Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Omdat de scholen in eerste instantie dicht gingen om de ouders te dwingen meer thuis te werken en daarna vanwege de Britse mutatie.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik heb nergens gezegd dat het onderwijs verder passend gemaakt moet worden en ben zeer groot voorstander van de uitzonderingen individueel met maatwerk te beoordelen en te helpen. Maar DAT kan dus niet.
    En mijn hele rectie kwam voort uit het feit dat iemand zei "als je je kind in deze tijd ziet opbloeien thuis is het tijd iets te veranderen voor je kind" Geloof me ik zou er alles voor over hebben als het zo simpel werkte. En dat geldt dus niet alleen voor mijn kind maar voor vele kinderen die opbloeien in deze periode thuis.
    Ik stop er ook mee, heb hier helemaal geen zin in om het tot in de puntjes uit te leggen en zover af te dwalen. Kan ouders die denken dat het zo simpel werkt in onderwijs als "even iets anders kiezen"alleen maar benijden want die staan blijkbaar niet voor die situatie.

hummeltje5 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Ik kan het eigenlijk heel kort houden: Ik vind passend onderwijs een heel mooi concept, maar niet werkbaar in grote groepen.

Lisa280887 en merah vinden dit leuk.
  4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ach wat een vreselijke pech heeft jouw kind al in het leven gehad, dat gun je geen enkel kind!

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Ik lees net je reactie op Julia, bij jullie is zeker een hele moeilijke situatie, daar kan ik mij niet zomaar iets bij voorstellen.

Mijn excuses!
    Bij ons thuis spelen met het HB ook wel problemen, maar dat valt in het niet bij jouw situatie als ik het zo lees, nogmaals sorry! :(

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    nee dat ben ik helemaal met je eens. Dat gaat teveel vragen (het onmogelijke) van een docent.
    En de vraag is dus ook in mijn ogen of het wel altijd zo wenselijk is voor het kind om het helemaal passend te maken (Zie mijn eerdere berichten)

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat is een goeie.

Hier werken de kleuters met maatjes. Een kleuter van groep 1 is gekoppeld aan een kleuter van groep 2.
    Als ze bijvoorbeeld naar buiten lopen na schooltijd doen ze dat zoveel mogelijk met een vast maatje. Of als een kindje geholpen moet worden met z'n knoop losmaken dan kan hij z'n maatje vragen.

Maar ja... dat is a. niet altijd hetzelfde kind (kinderen zijn tenslotte ook weleens afwezig dus dan wordt er een ander maatje gezocht indien dat kan) en b. de maatjes zijn niet persé de kinderen waar ze in hun privésituatie het meest mee samen spelen.

Nou gaat mijn bericht dus over kleuters en niet over kinderen in groep 7& 8, zoals in het artikel waar het om ging.. maar ik bedoel te zeggen dat ik je visie -die ik tussen de regels door lees- deel: het is maar de vraag welke achterliggende gedachte bij het samenstellen van de duo's het meest wenselijk is.

Ik denk dat ook hierin nooit een voor ieder kind/ iedere ouder 100% acceptabele keus kan worden gemaakt.
    Tenslotte vind de 1 het belangrijker dat de duo's hetzelfde niveau hebben, terwijl de ander vind dat de duo's het best kunnen worden samengesteld op basis van hoe vaak kinderen met elkaar buiten school om met elkaar spelen (zodat de kans op verdere verspreiding van Covid verminderd wordt).
    En zo zijn er vast nog wel meer redenen te bedenken.
    De ondankbare taak aan de scholen weer om iedereen zoveel mogelijk proberen tevreden te stellen :|

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Voel je gezegend dat je dit niet snapt

hummeltje5, Whysteria, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. prjbt

prjbt Niet meer actief

Opdracht van dochter op de taakbrief deze week. Maak wat voor degene die met de voornaam in het alfabet na jou komt.

Opdracht van zoon: appelmoes maken

Dit soort opdrachten ga ik wel missen hoor. Dit maakt het thuisonderwijs echt leuk en gezellig.

Roanna, rijo en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk niet dat je dat zo kort door de bocht moet zien/stellen.
    Ik denk dat sidmick heel goed weet dat dat geen ideaal scenario is (ze zegt het zelfs letterlijk), maar dat ze liever haar kind gelukkig ziet zonder baan dan ongelukkig met baan, (op mijn beurt) even heel kort door de bocht gezegd.

NiVa0230, Zonnestralen, pluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vreselijk, gelukkig vinden jullie het leuk, hier zit echt niemand op te wachten en gelukkig krijgen wij zulke opdrachten niet. Ieder zijn ding.

liset22, sprits, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ging even mis met quoten.
    Jee, ik dacht dat wij het zwaar hadden met 2 hb kinderen en gedragsproblematiek. Maar wat jij beschrijft is echt een onmogelijke combi in het Nederlandse onderwijs en ik snap dat dat frustrerend is. Heel, heel, heel veel sterkte.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Voor de zomervakantie kregen we ook telkens van zulke "leuke" opdrachten :confused:
    Man, was blij als de kinderen het gewone schoolwerk beetje binnen normale tijden af hadden, meestal met de nodige strubbelingen.
    Liet ze al gauw ook niet meer zien aan de kinderen.

Ik had liever gezien dat de makers van die opdrachten wat meer tijd in het geven van onderwijs hadden gestopt :|

Gelukkig hebben ze het na de vakantie goed opgepakt en blijven we verschoond van dergelijke opdrachten :thumup:

NiVa0230, Zxcvb, Relax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Hier wel af en toe zo’n opdracht.
    En ik vind het vooral een belasting. Leuk o_Oom dat verplicht te gaan doen naast je fulltime baan waar je veel meer uren voor maakt om het ook maar enigszins te kunnen bijbenen.:rolleyes: Laat dat soort dingen toch bij ouders zelf.

sprits, NiVa0230, Lisa280887 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Aan zulke opdrachten doen wij dus gewoon echt niet mee :|

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deze opdrachten kan ik dus juist wél missen! De oudste moet appelmoes, de middelste moet een boot van een melkpak, de jongste een taart van klei, via zwemles een kleurwedstrijd, via scouting 1 een fietsspeurtocht, via scouting 2 een pubquiz, via scouting 3 een knutseloodracht. Dan verzint de juf nog even of we wat kleuter-foto’s willen inleveren voor een spelletje, of naar school willen komen voor een rebus op het schoolplein etc etc etc. Ik word werkelijk gek van al die leuke initiatieven waar ik geen tijd voor heb, maar die wel worden verwacht. Zal zo blij zijn als dat weer naar normaal gaat. Want voor de kinderen is het niet leuk om als enige geen foto te hebben, of geen taart. Ik probeer het nu een beetje af te wisselen.

hummeltje5, sprits, mvl en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Precies. Wij slaan ze inmiddels gewoon over, deze opdrachten. Het is goed hoor.

Felice vindt dit leuk.
  18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    Leuk toch!!
    Hier gaat t niet altijd om.zulke dingen te doen, maar heerlijk al het wel.kan:)

19. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ben ik dan echt de enige die dat soort dingen een toevoeging vindt aan het gewone onderwijs?

Ze brengen het geleerde in de praktijk, blijven feeling houden met klasgenootjes en belangrijker school blijft nu ook meer dan enkel taal, spelling en rekenen. Overigens wordt dat ook heel goed gegeven op school.

Zelfs de plusklas gaat hier door met allerlei leuke opdrachten van maak je eigen escaperoom tot het glimlach journaal.

We hebben er thuis al ontzettend veel plezier om gehad.

hummeltje5, Athina en reckless vinden dit leuk.
  20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nee, zeker niet op jou. Maar op, inderdaad, verkouden kinderen.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina