Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Klopt. Maar het is zoals het is. En als dat niet op school kan dan leren ze weer andere dingen. En als school weer begint ligt de nadruk weer meer op luisteren naar de juf en samenwerken met andere kinderen. Een kind, zeker op kleuterleeftijd, leert van elke situatie waarin het terecht komt.
    En ja, mijn zoontje mist zijn juffen en de kinderen ook, des te blijer is hij dan als hij wel weer mag denk ik maar. Ik kan daar nu niets aan veranderen...

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #2302 Juffie26, 17 jan 2021
    Laatst bewerkt: 17 jan 2021
    Zomervakantie inkorten zal het niet gaan worden dan moeten ze de hele cao namelijk opbreken om dat te kunnen doen en ik denk ook niet dat ze een meerderheid van leerkrachten hiervoor gaan vinden. Ik denk eerder aan woensdagmiddag naar school bijvoorbeeld. Bij ons op school komt al elke week een door ons samengestelde groep kinderen op hun vrije middag naar school om hun achterstand in te halen dat zou natuurlijk nog uitgebreid kunnen worden.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Zulke dingen bedoel ik inderdaad. Mijn dochter van 14 is nu heel serieus aan het cosplayen. Al haar geld gaat op aan pruiken, kleding en accessoires maar als ik de foto's en filmpjes zie, zie ik haar groeien in persoonlijkheid en zelfverzekerdheid.

Zoontje van 5 ontwikkelt zich ook op zijn manier en geniet daarnaast van de vrijheid die hij heeft, echt een cadeautje voor hem.

hummeltje5 en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat denk ik ook.
    Wij hadden sinds kort elke woensdagmiddag een groep kinderen die achterliepen samengesteld als groep en die kwamen elke woensdagmiddag naar school om hun achterstand wat meer in te kunnen halen. Denk dat je inderdaad aan zoiets moet denken.
    Niet alle kinderen hebben dadelijk een achterstand en hebben extra onderwijstijd nodig daarom denk ik dat ze meer gaan kijken naar welke kinderen dat wel nodig hebben en daar iets voor bedenken bijvoorbeeld op de woensdagmiddag

hummeltje5, Syane en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat gaan ze écht niet doen hoor daar werd vorig jaar ook over gespeculeerd.

Op onze school zou het overigens wel kunnen want wij zijn alleen gesloten in de kerstvakantie. Dus alle vakanties open en je maakt je eigen planning qua vakantiedagen en snipperdagen.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Tja zoals ik zei wat is waarheid....? Overal wordt nu wel wat gezegd, geroepen en geschreven en wij weten allemaal niet wat nu waarheid is dat blijft afwachten

Liekje81 vindt dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.973
    113
    Dat geldt voor alle kinderen toch?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik geef je gelijk

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    NOS:
    Kabinet werkt aan 'coronaverlof' voor thuiswerkende ouders
    Het kabinet overlegt met werkgevers en vakbonden over een 'coronaverlof'. Dat is bedoeld voor ouders die thuis moeten werken en door de sluiting van de scholen ook voor hun kinderen moeten zorgen. Vandaag bevestigde minister Slob dat de scholen niet vervroegd opengaan en tot zeker 8 februari dicht blijven.

De bedoeling is dat het kabinet daar financieel aan gaat bijdragen. De komende weken worden de plannen verder uitgewerkt, zegt Slob.

————
    Hopelijk gaat dit door en krijgen we een goede regeling!

hummeltje5 en Mamafiets vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    upload_2021-1-17_18-19-18.png

Als je dit leest, gaan ze 8-2 ook niet open. Want als je eerst nog weken nodig hebt om het verlof uit werken en de scholen gaan dan open, dan heb je er niets meer aan.

mamameer, Lm2, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    vandaag nog voor mij bij de supermarkt.
    Vier jongeren, alle vier met een kar in de rij om, jawel, een statiegeldbonnetje in te leveren van 75 cent. Er moet weer een medewerker bij de deur! Alle stelletjes eentje weigeren, jongeren ook. Dat deden ze al met scholieren dat groepjes weigeren maar nu zie je niemand.

Gewooniemand en merah vinden dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Of er komt met terugwerkende kracht een regeling (om ouders te compenseren die al verlof hebben moeten opnemen of avonden/weekenden hebben moeten opofferen om werkuren in te halen).... Ik probeer maar optimistisch te blijven:rolleyes:

hummeltje5, nizzie86 en bulakgirl vinden dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar kunnen jullie op zo n korte termijn vrij nemen? Man wel, maar ik niet. De planning staat hier ongeveer 4 weken van te voren open en de bezetting is al enorm krap.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Dat dacht ik dus ook ja :(

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Theoretisch gezien: ja, kunnen we beide, we werken zonder rooster. Maar mijn werkgever zal het me niet in dank afnemen dat ik ‘m zo kort na mijn zwangerschapsverlof weer smeer en mijn man en ik kunnen beide onze klanten niet zo plots laten vallen:$. Werk is altijd over te dragen, maar daar gaat ook tijd overheen.
    Maar valt vast een mouw aan te passen: het verlof bijv. niet aansluitend opnemen maar steeds als deel van de week.

Maar eerlijk: eerst zien dan geloven dat die regeling er straks komt.

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Precies mijn gedachte. Ze gaan daar niet aan werken als de scholen op 8 feb open gaan. Wat een ellende.

17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.572
    113
    ik lees het stuk in het ad en daaruit concludeer ik dat ze de komende weken gaan uitzoeken hoe en wat omtrent de uitbreiding van extra onderwijstijd. Niet hoe en wat met het zorgverlof.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Ik verwacht eerlijk gezegd geen volledig verlof voor alle uren. Een aantal uren per week schat ik in.

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Precies mijn gedachte. Het is nu nodig toch?

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Op NOS stond alleen dit, dus daarom lijkt het over het verlof te gaan.

Deel Deze Pagina