Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht (DEEL 2)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 9 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zou denken dat de GGD dan een sluitingsadvies geeft omdat de werkomstandigheden niet Corona proof zijn. Ze staan bij ons in de fabriek ook te bellen als er 1 besmetting is, niet eens een cluster besmetting.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aan de ene kant heb je gelijk. Elke schooldag is er één, in deze tijd. Dus vind ik niet dat een bestuur er te licht over moet denken om een school dicht te gooien. De leerlingen hebben al zoveel gemist. Aan de andere kant denk ik dat dat juist ook de reden is dat er makkelijker mee wordt omgegaan. Want we moeten nu toch al in beeld brengen hoe ieder kind er voor staat en we weten toch al dat bepaalde einddoelen wellicht pas later bereikt worden.

Maar ik wil ook iets anders benoemen. Ik ken heel veel mensen die in het onderwijs werken. Maar ook genoeg mensen die niet in het onderwijs werken. En daarvan zijn er een heleboel die bij extreme weersomstandigheden een snipperdag opnemen, thuiswerken of van werkdag ruilen. En ik weet dat dit niet bij alle beroepen kan. Maar als ik zo eens in mijn familie rondkijk:
    mijn broer is applicatiebeheerder - werkt thuis.
    mijn moeder was secretaresse - die werkte bij dit weer thuis, nam een vrije dag op of ruilde van werkdag
    mijn vader was teamleider bij een vervoersbedrijf - die keek op dit soort dagen ook echt of hij ècht op locatie moest zijn, of dat hij het een dag met telefoondienst af kon.
    vriend van ons is ondernemer met een eigen bedrijf voor o.a. ICT-oplossingen. Maar hij bezoekt met dit soort weerwaarschuwingen ook geen klanten en laat zijn personeel thuiswerken. (Dat doen ze nu sowieso, maar in normale jaren deed hij dit bij extreem weer ook al.)

En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen. Dus het is ècht niet zo dat met code rood iedereen dapper naar zijn werk ploetert, behalve leraren. Code rood is er niet voor niks. Dat is juist een waarschuwing om héél goed te kijken of het strikt noodzakelijk is om de weg op te gaan. Oók voor fietsers en voetgangers. En als we dan heel eerlijk zijn: dan is het nu voor een verpleegkundige of de brandweer wel noodzakelijk om naar het werk te gaan. En voor een callcentre medewerker en basisschooljuf niet.

Suzy85, Nehneh, marloes80 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.129
    12.105
    113
    Misschien kunnen ze daar voldoende leerkrachten voor garanderen, maar niet om de hele school te openen. En gelukkig maar voor de ouders die een vitaal beroep hebben.
    Ik weet dat het heel wat creativiteit vroeg van onze school vorige week om te openen op maandag, maar dat was uiteindelijk gelukt.

Syane vindt dit leuk.
  4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ja ik weet het ook niet meer. Werk heeft ook helemaal geen mail gestuurd of wat dan ook. Ik hoor het allemaal van mijn collega’s die besmet zijn. We hebben een groepsapp..

Ik ben gebeld door de ggd omdat mijn collega mijn nummer heeft gegeven (nauw contact) maar volgens mijn leidinggevende hoefde ik niet te testen want ik ben niet te lang geweest bij haar omdat ik niet opdezelfde groep werk. K zei we hebben samen pauze gehouden en stond dicht bij haar geen 1.5 meter helaas onbewust gaat het soms als je in een opvang werkt.. ik heb gezegd dat ik toch wil testen.. ze verwachten gewoon dat we komen werken.. stel dat ik niet test en ben toch besmet ga ik anderen besmetten

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Oww ok dat wist ik niet.. we gaan maar afwachten.. we zijn wel redelijk groot. 8 groepen met 2 leidsters en soms babygroepen 3 leidsters per dag.. ik werk op een babygroep maar vrijdag moest ik bijv op een andere groep werken dus als 1 wordt besmet gaat het zo maar door :(

Ella1988 vindt dit leuk.
  6. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #406 Zana28, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 14 feb 2021
    Hier ook dicht, vorige week alleen de klassen thuis met leerkrachten van verder weg. Noodopvang voor kinderen met 2 ouders in cruciale beroepen, maar liever niet, zodat de kinderen uit verschillende klassen niet hoeven te mengen...On-line les begint 8.30 tot 10.00 uur, hogere klassen beginnen 10.00 uur, zodat eventueel devices gedeeld kunnen worden...ben benieuwd, wat ze gaan doen, want ze hadden tot nu toe geen echte on-line les gehad, geen (werk)boeken meer thuis, sommige kinderen hadden laptops van school geleend, maar die moesten terug natuurlijk....volgens mij een goede proef voor als een klas in quarantaine moet... Wel een beetje medelijden met de juf, heeft die wel vanuit huis toegang tot de materialen?

Update: net bericht van de juf met het programma, alleen dictee is live online, de rest hebben wij als pdf gekregen, inklusieve antwoorden, goed en snel geregeld voor onze situatie. Kan mij voorstellen dat andere ouders / kinderen meer problemen hebben.

7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.441
    2.232
    113
    Bij ons blijft de school open. Wel met de waarschuwing dat men goed uit moet kijken en te laat komen dus niet uitmaakt.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    #408 rijo, 14 feb 2021
    Laatst bewerkt: 14 feb 2021
    Waarschijnlijk in de avonduren, in het weekend of op een vrije dag. Maar mijn kinderen zijn morgen ook vrij, dus het zal alsnog wel in de avonduren of op een vrije dag worden.
    't Is overigens niet mijn beslissing hè, dat de scholen weer dicht gaan... Ik vind daar ook wat van. Zo ook van de plotselinge sluiting in december, dat was wat mij betreft echt niet nodig geweest. Je moet er nu gewoon zijn, sneeuw of geen sneeuw. Maar goed, het bovenschools bestuur heeft de beslissing genomen. Mijn directeur weet hoe ik hier over denk.

Syane, Magnolia29 en Seffie vinden dit leuk.
  9. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Wij kregen om 2045 bericht: tot 12 uur vrij, en dan gaan ze een half uurtje langer door. Om 11 uur horen we eventueel of de school de hele dag dicht blijft.

Puber heeft vooralsnog niets gehoord dus ga er vanuit dat de inhaaltoets die vorige week maandag plaats zou vinden wel gewoon door gaat...

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zojuist bericht dat ze voor alle groepen om 11 uur openen en er is geen noodopvang.
    Ik baal er enorm van want ik heb morgen om half 11 een ziekenhuisafspraak met mijn oudste dochter die ik nu maar ga verzetten. Duurt verzetten te lang dan vraag ik of mijn jongste dochter mee mag komen. Ik vind dit echt absurd. Word dit de nieuwe trend?
    Slecht weer op komst en we gooien alles dicht. Kan er met mijn verstand niet bij.

mama079 vindt dit leuk.
  11. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Net bericht gehad dat de school dicht blijft. De kinderen hebben vrij. Nu moet ik er wel bij vermelden dat leerlingen en leerkrachten uit een behoorlijke regio komen. Wij wonen bijvoorbeeld ongeveer 3 km van school af.
    Vorige week maandag waren ze wel open, terwijl de andere 2 scholen in hetzelfde gebouw gesloten waren. Ik sta er wel achter dat ze morgen gesloten zijn, maar voor mij levert het ook geen problemen op. Voor degenen die hierdoor wel in de knel komen, veel sterkte morgen.

12. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier was de uitbraak "gelukkig" nog tijdens de noodopvang. De één na de ander positief. Alleen maar inval op de groepen en dus ook de vraag aan ouders on kinderen thuis te houden. Was echt drama

13. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Kan ze niet even bij een vriendinnetje terecht?

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Hier krijgen de kinderen morgen online les, dus de leerkrachten zijn echt niet 'zomaar 6 uren extra vrij'.

Seffie, Juul75 en rijo vinden dit leuk.
  15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat is echt super, dat meen ik. Bij ons wederom geen online les. Ironie, daar zou ik morgen met de directeur over spreken maar ja, school dicht......

Syane vindt dit leuk.
  16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Goed dat je met de directeur in gesprek gaat :thumup:

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die moeten toevallig net naar de VSO.
    Ik ga morgen eerst naar de poli bellen om te horen wanneer ze anders terecht zou kunnen. Duurt dit te lang dan blijft mijn man thuis. Die moet voor een klus naar Limburg en kan evt later gaan rijden. Is een klus van een aantal dagen met een overnachting. Als het morgen echt heel erg glad is zeg ik sws af.

18. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Maar dat zijn geen lesgebonden taken dus dat is anders

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.129
    12.105
    113
    Nou ik zou als ouder wel willen weten dat dit aan de hand is en mijn kind voorlopig even thuis laten. Ik snap dat het lastig is voor sommige beroepen, maar hier zou ik geen risico in willen lopen.

Sterkte ermee!

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.875
    113
    Nee hoor. Ik kan jouw mening goed volgen. Vandaar ook mijn vraag of dit is overlegd met de ggd. Of dat dit door de directie zelf is bedacht.

Deel Deze Pagina