ovulatie test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door belgischemama, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik ben eergistere begonnen met ovulatie testen, die van eergistere was duidelijk negatief, 1 streepje, nu vandaag heb ik een licht positieve test, bedoelt dit dus dat mijn vruchtbare dagen eraan zitten te komen, of hoe moet ik dit zien, het is de eerste keer dat ik ze gebruik en ben nogal onzeker.

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo,
    Waarschijnlijk staat in de gebruiksaanwijzing hoe fel de kleur van de controlestreep moet zijn. Bij die van mij (predictor) moet de teststreep net zo donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Als dat zo is heb ik een LH-piek. Als de teststreep lichter is dan heb ik geen LH-piek. LH is het hormoon dat je test met een ovulatietest. Zodra je daar een piek in hebt dan ovuleer je of ga je ovuleren. Ik zou de gebruiksaanwijzing dus nog even goed lezen..

succes!
    Groetjes
    Birgitte

3. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb op internet gezocht en lees er verschillende antwoorden, er zijn er die zeggen ze moet donkerder zijn dan pas positief en andere zeggen bij een lichte streep is die ook positief bij het merk wat ik heb.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Aangezien alle testen anders zijn zou ik de gebruiksaanwijzing aanhouden. Als die zegt dat een lichte streep ook positief is dan ovuleer je.
    succes.....

5. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb de testen gekregen van een vriendin die ze nog over had, zonder de gebruiksaanwijziging erbij:(

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer ze eens te googlen op het merk en trefwoord gebruiksaanwijzing oid. Mogelijk dat je daar meer info vind.

7. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ja ik heb gegoogeld maar staan verschillende meningen over op internet, de ene zegt hij moet knallen dan pas positief, iemand anders nee bij mij was hij altijd licht positief en ben toch echt zwanger dus ja weet ik het zelf ook niet

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ovulatietesten zijn pas positief als beide strepen even donker zijn of als de teststreep donkerder is.

Het is nooit zo dat bij een ovu test en hij is lichter als de controlestreep hij positief is.

Even een VB:

Deze was positief bij mij, want kreeg al snel dit erbij (links is de testreep):

Daarbij is deze ook positief:

En deze zijn negatief, want de teststreep is lichter als de controlestreep en dan is een test altijd negatief, maar toch eent weede streepje:

De meeste vrouwen hebben overigens altijd een tweede streepje ;). Ik ook (zelfs zonder ei).... Dit is van de tijd dat ik teste zonder ei (heb geen eisprong).... Dus zo zie je maar dat eent weede streepje er vaak is, maar dat de test negatief is.

Hij is dus pas positief als beide testen even donker zijn qua streep of de teststreep donkerder is.

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoi,

meestal is het zo dat je tweede streepje net zo donker of donkerder moet zijn dan je de test streep. Als het lichter is dan kan je het als negistief beschouwen

10. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Mijn ovu testen zijn ook positief als ze bijna net zo (maar dus lichter) dan controle streep zijn. Licht streepje zegt niets en kan je inderdaad je hele cyclus hebben. Ga dus van een donkere streep uit en check het desnoods iets vaker als je ei er aan komt. De streepjes worden steeds donkerder, na de piek worden ze ineens licht.

Succes

11. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik weet ni hoe ik foto's moet plaatsen anders deed ik het, maar de test van gistere was zo beetje als de foto's die ik hier voorbij zag komen, alleen mijn rechtse streepje is ook licht dus niet heel donker. dus het verschil tss links en rechts is min.
    vandaag terug getest en de rechts knalt echt en de linkse is heel licht.

12. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Welk merk gebruik je?

13. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Zou gisteren best een posi test geweest kunnen zijn als ze bijna zelfde kleur hebben. Lastig te beoordelen vanaf hier.

Volgens mij kan je een foto plaatsen via 'meer opties' onderin het reageer scherm en dan 'beheer bijlage' en dan 'bestand uploaden vanaf je computer' Heb het alleen zelf nog nooit gedaan...

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Foto's kan je plaatsen door ze te uploaden via: www.tinypic.com

En anders in je bericht op meer opties te klikken en op het paperclipje te klikken. DAn kan je de foto zo vanaf je PC uplaoden.

Welke testen gebruik je dan?

Want de onderste testen zijn dus echt negatief ;).

15. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Jeetje Babii, Oh wat wordt het jullie lastig gemaakt. Pff heb tranen in m'n ogen van je site. Vind het erg knap hoe je ermee omgaat, lijkt me niet altijd even makkelijk. Hopelijk word jullie snel beloond met een mooi wondertje.
    Liefs,
    Sil

16. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    sensitest heb ik.
    ik heb de test bijgehouden, maar ze is al wel vager dan gistere.
    maar zoals jouwe negatieve zo ziet die er niet uit, de rechtse streep is bij mij ook vele lichter en dan de linkse streep ietsjes lichter dan.
    die van vandaag is de rechtse echt roze en de linkse dan heeel licht.
    en het lukt me niet om een goeie foto te maken:(
    ahja ik zal maar door testen en dan wachten tot die knalt:)

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het maakt niet uit hoe dik de controlestreep is meis :). Het gaat erom als beide strepen even donker zijn bij de test dat jij hem hebt dat ie posi is :).

En uiteraard als de teststreep donkerder is. Heb je wel geklust?

dank je Silsa, komt vast ooit wel goed.

18. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    geklust hebben we, doen dag niet dag wel.
    maarja nu weet ik nog niet of het positief is, er zit nauwelijks verschil tss beide strepen vd test van gistere, en dan vandaag zie je echt heel groot verschil.
    morgen nog is aankijken. toch bedankt om te antwoorden

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoe kunnen wij beoordelen of iets positief is als we geen foto zien? We hebben je al aangegeven even een foto te plaatsen en een link gegeven en uitgelegd hoe dit moet :).

Daarbij hebben we je ook uitgelegd dat veel vrouwen altijd een tweede streepje hebben, omdat er altijd wel LH aanwezig is (dit hoeft niet). Daarbij raden ze met een ovu test aan altijd rond hetzelfde tijdstip te testen.

En nogmaals: als de strepen even donker qua kleur zijn is hij positief. Hij is niet positief als de teststreep ook maar iets lichter is. Daarbij is hij ook positief als de teststreep donkerder is als de controlstreep.

Ik kan je moeilijk helpen zonder foto :(. En dan kan je dezelfde vraag blijven stellen en ik hetzelfde antwoord blijven geven, maar hoop echt dat je even een foto plaatst.

Denk dat men het dan dus beter kan beoordelen.

20. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb al aangegeven dat het niet lukt een duidelijke foto te maken. maar net ging ik naar de wc en had ik bruinverlies strange allemaal

Deel Deze Pagina