan vind ik 't prima.
    Gebakken ei (met kaas) vind hij hier ook erg lekker! Evenals een tosti met kaas en ham of salami of iets dergelijks.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier toen vooral boter of appelstroop. Smeerworst en smeerkaas wilde ik niet in verband met de 'rommel' die daar over het algemeen inzit. Ook een broodje met banaan, avocado, groente- of zuivel-achtige spread aten ze graag. Iets later notenpasta, pindakaas of zelfgemaakte jam.

6. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Nou daar zat ik vanmorgen met mijn pindakaas, appelstroop, jam en boterhamworst.

Het meeste werd niet eens geproefd en toen ze toch nieuwsgierig werd naar mijn boterham met appelstroop en een hapje proefde rilde ze er zelfs een paar keer van zo vies vond ze het😂

Hierna toch maar weer de roomkaas uit de koelkast gehaald en ze at zomaar weer 1.5 boterham van op!!

7. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Net als dat een baby moet wennen aan nieuwe smaken/structuren, moet jouw kindje waarschijnlijk ook nog/weer wennen aan nieuwe smaken. Ik zou het toch blijven proberen. Alleen maar (smeer/room)kaas lijkt mij ook niet echt 'goed'. Ipv jam kun je ook haar favoriete fruit gepureerd op brood doen, dan zitten er geen toevoegingen in. Overigens begrijp ik dat er in smeerkaas en -worst iets zit waar ze niet teveel van mogen krijgen.

8. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16

ja van dat wennen snap ik . Maar dit heeft ze eigenlijk nooit echt gehoeven. Ze is een echte lekkerbek die alles wil eten/ proeven wat ze maar in haar handjes kreeg.
    En dat was haar ook wel aan te zien.
    Maar ik geloof dat we gewoon in een hele andere fase zitten inmiddels.

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Misschien vind ze hetgeen wat ze eet gewoon heeel erg lekker? En abrikozen jam dat al eens geprobeerd?

Share This Page