Advies over zwerfkatje ??? gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxannaG, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Inderdaad, en zeker omdat het beestje hoogstwaarschijnlijk toch opgehaald gaat worden.

2. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Mijn man is inderdaad begonnen met hem eten te geven gister :) Ik ga vandaag even actie ondernemen. Zal ook proberen een foto van hem te maken.

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik zou als allereeste het katje eten geven en drinken... ondertussen dierenambulance bellen

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze kat lijkt ook een zwervertje. Draagt gelukkig wel een halsband en chip maar is zoooo mager. Staat altijd een volle bak brokjes en ze krijgt enorm veel tussendoortjes maar iedereen denkt dat t nog een kitten is en dat ze ondervoed is.
    Misschien bij dit katje ook?
    e kan haar een keer door de dierenarts/dierenambulance laten checken of ze gechipt is?

5. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Dat wou ik net zeggen. Sommige katjes krijg je gewoon niet dik..
    Daarnaast weet je ook niet of het kitten speciaal voer nodig heeft. Ik vind het nogal een risico om het beestje te voeren.

Ik neem aan dat je ondertussen al contact hebt gehad met een dierenambulance/dierenarts/asiel?

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als je vlees geeft aan een kat kan er weinig fout gaan, katten zijn van nature prooieters, dus vrijwel volledige vleeseters..
    Reacties op allerlei soorten brokken komen voornamelijk voor omdat deze zo min mogelijk vlees bevatten, en dan ook nog vlees dat over is gebleven van de mens. Mensen willen katten voeren met 50% granen, terwijl het diertje uit zichzelf nooit graan zou eten.
    Er zullen weinig katten ziek worden van een visje of een muis.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Heb je de dierenambulance al gebeld?
    Als straks blijkt dat het katje wel van iemand is. En je hebt nu dus wel gevoerd, dan blijft het katje komen. En zal minder naar huis gaan als hij het bij jullie zo gezellig vindt.

8. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Klopt, daar heb je gelijk in. Weet alleen niet of ts dit heeft gedaan? Daarnaast zijn idd niet alle katjes hetzelfde. Het kan zijn dat dit katje gewoon mager blijft. Onze kat is ook geen "standaard" katje. Blijf erbij dat je beter hulpdiensten kunt inschakelen dan het beestje te voeren.

Is er ondertussen al contact geweest met en dierenambulance/dierenarts/asiel?

Deel Deze Pagina