Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ontzettend leuk joh.
    Dat doet een mens echt wel goed.

angela1986 vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.137
    12.113
    113
    De Britse variant van het coronavirus is niet wijd verspreid in de gemeente Lansingerland. Dat concludeert de GGD Rotterdam-Rijnmond na een groot bevolkingsonderzoek onder tienduizenden inwoners van de gemeente. De uitbraak van de Britse variant lijkt zich beperkt te hebben tot één basisschool, RKBS Willibrord.

Aldus het AD

SAARC, hummeltje5, nizzie86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    Goed nieuws.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nadat op 11 januari alle inwoners van twee jaar of ouder werden opgeroepen om zich te laten testen, hebben zo'n 45.000 inwoners een testafspraak gemaakt.

Van bijna 27.000 inwoners is de testuitslag inmiddels bekend. 242 inwoners testten positief op het virus, van wie 29 besmet bleken te zijn met de Britse coronavariant. Dit aantal kan nog oplopen, omdat nog niet iedereen is getest en nog niet alle testuitslagen binnen zijn.

Bron: nu.nl

hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed nieuws. Nu wachten op de volgende variant ;)

nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Al is het het zo gek, want de uitbraak was al begin december. School is al vanaf half december dicht daar.
    Ik denk dat het contact onderzoek het belangrijkste is, van wie hebben ze het gekregen, en welke leeftijd

hummeltje5, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.137
    12.113
    113
    Nee, we houden het positief, het is bijna weekend!

Anouk2005, Syane, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja laten we het vooral niet te positief zien. Direct weer van het slechte uit gaan.
    Dat werkt echt SUPER goed.

In ieder geval, top nieuws. Ik ga er vanuit dat dit heel goed nieuws voor de openingen van de basisschool is.

Onze basisschool heeft trouwens alle studiedagen en extra vrije dagen geschrapt Heel fijn!

SAARC, hummeltje5, Snoopy1983 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Wij kregen net ook bericht dat de studiedag van 9 februari geschrapt is.

hummeltje5, Anouk2005, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mijn dochter op school zijn er sowieso vrijwel nooit studiedagen.
    Maar mijn zoon (middelbare) heeft er wel heel veel. Er stonden er nu 3 ingepland tussen 8 februari en de carnavalsvakantie :eek:, die gaan wel door, maar zijn gelukkig wel verzet naar komende week en die week erna.

hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Wij kregen net vanuit school het bericht dat ze 3 februari op stoep bezoek komen. Ik hoop niet dat zij meer weten en verwachten dat ze 8 februari nog niet open mogen, anders zit het wel erg dicht erop. Wel leuk dat ze het doen.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  12. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Klopt! Mijn kinderen zijn de vrijdag voor de lockdown nog met die kinderen in contract geweest, maar daarna niet meer.
    Een maand later werden we pas getest...

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Daarom.. maar we houden hoop dat de scholen eerder open kunnen en anders echt 9 feb open gaan.
    Ze kunnen beter scholen sneller sluiten als er op de school meerdere gevallen zijn. Dus bijv normaal bij 10 gevallen en dan nu bij 5 al, en dan de omliggende de scholen direct erop wijzen. (Als ze inn1 gebouw zitten of schoolplein delen)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier moest mijn jongste nog wat boeken en schriften ophalen van school. Zat een appel en een mars bij, met een briefje erbij waar o.a. op stond 'we zien dat je veel in je mars hebt'. Heel leuk en mijn dochter fleurde er echt even van op!

NiVa0230, hummeltje5, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde, een briefje met een mars, maar zonder appel. Heel leuk!

Ik vind sowieso dat het bij ons op school goed gaat. In principe werken de kinderen zelfstandig, er is geen verplicht contactmoment, maar er is wel elke dag een vragenuurtje en meerdere keren per week zijn er kletsuurtjes. En verder moeten ze elke dag 1 foto van hun werk doorsturen en krijgen ze daar altijd (snel) een reactie op.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Scholen weten het op precies hetzelfde moment als de rest van NL... Wij komen er ook via het nieuws achter of we open mogen of niet :)

MinnieMouse94 en Leolove vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hier (groep 7) gaat het ook ongeveer zo, wel een vast moment per dag via Teams met een groepje van 4. En van 13:00 tot 16:30 geloof ik is de juf beschikbaar voor vragen. En van de week moesten ze een foto maken van een opdracht voor taal en dan ging de juf nakijken. Twee keer per week ongeveer een moment met heel de klas. Gewoon lekker kletsen, of zoals ik net zag, verkeersles volgende week.
    Een vriendin van mijn dochter (andere school, groep 8)heeft bijna heel de dag les. Ergens fijn, maar ook weer niet.
    Mijn oudste zit op de middelbare en heeft de hele dag les, maar er valt ook regelmatig wat uit of ze mogen zelf werken. Die vindt het helemaal geweldig zo thuis, spreekt wel regelmatig af met een vriendin en ze mist de dynamiek van de klas en pauzes soms wel een beetje, maar via Teams en WhatsApp geinen ze ook heel wat af :)

hummeltje5 en Linda86 vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Meer ouders met een kindje dat over stap van school en nu net tussen wal en schip valt? Na de lockdown komt dit allemaal pas echt op gang namelijk en kan het samenwerkingsverband pas echt goed gaan kijken. Zelf loop ik helemaal vast nu met onze oudste.

Hij moet van Cluster 2 naar cluster 4.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Voor sommige kinderen is dat inderdaad wel fijn, maar mijn dochter zou dat helemaal niks vinden. Zij is ook nog helemaal niet online geweest bij Google meet, omdat ze dat heel ongemakkelijk vindt via zo'n scherm. Als de juf je aan het eind van de week niet heeft gezien, belt ze op vrijdagmiddag even om te vragen hoe het gaat. Dus je kan niet vergeten worden gelukkig.

Hier gaat het op de middelbare ongeveer hetzelfde. Prima vol te houden zo, maar die dynamiek van de klas wordt hier ook wel eens gemist. Gezellig met z'n allen van klas naar klas lopen en in de pauze naar de kantine of de supermarkt voor wat lekkers was toch ook wel erg leuk!
    Jouw dochter zit ook in de brugklas toch? Ik merk dat mijn zoon nu heel erg terugvalt op zijn oude vrienden en alleen onder schooltijd contact heeft met zijn klasgenoten. Scheelt wel dat hij in de stad 12 km verderop op school zit en zijn klasgenoten uit alle omliggende dorpen komen.

Deel Deze Pagina