Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht (DEEL 2)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 9 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

#241 Venelientje, 12 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2021
    Wij schaatsen op de vijver voor ons huis, maar daar heb jij niets aan... wel ideaal: oude keukenstoel mee en gaan met die banaan. En binnen 2 minuten weer vanaf het ijs binnen bij de kachel :thumup:

Zou inderdaad even googlen. Of op google maps kijken waar in de buurt vijvers of slootjes zijn.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.326
    36.184
    113
    Ijsbaan? Maar dat mag hier alleen als je lid bent..

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.369
    10.318
    113
    Hier ook dan een zielig kind zonder snowboots. Hij groeit als kool en is toch zonde om het voor 1 jaar te kopen, zul je zien dat er dan geen sneeuw valt hahaha

Hij had regenlaarzen aan. En dan soms nog zijn laarzen vol met sneeuw. Dus als je geen eigenwijs kinds hebt dat normaal door de sneeuw gaat kun je gewone schoenen aan.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.745
    18.856
    113
    Vrouw
    Het zou niets voor mij zijn.
    Ik zag beelden van slee en ijs plezier in Nederland en denk dan ja hoor leuk maar ik zal wel wachten met schaatsen tot de schaatsbaan open is en niet met de slee van een helling tussen de bomen :D

Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.369
    10.318
    113
    Wat een super leuk idee! Inmiddels zit onze zoon in gr 4 maar heb 1 verjaardag gezien. Toch wel jammer, over een tijdje is hij jarig en krijgen we nog een kans. Misschien wil juf wel extra foto's maken

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.610
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook echt geen held. Ben ooit door het ijs gezakt toen ik 14 jaar was en ik kan me nog zo goed herinneren hoe enorm koud dat was. Was gelukkig een ondiepe sloot maar je houd er wel angst aan over. Vanmiddag gingen er ook echt een aantal flink onderuit. Die van 8 is goed bezig geweest. Aan het einde wel een flinke smakkerd gemaakt maar is goed uitgepakt.
    Oja afgelopen woensdag ging ze ook met een slee van een helling richting een dikke boom. Ik sta me dan ook wel te verbijten maar net op het einde sturen/remmen ze voorbij die boom. Er verdwenen er ook een aantal tussen de struiken maar ze kwamen er allen lachend uit.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.096
    14.809
    113
    Vrouw
    Nee, ik begin er niet meer aan. Te bang om te vallen en wat te breken.:oops:

Ik kijk wel toe:D

suus1983 vindt dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    Vaak hebben de regionale kranten/omroepen wel overzichtjes van waar he kan schaatsen. En anders weet je verhuurder het misschien.

Wij hebben geluk. De wijk is nog een halve bouwput, en in het midden is een soort chronisch ondergelopen stuk gras. Dat is nu bevroren, dus wij hebben een prachtig buurt-ijsbaantje waar je op zn slechtst een natte voet krijgt. Op maandag hebben de kinderen er als eerste op gelopen, inmiddels zegt man dat er uit de hele stad mensen op af komen :)

Zonnestralen en Anniek88 vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mensen beseffen zich niet dat het echt heel gevaarlijk kan zijn. Ik heb een jaar of 20 a 23 geleden bijna 3 tenen erdoor verloren. Ze waren helemaal paars tegen zwart aan. En ik had nog wel snowboots aan. Was ook dit weer. Ik werkte buiten. Maar mijn snowboot was blijkbaar lek dus ook de dubbele sok nat geworden (dubbele sokken houden ook dubbel vocht vast wat kan bevriezen) dat is gaan bevriezen en daarna mijn tenen. Op dat moment zelf deed het geen pijn de kou verdoofde op 1 of andere manier. Het is dat ik die dag na een paar uurtjes werk al klaar was en er toen ik thuis ging uitkleden om te douchen achter kwam. Als ik die dag tot laat op de middag had doorgewerkt en het tijdens het werken de hele middag niet door had gehad was ik mijn tenen verloren.

En wat betreft het buiten spelen. Heel sneu voor de kinderen die lopen een hoop plezier mis. Maar het is nog zieliger als ze een paar tenen moeten missen. Goed dat school daarin verantwoordelijkheid neemt, hier gebeurt dat niet, want als het wel fout gaat wil je als juf of directeur niet jezelf de rest van je leven deels verantwoordelijk voelen.

11. GossipGirlxoxo

Mag dat van school niet? Waarom niet? Dat vind ik best sneu voor de kinderen? Dit maken ze de laatste jaren al zo weinig mee!

MissXray vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Hier laten ouders die kinderen met de slee brengen ook de slee achter op het schoolplein (tenminste kleuter ouders op het kleuterschoolplein) zodat de kinderen in de pauze ook kunnen sleeën en elkaar voort kunnen trekken.

13. GossipGirlxoxo

Kaplaarzen met warme sokken is zo goed als hetzelfde als snowboots. Het gaat erom dat je voeten droog blijven met die kou. Dat heb je met sneakere (van die lage stoffen) niet. Qua kleding maakt het niet zoveel uit. Ze zullen het zonder skibroek of skipak wat kouder hebben. Maar legging onder jogging broek is ook warm. Is het wel koud doet het iets meer pijn als je erop valt in de sneeuw. En als dat nat word droogt het wel weer. Zo niet zal niet snel een heel been bevriezen. Maar ik spreek uit eigen ervaring. Die tenen met schoenen die niet waterdicht zijn zijn echt gevaarlijk. Dus laarsen of kaplaarzen met een warme sok, helemaal prima. Maar een laag enkel gympen van stof, nee dat is niet oké. En heb je het niet vraag dan om hulp op Facebook of check marktplaats even

Zara75 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Ik heb niet overdreven wel 30 paar voorbij zien komen gratis af te halen op de lokale vraag en aanbod pagina. En dat zal hier niet anders zijn dan op andere plaatsen in Nederland. En ook heel veel mensen die een oproep deden met specifieke maat waar ook weer meerdere reacties per vraag op kwamen. Het hoeft echt geen geld te kosten.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Ik heb dat met zoon wel altijd gedaan vanaf 8 maanden tot hijë 10 jaar was ongeveer omdat we elke jaar een lang weekend naar winterberging gingen. Nu achteraf de mazzel dat ik elk jaar effen zwart voor hem gekocht heb want nu kan dochter het ook prima aan. En moet bekennen al was het blauw met groene stippen en rode strepen geweest en lelijker dan lelijk had ze het er deze week ook mee moeten doen want ik had voor die ene week ook niets nieuws gaan kopen. Als ik niets had gehad had ik wel op marktplaats gekeken of via vraag en aanbod of ik in de buurt wat 2e hands had kunnen kopen.

16. GossipGirlxoxo

Hebben ze die elk jaar? En zien die er ook oké uit om te dragen als het niet sneeuwt qua uiterlijk? Heb je een plaatje?

17. GossipGirlxoxo

Gebeurt niet vaak, eigenlijk nooit, maar hier ben ik het mee eens. Al denk ik dat de Lidl en Aldi op het moment dat de voorspelling sneeuw kwam al kansloos waren zoveel voorraad hebben die winkels vaak niet en online was het nooit op tijd gekomen.

Amberxx vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Die had ik ook toen mijn tenen bevroren waren. Is een fabeltjes tip geloof ik.

19. GossipGirlxoxo

Helaas. Zoon had een vriendje op de basisschool die at nooit ontbijt daar was geen geld voor. En die man werkte, vrouw was afgekeurd kon echt niet werken, hadden verder geen huisdieren en rookten niet en ook geen bier drinkers of allemaal a merken in huis.

20. GossipGirlxoxo

Ik heb een heel blij kleutertje die eind van de dag weer heerlijk moe is van het spelen. Die vind het jammer dat het alweer bijna vakantie is.

Felice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina