Je mag mij ook leuk schieten hoor. Ik lees dus in verschillende artikelen dat de meeste positieve testen bij die basisschool zijn geweest. Daaruit concludeer ik dus dat scholen wel degelijk een rol spelen bij de verspreiding. Hoe is dat goed nieuws dan?
Dat is wel uit de tijd dat kinderen vrijwel niet werden getest en met bv een snotneus (geen aanhoudende hoest, geen koorts) gewoon naar school mochten. Ik kan me goed voorstellen dat ze dat weer gaan aanscherpen.
https://nos.nl/artikel/2365527-premier-johnson-britse-variant-coronavirus-mogelijk-dodelijker.html Minder positief....
Altijd 't zelfde komt er iets (redelijk) positiefs, komt vrijwel direct erna wat alles weer naar beneden haalt..
Ik maak eruit op: 8/2 sowieso maar heel misschien zelfs eerder (sprankje hoop lees ik letterlijk)... dus 8/2 zoals het er nu uitziet gewoon open!!!!
Ik hoop het echt... maar hou mijn hart vast als de besmettingen blijven stijgen. Ik hoop echt dat de aanscherping iets gaat doen zodat de kids over 2 weken relatief veilig naar school kunnen.
Mijn zoontje kreeg vandaag een kaartje in de bus van zijn juffen. "Wij zijn trots op jullie!" Misschien ben ik een beetje emo door alles hoor, maar ik kreeg toch even een brok in m'n keel
Het zou mij toch echt verbazen als ze straks daadwerkelijk die 8-2 naar school gaan. Eerst zien dan geloven. Zitten juist zo lekker in het ritme
Aww, lief! Hier kwam de juf vandaag aan de deur met nieuwe schoolboeken voor volgende week, dochter vond het echt leuk haar weer even écht te zien En iedere week kijkt de directrice of adjunct even mee bij een instructie, die sturen daarna ook altijd zo lief berichtje naar de kinderen, fleurt dochter ook zo van op!
Lief! Ik zou willen dat de juffen van mijn zoon ook zoiets deden,hij zit er zo doorheen...Hij mist school zo erg,online gaan met zijn klas of de juf wil hij niet eens omdat hij ze dan nog meer mist.Ik heb dit al een paar keer aangegeven,al stuurden ze een kaartje of een stoepbezoek maar helaas....
Hier hebben ze nu ook de 1x 10 minuten in de week 1 op 1 belmomenten afgeschaft. Nu 1 keer week met meerdere kleuters+ juf... en we moeten ze leren zelf de microfoon te dempen.
Dat betekent dat als er bijvoorbeeld normaal van iedere 1000 besmette mensen met covid er 10 doodgaan, dat er nu 13 zouden zijn. Vallance waarschuwde net als Johnson dat er nog veel onzeker is, maar dat deze eerste resultaten van het onderzoek wel verontrustend zijn. Er werd toch eerst gezegd dat het 70% besmettelijker was als de oude variant?Tegen nu ongeveer 30%?Dan is het toch logisch dat er meer mensen aan kunnen overlijden of zie ik het verkeerd?Het sprankje hoop op schoolopening per 8 februari vervliegt weer zo....
Padlet is echt een hele leuke site waarop kinderen/ouders foto’s kunnen plaatsen en van elkaar kunnen zien en reageren! Nog gratis ook! Misschien een tip voor de juf?
Ik denk dat je hier beter even een apart topic over kunt maken. Denk dat je dan een grotere kans hebt op reacties.
Maar overlijdens zijn per 1000, dat staat dus los van hoe besmettelijk het is. Qua risico moet je het wel samen zien natuurlijk, want deze variant lijkt dus mogelijk én besmettelijker én dodelijker.
Ik vind dat geen leuke combi Én nu is heel het dorp getest en blijkt dus dat de meeste besmettingen te relateren zijn aan deze specifieke basisschool. En dan roept iedereen dat dat goed nieuws is voor scholen weer open te gooien. Ik snap het niet.
Ik redeneerde meer als goed bericht dat het binnen de school is gebleven, en niet als een olievlek binnen de gemeente is gegaan, omdat het zo besmettelijk zou zijn. Een andere school zit in hetzelfde gebouw.... Maar je hebt ook wel gelijk, het is wel binnen de school gebeurd... we kunnen niets anders doen dan afwachten...