Dat denk ik ook. Hoop ik toch niet, ik heb net vakantie geboekt. Zul je zien dat ze dan naar school moeten
@Neuzeke bedoelde denk ik dat de scholen sluiten onnozel is omdat kinderen toch wel samen afspreken en spelen.
Hierover had ik gisteren dus een discussie met man. Wij laten alles bezorgen. Maar soms mist er iets of is iets sneller op dan vetwacht en dan gaat man nog even naar de supermarkt (ik verdenk hem ervan soms expres te weinig te bestellen omdat hij dat uitje wel prettig vind). Gisteren was hij dus ook geweest voor brood en bamigroenten. Toen hij hi g zei ik dat hij, als ze er stonden, wel een potje narcissen of blauwe druifjes mee mocht nemen. Komt ie thuis met idd bloemetjes, maar met het verhaal dat hij nog even was doorgelopen naar de bloemenwinkel voor de bloemen. Dus ik zeg dat ik dat geen goed idee vind omdat ik vind dat die zaak niet open hoort te zijn. Hij mopperen. Is ook nooit goed
Ik vraag me af of de avondklok er gaat komen of dat ze dat toch niet aandurven. Ik baal er zo ontzettend van ondertussen.
Toch komen kinderen in de klas met veel meer andere kinderen in contact dan als ze afspreken. Mijn oudste spreekt met 2 vriendinnen wel eens af, mijn jongste met 1. Dat scheelt in totaal 51 contacten
Ik vermoed van wel omdat het al zoveel in het nieuws komt. Hopelijk pas na 20:30, anders moeten we gaan schuiven met de paardrijles van de jongste (als dat al lukt).
Nou idd. Mb vriendin (leerkracht) werkt zich 3 slagen in de rondte. Ze kan haar vakantie toch niet inleveren? Dat kan ook geen oplossing zijn. Plus de kinderen hebben zelf ook de behoefte aan vakantie
Extra onderwijstijd.... arme kinderen... die waren al de dupe. Van mij mag de voorjaarsvakantie er wel uit, meivakantie weekje korter. Maar hoe je verder extra onderwijstijd wilt creëren? Het zijn geen robotjes..
Helaas. Het is besloten. De scholen blijven dicht tot einde vd lockdown. Februari dus. De avondklok hoop ik niet. Welliswaar kom ik eigenlijk nergens meer na 1900 gezien de kids op bed liggen maar het begint verstikkend te werken. De hond zal iig wel na die tijd er nog uit moeten.
En dat vind ik eigenlijk ook weer krom. Want kinderen die voorlopen missen even goed nu onderwijstijd en kans op ontwikkeling. Maar die redden zich wel ofzo? Of die mogen in een soort status quo bivakkeren tot september?
Dacht ik wel Ik vind scholen sluiten namelijk de allerlaatste keuze. Er zijn nog veel dingen die ze kunnen aanpakken, voordat ze scholen sluiten