Hier hebben ze dan 2,5 week. Doe ik het voor hoor! Kan me indenken voor 2,5 dag hoeft het ook niet meer.
Hier kwam de leraar vandaag nieuw huiswerk brengen met een planning voor 3,5 week. Hieruit maak ik op dat ook hij verwacht dat de school na de voorjaarsvakantie ( de laatste week van feb) weer open gaat.
Pf 10 februari waarom niet gewoon gelijk vanaf maandag de 8e. 2,5 dag les en ze hebben weer vakantie...
Die week hebben we hier vakantie. Neem niet aan dat net die week de scholen open gaan. Dan zou 1 maart logischer zijn.
Nou inderdaad. Voor die 2,5 dag hoeft het voor mij ook niet hoor. Brengt alleen maar onrust. De voorbereidingen om weer open te gaan kunnen toch al eerder gedaan worden zou ik denken. Zelf ga ik er vanuit dat de scholen weer na de voorjaarsvakantie open gaan.
Hoekstra is de enige geschikte persoon in deze hele regering. Ik vind hem wel sympathiek (en ik heb totaal niks met cda). En die Slob weer, bah bah bah wat doet hij daar nog.
Sorry, maar waarom maak je je al zo druk om iets wat er (nog) niet is (en waar je eigenlijk ook geen vat op hebt). Er wordt hier en daar geopperd dat scholen open zouden gaan. En er is sprake van voorwaarden. Welke? Daar zijn wat voorstellen rond, maar niks is zeker. En wat doen we? "Ja, nee onder die voorwaarden lukt dat voor ons niet. haha, leuk idee! Ja, dat werkt natuurlijk voor geen meter. Dat is de moeite niet ....." Wat doen we onszelf toch aan met steeds te bedenken wat niet gaat lukken of wat niet goed is ook al weten we nog niet wat het gaat worden (en hebben we er vaak ook geen vat op)? Ik probeer het sinds kort te nemen zoals het komt en los de problemen op als ze zich voordoen (daar heb ik tegenwoordig al genoeg aan). En dat brengt mij rust en minder frustraties. En nee dat is niet gemakkelijk en het lukt me niet altijd. Maar wel de moeite om het te proberen.
Kabinet gaat ervoor: basisscholen open in tweede week februari https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat-ervoor-basisscholen-open-in-tweede-week-februari~acffc6f5/ Eerst zien, dan geloven, maar dit klinkt positief!
Allen Hoekstra spreekt zich zo stellig uit. Van Ark, Slob nog niet hoor. Eerst dat onderzoek van het OMT onder verspreiding van de Britse variant bij kinderen afwachten. Maar zelfs als dat positief uitvalt, gooien ze het wel op dat de cijfers nog niet goed genoeg zijn.
Ik hoop ook heel erg op 8/2 hoor! Maar op de een of andere manier valt deze lockdown minder tegen dan de vorige. Maar toen werkte ik ook niet, overleden er twee oma’s en hadden we zelf Corona. En dat is nu niet Maar hoop idd heel erg dat de scholen begin feb weer open gaan. Vooral voor onze middelste zou dat heel fijn zijn!
Dacht ik ook, maar lees net ergens nog niet helemaal, maar loop van volgende week... Hoe willen ze dan dinsdag een beslissing nemen?
Precies. Ik hoop dat we ‘gewoon’ open kunnen. Wel met extra maatregelen wat betreft kinderen met klachten.