Eens, het is sowieso waardeloos! Maar ik kan makkelijker voor een dag wat regelen dan halverwege de ochtend weer wat in te passen. Halverwege de middag moet dat namelijk ook al omdat er geen BSO is. We redden ons er prima om, maar als ze met halverwege de morgen aan waren komen zetten had ik ze thuis gehouden. Maar goed, hier ook de scholen dicht. Ze zitten nu achter een beeldscherm schoolwerk te doen.
Wij zojuist bericht dat school dicht blijft. Net even op oprit gestaan en t is idd spek glad hier. Kunnen nog even doorschaatsen maar dan op straat
Mijn collega heeft zojuist een ongeluk gehad door de gladheid. Want we zijn ineens toch wel open.. Nu dus in de prak. Ik vind het wel lekker makkelijk gezegd (niet van jou maar van anderen hier) dat jullie het onzin vinden en om het minst geringe weer advies de scholen en kinderopvang dicht gaan. Maar denk ook even aan de leerkrachten en de pedagogisch medewerkers lieve mensen. Als er 1 leraar uitvalt en iets breekt zit de hele klas een week zonder leerkracht bijv. Lang niet overal maar waar ik werk dus wel.. Dus nee, liever een dag dicht bij code rood dan een week (of langer) een leraar probleem omdat ze niet veilig aan komen.
Hier (Utrecht) zojuist de kinderen naar school gebracht. Doorgaande routes zijn heel goed begaanbaar. Hele team was om 8 uur veilig op school aangekomen. Is het bij jullie waar de scholen dicht zijn werkelijk zo glad op de weg? De stoep is weliswaar heel glad hier maar verder valt het enorm mee.
Ik hoor dat vooral het noorden van Nederland het nu wel al flink glad is. Ik zit nog op de bank binnen dus geen idee. Mijn moeder is van Groningen naar Friesland gereden voor haar werk en vond het goed te doen. ( ik had niet gedaan...maar goed. ) Vroeger toen ik de kinderen naar school moest brengen als het ijzelde dan moesten we over gras lopen et cetera.... maar ze gingen niet dicht. Ik heb zelfs van die spikes voor onder de schoenen gekocht zodat ik stevig kon lopen en de kinderen vast kon houden.
Hier dorpje naast Utrecht naar school gaat om 1030 open. Maar mijn man is onderweg en heeft nergens last van..
School is hier gewoon open. Het is hier ook niet glad. Het regent nu en er staan grote plassen op de straat. De plekken waar nog sneeuw ligt zijn wel spekglad.
wij wonen dicht bij de kust, maar hier was het helemaal niet glad, vooral allemaal heel erg nat, en aan het dooien
Hier in het Westen dooit alles weg voor je ogen. Hier geen gladheid. Was ook al voorspeld in deze regio dat de kans vrijwel nihil was dat het hier zou gaan ijzelen.
Hier ook. Ik denk dat aan het einde van de dag alles weg is. Ik vind het niet heel erg. Stoepen waren hier al dagen aardig glad en moest echt uitkijken met de hond uitlaten om niet op mijn plaat te gaan. Het ziet er nu wel grauw en depri uit buiten. Gatver, echt weer zo'n maandag.
Ik kan wel achter de beslissing staan. Bij ons is het gisteren begin avond besloten. Code rood, je kunt niet verwachten dat de leerkrachten hun leven op het spel zetten. Btw: code rood blijkt nauwelijks voor te komen. KNMI - Archief codes rood en oranje