Hoe laat ik haar meer per fles drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Soraya, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu ruim 11 weken en zou volgens de richtlijnen op het pak Nutrilon 5 x 180 + 6 moeten drinken. (Ze weegt ongeveer 5 kg) Nu is zij daar nog lang niet aan toe, maar ook flessen van 150 + 5 krijg ik er niet in. Ik ben al begonnen met steeds flessen van 120 + 4 te geven (ook die gaan niet leeg), ik kon steeds zoveel weggooien. En ze krijgt ook nog BV in een fles, dat doet me helemaal zeer om die gedeeltelijk weg te gooien, ik geef daar nog maar 120 cc per keer van, en dat gaat ook niet helemaal op :cry: .

Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ze grotere hoeveelheden drinkt? Als ik tussendoor een pauze wil nemen voor een boertje ofzo (ze boert nauwelijks, nooit gedaan) gaat ze huilen en wil ze verder eten. Ze krijgt haar flessen dus achter elkaar en ook na een half uur of drie kwartier drinkt ze onder protest misschien nog een slokje, maar niet meer.

Ik weet niet of ze gisteren en vandaag offdays heeft (ze slaapt ook minder goed vandaag), maar het lijkt wel erger te worden. Maar dat kan ik nog niet heel goed beoordelen. Of heeft dat misschien met een sprongetje te maken?

Ze doet het verder prima, vrolijk, blij en tevreden en slaapt als het aan haar ligt van 22.00-07.00 (volgens het CB te lang en om te zorgen dat ze aan haar cc per dag komt krijgt ze om 23.00/23.30 nog al slapende een fles van 120 + 4, die wél er achter elkaar ingaat....)

Hebben jullie tips hoe ik haar meer per fles kan laten drinken?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

2. Niet meer actief

hoeveel drinkt ze op een dag totaal als ik vragen mag?

ontopic.

wat je zou kunnen proberen als ze idd te weinig drinkt is haar als ze slaapt tussendoor haar flesje te geven.

vergeet niet dat het ene kind het andere kind niet is, en dat de een toekomt met minder daar waar de ander veel meer drinkt dan "normaal" is.

zolang de groei verder goed verloopt (gewicht-lengte e.d.) en ze klaarblijkelijk toekomt met die flesjes die ze nu drinkt zou ik me niet al te ongerust maken.

maar krijg je er echt weinig in of zou ze in gewicht niet goed groeien zou je kunnen overleggen met cb of je ha of het misschien een optie is om aan haar laatste of eerste (of beide) flessen wat nutix toe te voegen.

dat doen ze vaak bij kindjes die in gewicht te weinig aankomen.

anders als de groei verder goed is zou ik me niet al te druk maken meid.

3. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik 'prop' er zo ongeveer 700/750 cc per dag in. Excuses voor hoe ik het zeg, maar zo gaat het echt, ze wil vaak gewoon niet echt na de eerste 100 cc. Ze groeit goed, dat is het probleem niet (ze moet 8 juli weer naar het CB), maar ik zou haar graag meer per keer laten drinken. Het is toch niet voor niets voorschrift dat ze nu toch zeker wel flessen van 150 + 5 zou moeten drinken....

Ook is het zo dat ze overdag minder drinkt dan in de avond. Maar dat zal ze van ons hebben, wij zijn overdag ook geen grote eters ;)

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij 5 kg is 750 ml prima toch?
    En als ze verder goed groeit zou ik me inderdaad niet al te druk maken.
    Ik zou niet gaan rommelen met Nutrix o.i.d., daar is je kindje nog veel te jong voor.

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Anakin,

Het gaat ook niet om de hoeveelheid, verdeeld over de dag krijgt ze wel wat ze nodig heeft (met enige aandrang van onze kant), ik vraag me alleen af hoe ik het met minder flessen kan doen. Want gek genoeg kan ze als het aan haar ligt de hele nacht zonder fles, maar overdag wil ze graag vaak een klein flesje.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik iets moet veranderen, maar ik weet niet wat. Rommelen aan haar voeding doe ik idd niet, ik heb eindelijk gevonden wat goed is, Nutrilon Omneo, van standaard kreeg ze krampjes, die zijn nu zo goed als over.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat schema op het pak kun je wel vergeten ;)
    Dat zijn voorschriften voor gemiddelde kindjes, maar er zijn genoeg die dat niet halen.. C kreeg rond die tijd ook nog 6 flesjes (waarvan 1 's nachts).
    Bij 5 kilo, zou (5*150) 750 genoeg zijn. Verdeeld over 6 flesjes is 125 per fles. Dat gaat toch goed?

Ik zou haar ook gewoon het flesje geven totdat ze niet meer wil. En dan niet na een kwartier nog meer proppen, maar gewoon wachten tot ze zelf weer aangeeft honger te hebben. Ze kan best momenten hebben dat ze wel meer wil drinken, zoals 's ochtends vroeg, of juist 's avonds. Dan kun je dan nog wel wat extra's geven..
    En misschien zit haar natuurlijke ritme wel op 5 of juist 7 flesjes..

Ik zou niet zo snel op nutrix overstappen. Dat vult nog meer, en dan drinken ze nog minder. Dat kan alleen als kindjes al ruim voldoende drinken..

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom wil je dat eigenlijk als ik vragen mag? Omdat het op het pak staat? Tja, dat is wel leuk en aardig allemaal, maar het ene kindje wil veel in weinig keren en het andere kleinere porties en dan vaker. Zolang je niet over de hoeveelheid heenkomt die ze mogen hebben, maakt het toch niet uit of je dat in 5, 10 of 20 flesjes geeft?

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik kan me er wel iets bij voor stellen dat ze wil dat ze meer drinkt per keer. alyssa drinkt op dit moment ook minder dan we van haar gewent zijn. en ondanks dat ze heel tevreden en vrolijk is maak ik me toch een beetje zorgen. iedereen weet wel dat het richtlijnen zijn die op de pakken staan, maar ik denk dat je juist daardoor onzeker wordt als je kindje meer of minder wil.

@soraya: als je je echt zorgen maakt kan je misschien met het cb overleggen wat je kan doen. (al weet ik niet wat je van het cb vind natuurlijk) ik zou zeggen (ondanks mn eigen bezorgdheid over alyssa) zolang ze tevreden is hoef je je vaak niet al te veel zorgen te maken.

liefs doris

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze demi was de 3 mnd voorbij eer ze op 150/5x 6 zat.
    Heeft weken op 8 voedingen nog gezeten en toen zo ineens naar 6 en eerst nog niet eens de 150cc. Dat kwam pas laat. Dus zo'n verpakking zegt neits hoor, elk kindje is anders

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb me werkelijk nooit aan die richtlijnen van die pakken gehouden, dat zijn gewoon gemiddelden, maar ieder kind is anders. Bij mij heeft ze tot ongeveer 3 maanden geleden altijd meer flessen gehad dan op het pak stond en ik zorgde gewoon dat ik niet over de limiet kwam van een liter.
    Je kindje geeft echt vanzelf wel aan als er een fles af kan vallen. Vaak gaan ze van 1 bepaalde fles (bijv. halverwege de ochtend) steeds minder drinken en op een dag kun je hem gewoon weglaten. Ik heb pakken zelden gelezen en dat CB boekje met voedingsschema's ligt al maanden in de kast. Ik zou gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet, wie weet is ze volgende week opeens wel een fles zat en vervalt die en wil ze iets meer in de andere flessen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Niet naar het pak kijken hoor, Jesper was bij de geboorte al 5 kilo, volgens het pak zou hij dus toen direct al 5 van 180 moeten hebben. Niet dus.

Als ik jouw was zou ik gewoon kleine flesjes blijven aanbieden. Als ze zelf aangeeft niet meer te willen, dan houdt het op lijkt me.

12. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Kyano viel erg af in het begin, omdat ik hem maar 90cc mocht geven per keer van het cb.

Geef hem nu 5x 150 en voordat wij gaan slapen, krijgt hij 200cc voor de hele nacht, en dan slaapt hij ook lekker door.

Ik zou haar ook gewoon kleine flesjes aan blijven bieden, je krijgt het er toch niet in als ze niet wil.
    En zolang ze goed groeit en aankomt, is er toch niets aan de hand?

Liefs,

Denise

13. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Bedankt voor alle reacties, ik kreeg geen melding van reactie dus heb hier vandaag niet gekeken sorry!

Waarom ik dit wil vroeg iemand. Omdat ik lees dat de meeste baby's van haar leeftijd grotere hoeveelheden tegelijk drinken en ik dus dacht dat zij dat ook zou moeten kunnen. En om wat ik op het pak las, daar schrok ik even van. Het maakt mij persoonlijk niet uit of zij om de drie uur een flesje van ongeveer 100/110 drinkt, als ze maar genoeg krijgt over de hele dag. En dat krijgt ze!

Ik ga inderdaad even met het CB overleggen, ik heb daar een supercontact mee, eens kijken wat ze daar zeggen. Wat jullie allemaal zeggen klinkt superlogisch, ieder kind is anders en wat er op zo'n pak staat is misschien maar een gemiddelde, ik was gewoon bang iets fout te doen. Heb me nooit voldoende verdiept in FV, wilde altijd dolgraag alleen BV geven, dat is door de keizersnede en een andersdenkende kraamhulp niet helemaal gelukt. Ze krijgt nog wel BV, soms live, maar meestal gekolfd (weinig produktie per voeding). Nu is het grotendeels dus FV en moet ik me er wel in verdiepen. Wil tenslotte dat Nova niets tekort komt of dat ik iets fout doe. Ze doet het goed, wat dat betreft vertrouw ik wel op mijn moederinstinct, maar toch, als je dan leest dat andere baby's wél zoveel meer kunnen drinken.... Ik werd weer eens wat onzeker :oops:.

Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties, jullie stellen me gerust :) :) :)

14. TellMe

TellMe Niet meer actief

Hier heb ik precies hetzelfde 'probleem'.

Nikki is van 5 mei en groeit ook goed. Maar meer dan 100 cc per keer gaat er echt niet in. Hierdoor blijf ik dus ook om de 3 - 3,5 uur voeden, inclusief de nachten :( Soms als ze slaapt zit er iets langer tussen de voedingen maar meer dan 4,5 uur lukt echt niet. Ik lees dus even mee, advies heb ik jammer genoeg niet :)

Ik geef trouwens volledig FV Hypoallergeen.

15. Writer

Writer Niet meer actief

nou meid ik kan je zeggen selmen is nu 5 en half maanden en drinkt sinds een maand ofzo 150 per fles , om de 3 en half uur , daarvoor altijd 120 ,soms maar 100 , heb ook vaak cb gebeld maakte me zorgen , ze zeiden hij groeit goed , vrolijk jongen ,dus maak je niet druk ,maar toch zat me niet lekker omdat je overal las kindtje van zijn leeftijd 3 ,4 maanden 180 cc per fles drinken , maar ik weet nu dat hij kleine vreetzak is ;) hij had genoeg aan 120 per keer , meestal bleef nog 20 over , dus over hele dag kreeg hij 500 cc , de grens van minim ,en toch woog hij met 4,5 maanden 7200 :D dus mooi op gemiddelde

ik zou me geen zorgen maken als jou was , ik weet wel dat moelijk is hoor heb zelf vaak moelijk mee gehad maar nu heb ik los gelaten , en nu nog van 150 laat hij 20 staan maar hij is dan echt vol en wil niet meer ,kan hem niet dwingen zolang hij goed groeit en zo vrolijke mannetje is ;)

hij slaapt nog hele nacht door met zijn 125 of 150 ;)

trouwen een keer had ik weer cb aan de lijn en die mevrouw zei laat hem zelf komen ,was een andere vrouw dan we kennen , ze zei laat hem zelf komen maar niet eerder dan 4 uur , dus ik luisteren na 3 en half uur krijsen die jochie van mij echt nooit zo gezien zielig gewoon , heb gewoon fles gegeven en hij pakte die met beide hand goed vast haha , en later liet hem slapen wou toch weten als meer uren tussen zitten hoeveel hij dan drinkt , het werd 5 uur tussen die voeding , en hij dronk nog steeds 120 cc :) tja hij heeft gewoon kleine maagje die snel vol is ,verder heel gezond :p

maak je niet druk over meid , kijk naar je kindtje ze groeit goed zeg je en vrolijke meisie , dat is wat telt :D ;)

16. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Vandaag zijn we bij een manueel therapeute geweest ivm een kleine blokkade in haar nek, en zij vertelde dat het misschien beter gaat als ze wat actiever wordt. Nu slaapt ze nog steeds vrij veel, dus het klinkt niet onlogisch dat het daardoor komt. We zullen zien :D.

Deel Deze Pagina