Hallo allemaal. Ik heb een vraag over het zindelijk worden van mijn dochter van 3 jaar en 3 maanden oud. Ze wil niet op de pot/wc plassen/poepen. Naar mijn idee is ze wel "zindelijk" omdat ze het verteld wanneer ze moet poepen of plassen maar ze wil het niet op de pot/wc doen. Ik heb haar al zonder luier laten lopen en dan heeft ze geen ongelukjes maar als ze dan moet plassen wil ze de luier. Huilen, drama en dan krijgt ze wel een luier want wil ook niet dat het "traumatisch" word. Vervolgens vouwt ze de luier een beetje open en zie ik haar gewoon plassen. Met poepen komt ze bij me en wil ze mn hand vasthouden dus dat voelt ze van te voren ook wel aankomen. En nou weet ik dat kindjes er aan toe moeten zijn en dat het straks vanzelf wel gebeurt maar ik hoop dat iemand tips heeft hoe ik hier her beste mee om kan gaan. Het luier verschonen is namelijk een hele strijd, niet leuk voor mij maar ook niet voor haar. Als ze nou gewoon haar behoeftes op de pot/wc doet dan hoeven we die strijd van t verschonen niet meer te voeren een paar keer per dag. Groetjes!
Ik lees een beetje hetzelfde verhaal als bij Chloe, wij hebben toen het Jane potje met muziekje gekocht en ze was zo trots op haar eigen potje! Op een gegeven moment zei ze, ik moet plassen, hup op het potje,muziekje kwam en vanaf dat moment is ze dag en nacht zindelijk, alleen het poepje gaat nog in de luier maar we wacht tot ze er zelf mee komt dat ze die ook op de wc wil doen want na een week potje doet ze nu haar plasjes op de wc en word het potje gebruikt als opstapje Succes!
Ze is ruim drie, als het verschonen een strijd is, laat je haar toch zelf haar onderkantje schoonmaken en een schoon luierbroekje aandoen?
Ze mag ook altijd zelf poetsen maar vooral als ze heeft gepoept is t dan niet goed schoon dus dan moet ik zelf de rest doen. En het gaat niet alleen om het poetsen maar het aan/uit doen van broek/luier.. En ze heeft t op haar manier te druk met wat anders dus dan past het haar nog niet..