Welke attractie in efteling vond jouw kind leukst?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mystify, May 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Nav het plas topic in de efteling, vraag ik me af wat vonden jullie kinderen nu het leukst om te doen in de Efteling? Hoe ging het wachten en was er nog iets wat ze eng of niet leuk vonden? Als het een drukke dag is wil ik liever alleen de dingen doen die echt leuk voor hem zijn.

Wij gaan van de zomer en onze zoon is dan bijna 4, jongste gaat dagje naar opa en oma.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Mijn dochter vindt 'Monsieur Cannibale' het allerleukst. En verder: de zweefmolen, de carrousel, Polka Marina, Aquanura, Pagode en het sprookjesbos (niet alles).

Niet leuk vindt ze attracties in het donker, zoals 'Droomvlucht'.

Wij hebben een abonnement gehad, dus ik kan de Efteling wel dromen.

3. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Had wel gedacht dat het spookslot en het fata morgana misschien niet zo geschikt waren ivm met donker en eng..hoop eigenlijk stiekem wel dat hij droomvlucht leuk vindt. Grote kans dat we het deuntje van het carnaval en monsieur canibal aan het eind van de dag weer kunnen dromen haha

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Hier een die veel leuk vind( ook de droomvlucht, fata morgana en villa volta), en dan de rest van de attarcties natuurlijk.
    Een tip, de show van Raveleijn vond mijn dochter geweldig, echt de moeite waard.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Dat hoopte ik ook, maar helaas. Je kunt veel attracties via You.Tube bekijken. Misschien lijken Fata Morgana en het Spookslot jouw zoontje wel leuk.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met spookslot zou ik uitkijken kan heel eng gevonden worden. fata morgana is minder eng (had wel wat dingen verklapt voordat we erin gingen ). Droomvlucht vinden ze mooi.

Dochter vindt het schip en de bob het leukst en zou graag in de andere achtbanen willen, maar ze is helaas te klein.

sprookjesbos is ook altijd leuk om te bezoeken en heb je geen last/minder last van de drukte.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De trein en carnaval festival

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    die vreselijke clown, carnaval ofzo? met dat irritante deuntje dat weken in je hoofd blijft zitten.
    en de bobslee vond hij helemaal geweldig. 'mama het is eng, mag ik nog een keer?' :D

9. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    De Bobbaan dat zal hier ook wel een succes zijn denk ik. Dacht eigenlijk dat ze daar bepaalde lengte voor moesten hebben. Kunnen we papa blij maken dat de Bob kan;) Het valt me eigenlijk nog reuze mee waar ze met 3/4 jr al in kunnen.

We hebben idd van de week you tube bekeken:)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

bob mag vanaf dat ze kunnen lopen, maar zoon is er met ruim 2 toen niet in geweest. vond dat nog niet heel geschikt voor hem toen.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier is de alltime favorite toch echt de zweefmolen

ook droomvlucht is heel geliefd (ze is gek op elfjes.. )
    ook al vind ze het donker toch soms wel eng... maar goed, wij zitten erbij he en het vooruitzicht van elfjes maakt het wel weer goed.

fatamorgana vind ze alleen dat stuk eng waar er wordt geschoten en de rest vind ze wel heel indrukwekkend maar niet eng.

monsieur canibale is ze dit jaar voor het eerst in gweest en daar was ze niet uit te krijgen..
    (en tijdens de winterefteling is het niet druk dus we zijn er heel wat keer in geweest)

de bob zou ik graag eens met dr in gaan.. maar ben bang dat ze het toch wel echt heel eng zou vinden.
    (de achtbaan in plopsaland vond ze heel gaaf maar doodeng... dus wellicht nog even wachten)

oh en toevallig laatst.. zat ze te vertellen dat ze zo graag eens in het schip zou willen
    ik was nogal verbaasd.. en weet zeker dat papa het niks vind..
    maar we gaan vast van de zomer nog wel een keertje :)
    misschien toch maar eens proberen dan :)

12. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    het schip en die scheepjes er vlak bij en dan achterin die autotjes waar je zelf moet sturen. Verder de sprookjesbos show :) Ze zingt nu nog kriebel kriebel jeuk....

13. adi

adi Niet meer actief

We moesten ong een half uur wachten bij de droomvlucht en Joki, en ong 20min bij de laven. Kinderen vonden het (verbazingwekkend) prima, ze vonden het leuk om door die wachtrijen te slenteren, en hebben geschommeld aan die rekken.

Hier waren ze vooral helemaal onder de indruk van de sprookjesbos. We zijn de laatste tijd veel bezig met sprookjes, en ze zagen daar de bekende verhalen echt tot leven komen. We zijn 2,5uur in het sprookjesbos geweest, en moesten ze alsnog puchen om verder te gaan.
    Daarnaast vonden ze de droomvlucht, Joki, draaimolen-plein, piratenbootjes, auto's en de laven (incl speeltuin) echt super leuk. Helaas was het te druk bij Fata-Morgana en de Piranja, dus daar zijn we niet geweest.

Hier vonden ze alleen Pandadroom eng, we hebben een beetje spijt dat we daar binnen zijn geweest. Het was te donker (in die wachtruimte) en de 3D beelden kwamen echt op ze af (incl de haai en de slang). Mijn dochter was in mijn nek gekropen en wilde niet meer kijken.

14. Saskia78

@Adi: pandadroom doen wij ook niet meer.
    we gaan elk jaar met opa en oma... maar oma is helemaal gek van de pandadroom...
    en dit jaar voor het eerst geopperd dat oma maar gewoon met opa naar de pandadroom moest gaan
    en dat wij wel zouden wachten in de ruimte na de pandadroom....

arme kind vindt het hartstikke eng.. en elke keer wil ze het wel proberen maar na de eerste 3d beelden gaat die bril al af
    not to mention de reactie op het nat worden en bewegende banken en uiteindelijk de vallende bomen.
    plus dat ze zich dierenleed erg aantrekt.. dus het einde is sowieso niet zo'n succes.
    Zelfs als ze het niet eng had gevonden :)

15. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    pandadroom zijn we nog niet eens in de buurt van geweest....echt te eng voor ons meisje.......alle achtbanen enz vermeden...ja zelfs de bob en de wildwaterbaan...dat is echt te spannend :(

Volgende keer gaan manlief en ik zonder kids hahaha, dan kunnen we die gedeeltes eens doen!

16. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    leuk topic! komend weekend gaan wij een weekendje naar de efteling met mijn schoonouders. Ik ben benieuwd wat hij er van vindt!

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    De bob en de piranha al vanaf 2 jaar is dat echt de bom.

18. Saskia78

mja ik ben dus afhankelijk van mijn kleuter...
    manlief heeft een pesthekel aan achtbanen.

niet omdat hij het eng vind.. maar hij zegt dat het komt doordat hij vroeger altijd verplicht er in moest...
    zo is hij paar jaar terug speciaal in de vogelrok geweest om te laten zien dat hij best durfde.
    en dat vond ie wel vermakelijk maar niet heel leuk ofzo.. en inmiddels zijn we alweer 3 keer geweest en hij gaat gewoon niet meer.
    typisch genoeg heeft hij wel onwijs hoogtevrees en gaat dus voor geen goud in de pagode... dus als hij echt niet had gedurfd had hij het wel toegegeven denk ik..
    maar hij vertikt het gewoon :)

19. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het sprookjesbos en dan vooral de sprookjesboom!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    o god die pandadroom inderdaad. wat een drama was dat. hubby vond dat wel geschikt voor zoonlief, maar die kwam er jankend uit. nee geen aanrader.

Share This Page