Advies Red Team: Houd scholen voorlopig dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar in veruit het grootste gedeelte van de scholen is dit niet aan de orde geweest. De kinderen weer wekenlang en mogelijk maandenlang thuis laten zitten is ook niet zonder gevolgen en raakt de kinderen zelf harder dan een covid infectie. Dus thuis laten zitten klinkt misschien makkelijk en veilig in het kader van covid, maar onderschat de gevolgen van het thuiszitten zeker niet.

Gewooniemand, hummeltje5, nizzie86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier was het andersom, mijn zoon was bang gemaakt door de juffen...Ik was dagelijks bezig met relativeren voor hem (niet ontkennen).Zelfs ik moest afstand houden van hem.Mijn zoon zit ook op een SBO met maar 10 kinderen in de klas .Hij reageert nu ook panisch op mensen die een mondkapje op hebben,deels omdat hij een stuk communicatie mist maar ook omdat er op school angst gezaaid werd.Nu nog heeft hij het over anderhalve meter afstand houden en alles er omheen.Prima zou je denken maar hij is 6 en durft nu haast niets meer....

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier is dat 2x voorgekomen, voor de herfstvakantie en net voor de lockdown. Beide keren kinderen en juffen besmet maar de de kinderen zijn nooit getest geweest want buikpijn klachten dus de genoteerde bron is niet de school maar het ging wel daadwerkelijk rond onder de kinderen en een aantal juffen en ouders zijn flink ziek geweest.

Ook vanuit een middelbare school hier heel veel besmettingen in de kerstvakantie, allemaal opgelopen net voor de lockdown. De lockdown kwam net te laat.

Ik hoop dat ze een verstandig besluit gaan nemen, onderwijs is belangrijk maar corona gaat niet voorbij aan scholen helaas.

bosi333 en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wat slecht!! Wij hebben hier binnen een week toen het 1,5m naar volwassenen losgelaten was voor onze kinderen nie thaalbaar. Mocht dit nu wel weer gebeuren zou ik het graag zo zien. Onze klassen bestaan uit ongeveer 16/17 kinderen dus de helft daarvan met hun eigen dingentjes is echt genoeg. heb je hier iets nee gedaan richting school?

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.158
    2.542
    113
    Ik hoop echt dat de scholen gewoon weer open gaan... Dan maar met de ristricties dat ze met verkoudheid thuis moeten blijven tot test is gedaan, maar ze missen al zoveel... Ik ben echt geen goede vervanging van hun juf en ik krijg de opvang bijna niet meer recht gebreid!

Onze werkgever Verwacht gewoon dat wij komen werken, ook al zijn de winkels dicht, en wil dat we vakantie uren of onbetaald verlof opnemen als we geen opvang voor de kinderen hebben! Dus dhr de Jonge zijn theorie over "dan moeten ouders wel thuiswerken" gaat dus gewoon niet op! Volle noodopvang klassen schiet dan toch ook zijn doel voorbij? Laat alle kinderen op de basisschool in ieder geval weer terug gaan aub! :thumup:

Minoesje en aardbei1707 vinden dit leuk.
  6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.865
    3.500
    113
    Ik krijg net de planning van het schoolwerk van gr 3 voor komende week.
    Gewoon de blz. Wat ze per dag van elk vak moeten doen met een instructiefilnpje vd methode zelf.

Ik vraag me dan toch echt af wat de leerkrachten zelf doen deze week. En nee niet de noodopvang verzorgen want dat wordt door de vervangerspoule gedaan hier.

Ik vind dit niet echt een voorbeeld van hoe je nou online lessen verzorgd. Dit is gewoon over de schutting gooien.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    En geen online lessen?

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook niet. Alleen een vrij uitgebreide weektaak en wat vooraf opgenomen filmpjes met de bijbelverhalen, uitleg enz en voor de kleuters moeten we morgen een tasje ophalen.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze 2x per dag een instructiemoment. Verder krijgen ze geen nieuwe lesstof maar herhaling. Al hoop ik wel dat als het langer gaat duren dan twee weken ze ook nieuwe lesstof aanbieden. Groep 3 is toch best belangrijk.

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoe weet je dat zo zeker? Heel veel kinderen zijn nooit getest...

bosi333 en Trirani vinden dit leuk.
  11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.865
    3.500
    113
    Geen online lessen nee. 1x per week een meet met de klas online om te kletsen.

Ze gaan wel gewoon verder met de stof gelukkig.

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Weet je wat het lastige is... je kan niet van ouders verwachten dat hun kind precies op die momenten achter een device zit. Veel ouders werken zelf ook en kinderen kunnen lang niet allemaal aan het werk op het moment dat de leerkracht online aanwezig is. Als ik elke dag een meet zou plannen zou maar een kwart zich aanmelden. Dus een kwart heeft de instructie en de rest niet. Dan zorg ik persoonlijk liever voor instructiefilmpjes die ze allemaal (hopelijk) kunnen zien, op het moment dat voor hen uitkomt. En of ik die filmpjes nou zelf maak of van internet pluk, maakt niks uit.

En ja, ik ga vaak online meeten met de kids. Maar niet om instructie te geven. Ik ben tussen 9 en 2 online aanwezig voor vragen.

hummeltje5, Mamafiets, Nougat en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat erg :(
    Verder sluit ik me aan bij @nelta er wordt te makkelijk over gedacht heb ik het idee. Voor nu lijkt het mischien op 'wat achterstand' maar die achterstand haal je vaak niet meer in. Voor wie het interessant vindt, op NPO was laatst de serie Klassen. Hier is dat ook duidelijk te zien.
    Maar het gaat niet eens alleen daarom. Kinderen van deze generatie ontwikkelen misschien wel meer smetvrees, angsten etc. En als er nu al lange wachtlijsten zijn bij de GGZ hoe is dat straks? En natuurlijk zal zeker niet ieder kind er iets aan over houden. Mijn kinderen leren makkelijk en lijken er niet veel last van te hebben. Ik zeg lijken, want je weet gewoon niet altijd wat er in die koppies omgaat. En kijk dus ook verder, want dat het in je eigen situatie goed gaat wil niet zeggen dat het overal dus wel goed gaat. Maar ook verder dan nu, de schade die ze oplopen kan ook later pas opspelen. Dus nu denken we misschien dat het oké met ze gaat maar over een paar jaar kan dat heel anders zijn. Ook al is corona dan misschien verleden tijd.

Gewooniemand, hummeltje5, sannever en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dan hadden er veel en veel meer besmettingen moeten zijn. Ook onder ouders, leraren enz.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.901
    5.217
    113
    Home
    Wij hebben ook geen online les
    Vind ik niet handig ik heb ook nog een kind van 1 die er dan doorheen gaat huilen of wilt meekijken ;)
    Juf geeft uitleg per dag op YouTube dan kan je zelf kijken wanneer het beste uitkomt
    Wel online werkjes waar juf kan zien hoe het gaat
    En vooral werk ik boekjes

16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou die waren toch ook veel meer dan in feb maart? Hier wel iig. Elke week wel weer nieuwe besmette ouders.

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dat weten we natuurlijk niet want er werd toen nog helemaal niet veel getest. En tuurlijk waren er besmettingen maar als het echt extreem was vielen klassen bij bosjes neer en zouden er overal lege klassen zijn geweest. En dat is gewoon niet zo.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier in de omgeving wel:thumup:

bosi333 vindt dit leuk.
  19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja maar dat is toch niet representatief? Dan zeg ik op mijn beurt weer hier helemaal niet. Maar ik weet dat het in andere regio's misschien wel zo was. Misschien staat jouw school ergens in Rotterdam of Amsterdam bv. Daarom is het sluiten van scholen goed als het nodig is maar dan per school en niet in heel Nederland.

Gewooniemand, hummeltje5, sannever en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou juist minder online les willen.... Vorige lockdown waren er momenten online, maar toen hebben we er voor kunnen kiezen om een dag niets te doen en dat werk te verdelen over de andere dagen. Mijn oudste kan het allemaal slecht aan.
    Nu, elke dag, 8:30-10:30 samen met de leerkracht online, dan half uur pauze en dan weer online. En vervolgens moeten ze nog tot 14:15 bezig zijn met school.

Ik verwacht dat dit niet haalbaar is voor mij oudste. Jongste zal het ook niet leuk vinden, maar wel redden.

Eerste lockdown was de jongste max 1/2 uur aan schoolwerk en oudste 3 uur.

Gelukkig bij de eerste lockdown al 2 kleine laptop gekocht, dus hebben ze beide eigen laptop. Anders hadden we nu iets moeten regelen.....

Deel Deze Pagina