Hier gaat dat digitaal. Ze hebben studiedagen hier voor dit schooljaar wel afgeschaft onder schooltijd, maar komen nu wel een paar keer na schooltijd online voor die studie-tijd.
Hier zijn de studiedagen ook digitaal. De eerst komende hebben ze overigens verplaatst naar de laatste week van de lockdown en een van de sluitingsdagen die er was door code rood.
Helemaal mee eens. Gewoon ervan uit gaan dat diegene zelf het beste kan aangeven wanneer hij weer kan gaan werken. En dat diegene niet langer ziek zal melden dan noodzakelijk. Ik merk het hier ook. Dat we ieys afzeggen en dan mijn mzn: Wat gaan we vertellen? Hoe leggen we dit uit? Nou gewoon. Sorry, we zijn verhinderd.
Wij doen dit soort dingen allemaal online. Een tijdje terug nog online studiedag gehad met een gedragsdeskundige die een lezing gaf. Wij hadden vooraf zijn boek al ontvangen en de PowerPoint enzo. Was echt heel fijn! En heel interessant. De ochtend was dan met die deskundige en de middag met een parallel-collega online overleg voeren over bepaalde zaken.
https://www.tubantia.nl/dossier-coronavirus/markelose-basisschool-op-slot-vanwege-corona-uitbraak-ouders-zijn-besmet-door-kinderen~a59da48b/?utm_source=whatsapp&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web Ik hoor om me heen dat er toch veel kinderen getest moeten worden, ook door uitbraken op kdv en scholen in o.a Zuid holland/Noord Holland. Hier mogen ze maandag weer naar school dus hoop dat het goed blijft gaan .
Ja bij ons in de stad ook 2 basisscholen met besmettingen Niet de school dicht maar betreffende groepen mogen niet komen tot ze getest zijn of 10 dagen quarantaine
Hier ook al een aantal besmettingen. Op de opvang zit een groep thuis incl. leidster, bij een vriendin op school en een andere nabij gelegenschool zijn er positief geteste kinderen..
Hier kdv (onder de rook van Rotterdam) waar zo ie zo 1 iemand besmet is. Die groep kinderen is per direct in quarantaine geplaatst. Onze zoon behoort tot die groep . Wij zitten al op dag 7 tot nu toe heeft hij geen klachten, ja een snotneus maar die heeft hij al een week op 2. Man is van de week verkouden geworden en gelukkig negatief getest. E en ik hebben tot nu toe geen klachten. Wij laten N niet testen zolang hij verder geen klachten heeft. We hebben wel goeie hoop gezien de dag waarop we zitten dat hij toch niet besmet is geraakt
Hier Noord-Holland Randstad, scholen draaien nog steeds en geen besmettingen of klassen in quarantaine. 12 basisscholen in het dorp overigens.
Hier het kdv een groep in quarantaine. Ik had mijn zoontje gelukkig nog niet gebracht, maar het was in zijn groep.
Ik had het ook eerder gezegd maar Hier dus ook besmettingen op werk (kdv) 5 collega’s besmet en 2 kinderen van 1.5 jaar. Het is nu rustig dus geen verdere besmettingen gelukkig. Bij ons moesten de kinderen ook laten testen of 10 dagen in quarantine. Ik ben zelf negatief getest gelukkig. Leidinggevende wilde dat we gingen sluiten maar de directeur wilde dat niet omdat het geld kost en dat ouders opvang betalen etc.
Toch bijzonder, nu weer zoveel besmettingen terwijl je bij de noodopvang niets hoorde over besmettingen.
Daar was het aantal kinderen (en ook leerkrachten) in de meeste gevallen veel lager, wat afstand houden toch makkelijker maakt, denk ik. Geen idee of dat uitmaakt, maar zou natuurlijk zomaar kunnen.
Hier ook (Drenthe) Juf positief (groep 1/2). (dus mijn kind in quarantaine) leerling in groep 3, en leerling in groep 5.... Gelukkig is het nu vanaf vandaag vakantie.