Tuurlijk doe jij wat je wil. Maar dat doen mensen die er voor kiezen om dit niet te doen ook . Dan is een reactie dat oma en opa hier toch ook wat in te zeggen hebben , mss ook niet nodig?
Nee. Jij draait mijn woorden. Dat vind ik vervelend. En daarom deed ik nog een poging om duidelijk te maken wat ik bedoel. Wat jij doet moet je zelf weten. Je hebt mij geen één keer gevraagd wat ik zelf denk over het knuffelen tussen kinderen en grootouders.
Ik gaf alleen reactie op het feit dat er gezegd werd; 'het wordt hier afgeraden om grootouders te knuffelen (logisch ook)'. Ik las dat als; als wij dat wel gewoon doen, denken wij niet logisch na? En ik heb ook nooit gezegd dat hoe anderen erin staan niet oke is he??.. ik vind het helemaal prima als je ervoor kiest niet te knuffelen.. maar als je dan iets zegt met zo'n ondertoon, ja daar reageer ik dan op. En vervolgens komt @Zonnestralen met een hele les dat mijn kleuter op latere leeftijd er misschien wel over na gaat denken bij het ergste scenario wat zou kunnen gebeuren etc etc.
Gewoon doen wat de maatregelen zijn ben ik niet van nee. Ik denk na over de maatregelen die ik opgelegd krijg. En er zijn een aantal maatregelen waar ik het nut van inzie, maar ook waar ik vraagtekens bij heb. En dat zijn idd o.a. de regels mbt kinderen. Kinderen horen niet op te groeien met dat knuffelen niet mag, afstand houden normaal is, mondkapjes, testen, thuisonderwijs etc.
Ja maar dan ga je er vanuit dat mensen die doen wat gevraagd word buiten angstig zijn ook nog eens niet nadenken? Wie zegt dat ? Er zijn maatregelen en regels en het is de bedoeling dat je u daar aan houd en dat leer ik mijn kinderen ook. Niet alles kan zijn volgens onze zin en soms moet je iets doen, waarvan je het nut niet inziet. Zo is het leven nu eenmaal. Buiten corona om zijn er ook maatregelen en regels waarvan ik vind dat ze onzin zijn en toch ga ik die gewoon naleven omdat het zo hoort. Wij zien dit hele corona gebeuren ook niet als iets heel zwaar en vreselijks. Dit is iets tijdelijk en vraagt aanpassingen en inzet van iedereen en ja daar horen ook de kinderen bij.