Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eind deze week. Er zullen vast al wel wat voorlopige resultaten zijn.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ze zouden aanstaande vrijdag met de eerste bevindingen komen. Het onderzoek is nog in volle gang.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nou, dat hoop ik dan maar... :)
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahahahahahahahahahaha heerlijk lachmomentje zo :roflmao: :thumup:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik ben in ieder geval negatief getest haha! Ben wel heel erg benieuwd naar de resultaten. Heb nog niemand om mij heen gehoord die zich niet laat/heeft laten testen.
     
    Liekje81 en Mamafiets vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Maar ouders die overdag werken en lesgeven combineren wellicht wel. Bij ons niet maar dat lees ik in elk geval hier bij een aantal.

    Wat mij betreft gooien ze echt alles maar dan ook echt alles dicht wat niet noodzakelijk is, avondklok erin. Bezoek alleen nog bij of door alleenstaanden en zeer beperkt.
    Én dan als eerste de scholen weer open.

    Of zo.

    Pfff. Heb eigenlijk helemaal geen zin meer om na te denken hierover. Wordt wel gewoon een volgzaam schaap wat er kritiekloos achteraan hobbelt. Scheelt een hoop energie en frustratie.:rolleyes:
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Eens. Eerst een weekje bijkomen en daarna terug naar school is veel rustiger.

    Maar er zullen ook een hoop mensen zijn die iets geboekt hebben. Dus dat is dan weer lastig om te zetten.
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat gaan ze toch niet doen, Ik denk dat de leerkrachten ook wel even een break willen hebben. Wij doen niet mee want gaan heerlijk een midweekje weg,
     
    GossipGirlxoxo, Cindy1977 en Juffie26 vinden dit leuk.
  9. Novi

    Novi Niet meer actief

    Maarja wat is dan alles wat niet noodzakelijk is? Die grens is zo lastig aan te geven. Heel veel bedrijven zijn ook weer nodig om de schappen in de winkels gevuld te houden bijvoorbeeld.
     
    SAARC, GossipGirlxoxo en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier is de vakantie van 20 feb t/m 28 feb. Dus pas een week later.
    Zou hier dus nog 2 weken school zijn.
    Denk dat nu de vakantie opschuiven niet haalbaar is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Er staat een artikel nu op het AD, maar kan het helaas niet delen.

    je moet het hele artikel maar eens lezen, ik word er opzich wel blij van en ben benieuwd wie het in het debat vandaag aan gaat halen :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Ik snap dat het op korte termijn (2,5 week) niet haalbaar is, maar dit is toch dé kans om calamiteiten/bijzonder verlof te herzien? Wie weet komt er in de toekomst nog een situatie dat scholen moeten sluiten, of dicht zijn. Ik noem maar iets als een staking. Of als een leraar ziek is en de kinderen naar huis worden gestuurd. Allemaal situaties waarbij je als ouders ongepland een kind hebt.
     
    hummeltje5 en Sado vinden dit leuk.
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Dit is de visie van 1 hoogleraar. Er zijn nu kampen voor en kampen tegen. Ik denk zelf dat de overheid nu niet het risico wil nemen dat ze achteraf moeten zeggen dat ze eerder hadden moeten ingrijpen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar daarvoor heb je in principe het calamiteitenverlof al toch?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, precies dit. Met welke maatregel je ook komt, er gaan altijd mensen zeggen dat het een goed idee is en anderen die het een slecht idee vinden. Zowel leken als experts. Ik geloof niet dat er tot nu toe een maatregel is geweest waar echt iedereen het over eens was. Zelfs over handen wassen (wat mij persoonlijk sowieso een goed idee lijkt na toiletbezoek en voor het eten :rolleyes:) hoor je verschillende geluiden. Dan zou je weer je weerstand verlagen.

    Maar ja, wat dan? Helemaal niks doen. Daar zullen vast mensen voorstander van zijn. Maar guess what? Daar zijn dan andere mensen juist weer tegen!

    Je maakt het nooit iedereen naar de zin. En met deze maatregelen is het ook niet 1 + 1 = 2. Het is niet zoals met programmeren; als ik dit doe, komt er dat uit. Dit is een nieuwe situatie, veel dingen zijn onbekend. Natuurlijk zijn er algemeenheden die bekend zijn over virussen. Maar het is -in Nederland- in de recente geschiedenis nooit geweest dat we dit soort maatregelen op zo'n grote schaal doorvoeren. Je kunt dat simpelweg niet exact doorrekenen. Dat zijn vreselijke complexe berekeningen. En dan gaat het niet alleen om het effect vaan de maatregel zelf. Je moet dan in zo'n berekening ook nog meenemen hoeveel mensen zich er aan gaan houden. Daar kun je wel een schatting van maken, maar helemaal precies weet je dat vooraf natuurlijk nooit.
    Ik denk haast dat het voorspellen van het weer makkelijker is. MakkelijkER hè, niet makkelijk, ik weet hoe complex die berekeningen zijn! En dan heb je voor een weersverwachting nog decennia aan data om op terug te vallen. Dat heb je hierbij niet. Dus ga er maar aanstaan.

    Bij een weersverwachting heb je altijd meerdere verwachtingen. Er is 2% kans op dit weer en 2% kans op dat weer etc. Meteorologen maken daarvan een soort van gemiddelde (waar de grootste kans op is) en presenteren dat als "het weer". We weten zelf ook: dat komt geregeld niet uit. Zo moet je het met deze berekeningen voor coronamaatregelen ook zien. Natuurlijk zijn er meerdere uitkomsten, omdat er zoveel variabelen zijn waarmee je de berekening maakt. Verandert er één, is je uitkomst meteen anders. Dus er zal altijd een berekening zijn waarmee je kunt onderbouwen dat een maatregel niet werkt. Zoals er ook altijd een berekening is dat een maatregel wel werkt.
     
    Relax, Juffie26, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Is ook waar. Iedereen vind zichzelf dan ineens weer noodzakelijk.
    Net als de discussie nu over de noodzaak om wel of niet op kantoor te moeten zitten.
     
    Novi vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Klopt. Maar ik vind het wel hoopgevend dat er experts zijn die denken dat de nieuwe varianten niet perse een derde golf gaan veroorzaken.

    Dan zal het effect van het hele pakket aan maatregelen toch een snellere daling moeten zijn dan ze nu verwachten. En dat lijkt me alleen maar positief.
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Wat mij betreft doen ze zsm het basisonderwijs weer open. Op dit moment wringen ouders zich in allerlei bochten om opvang te regelen voor hun kind. En grootouders, buren of derden passen massaal op. Vaak passen ook nog meerdere grootouders op. Totaal niet coronaproof en vele reisbewegingen.

    Daarnaast vind ik dit ook echt schadelijk voor jonge kinderen. Tal van kinderen lopen achterstanden op, vergroting van de kloof tussen kansrijke en kansarme kinderen. Om nog maar niet te spreken over geestelijke en mentale problemen van wekenlang thuis achter schermen zitten. Of situaties van huiselijk geweld.

    Corona gaat niet weg. Het is er en het zal blijven muteren (dat doen virussen nu eenmaal).
     
    Minoesje, MinnieMouse94, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Voor het voorbeeld van leraar ziek wel, denk ik. Maar staking niet, want dat is aangekondigd, dus je kunt in de tussentijd iets regelen. Dit zijn ook landelijke dingen, die iedereen aangaan.

    Ik zou het redelijk vinden dat voor de helft van je werkuren je 100% uitbetaald krijgt voor een x aantal dagen. De helft, omdat je partner die andere helft kan verzorgen. Wie daarvoor gaat betalen, mogen ze op het ministerie uitwerken, maar ik zou het schappelijk vinden als de werkgever ook bijdraagt. Geven en nemen principe.
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Zo echt wel, even een midweek strand hoor! :cool:
     
    Anouk2005, GossipGirlxoxo en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina