Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik heb hem al aangepast. Maar goed, dat betaalt dus geen hond.

2. MissXray

MissXray Niet meer actief

Kan best dat het vrijwillig is hoor. Ik heb me er nooit in verdiept en de brief verder niet heel nauwkeurig gelezen. Ik betaal alles begin schooljaar en verder vind ik het wel best. Blij dat ze overdag niet thuis komen lunchen, want ik werk overdag. 70 euro klinkt goedkoper dan elke dag 2,50 aan bso betalen voor dat uurtje in de pauze.

nizzie86 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Even tussendoor.. onze school heeft geen continurooster en zijn ze ook niet van plan denk ik..
    ik betaal voor overblijf 80 euro per maand voor 2 kinderen en ik geef zelf eten mee dus ze krijgen niks.. vind het absurd veel maar kan er niks aan doen helaas :(

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

80 per maand?!!?!
    Ik ben nu extra blij met de 70 euro per jaar, vrijwillig of niet.

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ja helaas 40 euro per kind.. 4 dagen overblijf en ze doen niks speciaals.. 70 per jaar is wel dan zeker goed..
    80x12= 960 euro per jaar wauwww dat had ik zelf niet eens in de gaten..
    Ach ja als je missxhien 2 maanden er van afhaalt van de zomervakantie bijv is het alsnog duur

6. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ja, dat klopt, maar de kinderen gaan nu nog niet naar school. En op school komen ze met meer kinderen in contact en is er meer kans op besmetting (nu met die Britse variant, hoewel daar ook weer verschillende opvattingen over zijn, maar dat even terzijde). Als kinderen niet naar bso kunnen, maar door opa en oma worden opgevangen, zou er dan ook kans zijn dat ze de besmetting doorgeven. En opa en oma vallen vaak onder de risicogroep.
    Is allemaal theorie hoor, we weten niet hoe het gaat lopen. Maar er zou dan ook wat voor te zeggen zijn om bso juist wel te openen.

Dit gaat dan over de mensen die niet thuis kunnen werken, maar geen recht hebben op noodopvang. Dat hoor je helaas ook best veel.

hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #3307 Fuddey, 30 jan 2021
    Laatst bewerkt: 30 jan 2021
    Hier normaal geen continu-rooster, dan kost overblijven voor 4 dagen per week het hele schooljaar €120,- (per kind).
    Nu heeft de koepel bepaald dat vanwege corona alle scholen een continurooster hanteren, daarom betalen we geen bijdrage meer.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
    Op school van dochter werken ze op dezelfde manier.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #3309 HappyRabbits, 30 jan 2021
    Laatst bewerkt: 30 jan 2021
    Ah oke, helder.

Ik heb in het VO trouwens ook amper pauzes. Soms een dag met een tussenuur. De grote pauze is 25 minuten (wat ik erg kort vind), maar uiteindelijk staan er na de les altijd wel leerlingen aan je bureau, moet er even overlegd worden over een leerling met een collega, of moet ik in een ander lokaal alvast op de pc inloggen voor een volgende les. Blij als er effectief 15 minuten overblijft om even te plassen en te eten. Ohja, en er is een rooster voor pauzewacht, als je dat hebt, dan heb je eigenlijk helemaal geen pauze.

Voor het continurooster op onze school van zoon betalen we overigens niks.

Youtan vindt dit leuk.
  10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
  11. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier is het er sinds het najaar ook door. Ouders mochten ook stemmen en ik was de enige die tegen had gestemd zag ik later.
    Hier vinden de kinderen het ook heel fijn een uurtje tussendoor thuis te zijn op de dagen dat ik niet werk. Even ‘opladen’.

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.589
    8.717
    113
    Vrouw
    Waarom niet? De TSO is toch gewoon met de kinderen van de eigen school? Dan kan dat dus gewoon.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    De koepel heeft daar volgens mij geen alleenrecht in om te bepalen

hier is het bepaald door ouder stemming/ or en mr

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier hebben ze in ieder geval bij de kleuters een leerkracht in omloop die in iedere kleuterklas even invalt zodat juf/meester ook pauze kan houden.
    Maar dat is wel een luxepositie natuurlijk.

Andere optie is misschien dat 1 leerkracht tijdens speelkwartier pleinwacht mag zijn van 2 klassen, zodat de leerkracht van de andere klas even pauze kan houden.. en later die dag andersom?
    Weet alleen niet of één leerkracht voor die 15 minuten verantwoordelijk mag zijn voor 2x zoveel leerlingen als normaal, maar dat zal jij vast beter weten dan ik.

Ik weet helaas hoe het is om diensten van 6 uur te draaien zonder ook maar 1 minuut pauze voor jezelf :(

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Voor corona hadden ze hier ook geen continu rooster. Ze begonnen in het begin met continu rooster van 8.30 tot 14.00 met de leerkrachten als schoolplein wacht. (Woensdag tot 12.30)
    Vanaf 1 Jan zouden ze starten met het rooster tot 14.30 en dan met overblijfkrachten, met als vrijwilligebijdrage van 2 euro per kind per week.
    Langere dagen omdat ze anders net aan, aan de verplichte schooluren kwamen.

Ik vond het in het begin niks een continu rooster, omdat onze jongste waarschijnlijk EDS heeft, en dus extreem snel vermoeid is en hij dus tussendoor langer kon rusten. Maar ik moet zeggen het gaat echt goed, school houdt er wel rekening mee, maar nu kan hij uit school echt goed uitrusten en hoeft hij niet opnieuw op te laden voor de middag.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Ik denk dat het anders ligt als het een tijdelijke bepaling is. Hier is door de stichting ook gezegd: schooljaar 20/21 alle scholen binnen de stichting continu rooster.
    Daarna kan iedere school het weer zelf bepalen.

17. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Wij wonen in een klein dorp en op onze BSO zijn alleen kinderen van dezelfde school. De BSO is ook in de school zelf en vaste partner van de school. Er is geen enkel kind van een andere school. Dus het risico van extra verspreiding zou op onze school veel kleiner zijn. In grotere plaatsen en steden zal dat idd wel anders zijn.

Naja, we wachten dinsdag wel af.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Bij ons is continurooster, maar de overblijft wel met overblijfmoeders. De leerkrachten hebben dus wel pauze.
    Niet zo lang als wanneer ze in de middagpauze thuis zouden eten. Maar wel gewoon met de collega's lunchen.

Ik ben er zelf niet bij, dus kan ook niet inschatten hoe rustgevend die pauze is hoor.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Als je buitenshuis werkt en dus bos nodig hebt omdat je om half 3 niet vrij bent, dan zal er toch echt iemand moeten oppassen.
    Nu zijn er ook veel opa's en oma's aan het oppassen. Maar wanneer de kinderen weer veel contacten hebben via school is dat wellicht minder wenselijk.

Hier geen oppas oma's. Maar we hebben wel gezegd dat we (man alleen) voor de opening nog eenmaal met de kinderen naar opa en oma gaan. Zitten ze weer op school, dan vind ik bezoek teveel risico.

Liekje81 vindt dit leuk.
  20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja dat “alleen maar leuk voor ouders” valt tegen hoor, ik ben alleen maar meer bso-kosten gaan betalen hierdoor.
    Jammer dat je zulke negatieve ervaringen hebt. Mijn oudste zat ik groep 2 toen school overging op continurooster en voor hem bracht het alleen maar veel duidelijkheid en rust, ipv heen-weer-gesleep naar de tso en terug. Vso-school-tso-school-Bso valt echt niet mee.

Athina, hummeltje5, HappyRabbits en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina